Curik skrev:Tyckte väl inte det var något större fel på artikeln. Just flashminnena är ju ett skämt och hur det hanterats är inte mycket bättre - tycker det är bra att det tas upp. Sen förstår jag att du tycker att det endast är negativa artiklar.
Exakt. Det är detta jag sagt hela tiden. Är inget faktafel i artikeln (vad jag kunnat de), och inte heller något fel att ta upp sådant. Tesla, och alla andra elbiltillverkare, skall ha lika micket ris som ros när de förtjänar det.
Problemet blir urvalet och filtreringen av nyhetsrapportering; när man ser att de endast väljer att ta upp negativa (även om välgrundade sådana) nyheter, men aldrig annars bevakar företaget.
Vilket även det i sig är konstigt att man ignorerat all modern teknik som faktiskt kommer med elbilar, och speciellt Tesla, som borde vara intressant att ta upp och bevaka.
Curik skrev:
YouTube-videon däremot var ju lite tramsig. Jonas får det att låta som att dom brinner ofta, annars finns det ju ingen poäng att ta upp att dom brunnit för det gör ju alla fordon ibland. Han är dåligt påläst - det tycker jag inte är likt honom. Tråkigt!
Precis detta. Normalt är man mycket pålästa, men när det gäller Tesla och elbilar, så blir det ju väldigt genomskinligt hur mycket fördomar de har, och trots sin okunskap ändå anser det viktigt att basha både Tesla och elbilar generellt.
Normalt så brukar de hålla en hyfsat hög standard, men när det gäller att prata ner Tesla och elbilar, är det ju hur uppenbart som helst att de har en negativ agenda.