Förboka din Ioniq 5
Moderator: Redaktion
Re: Förboka din Ioniq 5
En bra indikation är nog att titta på priset för en ID4, jag tror att Hyundai kommer lägga sig strax under denna. Så 600k är nog realistiskt. Men kan kan nog utgå ifrån att Hyundaien är bättre utrustad än folkan, det brukar ju vara så att asiaterna skickar med det mesta som standard medan tyskarna tar extra betalt för varje skruv.
En killgissning är att Ioniq 5 RWD med stora batteriet och all utrustning kommer ligga strax under 600k. Alltså mindre än en ID4 Max. Vill man ha AWD så får man lägga på en bra slant.
En killgissning är att Ioniq 5 RWD med stora batteriet och all utrustning kommer ligga strax under 600k. Alltså mindre än en ID4 Max. Vill man ha AWD så får man lägga på en bra slant.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Förboka din Ioniq 5
Ja, det låter rimligt.mati skrev:En bra indikation är nog att titta på priset för en ID4, jag tror att Hyundai kommer lägga sig strax under denna. Så 600k är nog realistiskt. Men kan kan nog utgå ifrån att Hyundaien är bättre utrustad än folkan, det brukar ju vara så att asiaterna skickar med det mesta som standard medan tyskarna tar extra betalt för varje skruv.
En killgissning är att Ioniq 5 RWD med stora batteriet och all utrustning kommer ligga strax under 600k. Alltså mindre än en ID4 Max. Vill man ha AWD så får man lägga på en bra slant.
Blir hursomhelst spännande att se vart priserna blir.
Awd kostar ca $3600 extra på ID.4 i USA, undrar om man kan hoppas på ca 40kkr extra för awd på Ioniq 5 och id4 i Sverige? Det skulle jag se som riktigt attraktivt för ca 100 hk extra och 100% fler drivhjul.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Förboka din Ioniq 5
Jo, "tyskarna" är bra, men också erkänt snåla (självklara saker så som bakmugghållare, bakkamera, bakvärme, adaptiv fart, etc. är långt ifrån alltid standard).mati skrev:En bra indikation är nog att titta på priset för en ID4, jag tror att Hyundai kommer lägga sig strax under denna. Så 600k är nog realistiskt. Men kan kan nog utgå ifrån att Hyundaien är bättre utrustad än folkan, det brukar ju vara så att asiaterna skickar med det mesta som standard medan tyskarna tar extra betalt för varje skruv.
En killgissning är att Ioniq 5 RWD med stora batteriet och all utrustning kommer ligga strax under 600k. Alltså mindre än en ID4 Max. Vill man ha AWD så får man lägga på en bra slant.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Förboka din Ioniq 5
42% av den första batchen (3000 bilar) går till Norge!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Förboka din Ioniq 5
Har du beställt?HelectriC skrev:42% av den första batchen (3000 bilar) går till Norge!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Förboka din Ioniq 5
Alla 42% menar du?taliz skrev:Har du beställt?HelectriC skrev:42% av den första batchen (3000 bilar) går till Norge!

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Förboka din Ioniq 5
Ingen kan det än, the lucky few har bara fått svar att de kommer att få möjligheten att betala 10.000 i reservationsavgift.taliz skrev:Har du beställt?HelectriC skrev:42% av den första batchen (3000 bilar) går till Norge!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Förboka din Ioniq 5
Smart!HelectriC skrev:42% av den första batchen (3000 bilar) går till Norge!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Ioniq 5 slår rekord. 14.000 norrmän hade anmält intresse.
https://hyundai-motor-norway-as.mynewsd ... 45-3078154Norge tok 42 prosent av alle IONIQ 5 Project 45.
Helt nye Hyundai IONIQ 5.
Hyundai lanserte den helt nye dedikerte elbilen IONIQ 5 under en digital verdenspremiere 23. februar, og slapp samtidig priser og informasjon for lanseringsmodellen Project 45. I Norge var interessen ekstrem.
I etterkant av lanseringen av helt nye Hyundai IONIQ 5, ble det fort tydelig at den dedikerte elbilen satte nye rekorder for Hyundai. Aldri tidligere har en bil fra merket generert mer interesse fra europeiske kunder like etter lanseringen enn IONIQ 5.
Aller størst var trolig interessen blant norske kunder, som allerede før verdenslanseringen hadde vist enormt engasjement. Hele 14 000 nordmenn hadde meldt seg som interessenter på forhånd.
Svært mange av disse interessentene ville også reservere lanseringsmodellen IONIQ 5 Project 45, som ble sluppet i forbindelse med verdenspremieren. Bilen var tilgjengelig i et begrenset volum på 3 000 enheter for fem europeiske markeder; Frankrike, Nederland, Storbritannia, Tyskland og Norge.
Nå er fordelingen av de 3 000 bilene klar, og norske kunder stakk av med en vanvittig andel på cirka 42 prosent av volumet. Dermed kan nærmere 1 300 nordmenn stolt hente sin IONIQ 5 Project 45 allerede til sommeren.
- Responsen fra norske kunder har vært utrolig, og vi er svært glade for at så mange nordmenn fikk sikret seg en IONIQ 5 Project 45. Nå er det bare for disse kundene å glede seg til å motta en revolusjonerende elbil med flere unike og banebrytende teknologier og egenskaper, sier markedsdirektør Christian Stenbo i Hyundai Motor Norway.
Han får støtte av Produkt- og PR-sjef Øyvind L. Knudsen.
- IONIQ 5 er en elbil som virkelig baner veien videre, og endrer det å bruke en elbil drastisk. Takket være den helt nye dedikerte elbilplattformen E-GMP har IONIQ 5 unike elementer som kombinasjonen av lang rekkevidde og ultrarask lynlading, i tillegg til helt ny teknologi som V2L, et head-up display på 44 tommer og svært avansert sikkerhet, sier han og legger til:
- I tillegg gjør en veldig lang akselavstand på tre meter og et helt flatt gulv at man kan tenke helt nytt om interiør. Dermed har IONIQ 5 en utrolig fleksibel kupé, som blant annet har unike avslapningsseter, smart minnefunksjon for hele interiøret, og en flyttbar midtkonsoll. Alt for å gi høy komfort og muligheten til å tilpasse interiøret i langt større grad enn tidligere.
En revolusjonerende elbil
IONIQ 5 er en romslig crossover i det populære familie-segmentet, og er den første modellen ut på Hyundais helt nye dedikerte elbilmodellportefølje IONIQ. Den helt nye modellen setter en ny standard og redefinerer elbilmarkedet med sine innovative og banebrytende funksjoner.
IONIQ 5 er bygget på Hyundais helt nye dedikerte elbilplattform E-GMP (Electric-Global Modular Platform), og sprenger grensene for proporsjoner med sin ekstremt lange akselavstand på hele 3 000 millimeter. Bilen plasserer seg størrelsesmessig midt mellom TUCSON og SANTA FE i Hyundais modellportefølje, og er en svært romslig familiebil med sine 4 635 mm i lengde og 1 890 mm i bredde. Bilen har samtidig solid crossover-bakkeklaring på 160 mm, og hele 170 mm opp til batteripakken. Akselavstanden og bredden gjør at interiøret er romslig som en bil i klassen over, altså i D SUV-segmentet.
Takket være den helt nye dedikerte elbilplattformen kan IONIQ 5 levere en banebrytende kombinasjon av lang rekkevidde og ultrarask lynlading. Bilen har støtte for lading på både 400V og 800V helt uten adaptere eller omformere, og byr dermed på verdens første multiladesystem av sitt slag.
På en 350 kW lynlader kan IONIQ 5 lades fra 10 til 80 prosent på bare 18 minutter. Det tar under 5 minutter å lade opp 100 kilometer ekstra rekkevidde (WLTP).
IONIQ 5 har også unik V2L-teknologi (Vehicle to Load), som gjør at man kan lade eller benytte de fleste 220V-apparater. Eksempelvis kan man lade opp en elektrisk sparkesykkel eller sykkel i bagasjerommet mens man kjører, eller gi strøm til elektriske apparater om man er på camping.
Re: Förboka din Ioniq 5
Det är bedrövligt att de bara säljer 3000 bilar och att Sverige inte ens får vara med bland de utvalda länderna. Det blir lite som förr i DDR när det kom en batch med toapapper i nån butik nånstans i landet. Tillgång och efterfrågan är inte riktigt i balans, typ.
Jag undrar ju hur Hyundai tänker göra framöver. Vill de begränsa tillgången för att hålla priserna uppe? Eller kommer det att finnas bilar för alla snart? Det var ju samma sak med första Ioniq. Det tog mycket lång tid innan leveranstiderna hade kommit ner till en rimlig nivå.
Det kanske är det som är bilens svaga punkt. Den är för populär helt enkelt. Med gigantiska leveranstider som följd.
Jag undrar ju hur Hyundai tänker göra framöver. Vill de begränsa tillgången för att hålla priserna uppe? Eller kommer det att finnas bilar för alla snart? Det var ju samma sak med första Ioniq. Det tog mycket lång tid innan leveranstiderna hade kommit ner till en rimlig nivå.
Det kanske är det som är bilens svaga punkt. Den är för populär helt enkelt. Med gigantiska leveranstider som följd.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Tyvärr tror jag också på långa leveranstider.mati skrev:Det är bedrövligt att de bara säljer 3000 bilar och att Sverige inte ens får vara med bland de utvalda länderna. Det blir lite som förr i DDR när det kom en batch med toapapper i nån butik nånstans i landet. Tillgång och efterfrågan är inte riktigt i balans, typ.
Jag undrar ju hur Hyundai tänker göra framöver. Vill de begränsa tillgången för att hålla priserna uppe? Eller kommer det att finnas bilar för alla snart? Det var ju samma sak med första Ioniq. Det tog mycket lång tid innan leveranstiderna hade kommit ner till en rimlig nivå.
Det kanske är det som är bilens svaga punkt. Den är för populär helt enkelt. Med gigantiska leveranstider som följd.
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag har för mig jag fick vänta 1år på min Hyundai Kona efter att de hade börjat levereras. En del kunder väntade 2årPeter Andersson skrev:Tyvärr tror jag också på långa leveranstider.mati skrev:Det är bedrövligt att de bara säljer 3000 bilar och att Sverige inte ens får vara med bland de utvalda länderna. Det blir lite som förr i DDR när det kom en batch med toapapper i nån butik nånstans i landet. Tillgång och efterfrågan är inte riktigt i balans, typ.
Jag undrar ju hur Hyundai tänker göra framöver. Vill de begränsa tillgången för att hålla priserna uppe? Eller kommer det att finnas bilar för alla snart? Det var ju samma sak med första Ioniq. Det tog mycket lång tid innan leveranstiderna hade kommit ner till en rimlig nivå.
Det kanske är det som är bilens svaga punkt. Den är för populär helt enkelt. Med gigantiska leveranstider som följd.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Förboka din Ioniq 5
mati skrev:Det är bedrövligt att de bara säljer 3000 bilar och att Sverige inte ens får vara med bland de utvalda länderna. Det blir lite som förr i DDR när det kom en batch med toapapper i nån butik nånstans i landet. Tillgång och efterfrågan är inte riktigt i balans, typ.
Jag undrar ju hur Hyundai tänker göra framöver. Vill de begränsa tillgången för att hålla priserna uppe? Eller kommer det att finnas bilar för alla snart? Det var ju samma sak med första Ioniq. Det tog mycket lång tid innan leveranstiderna hade kommit ner till en rimlig nivå.
Det kanske är det som är bilens svaga punkt. Den är för populär helt enkelt. Med gigantiska leveranstider som följd.
Var det inte 7 års väntetid på en Trabant?

Är fascinerande för DDR fanns ju när jag var barn. Vi hade skolböcker från DDR. På SVT visades barnprogram från DDR osv. Jag var dock från tidig ålder på det klara med att kommunism var dåligt av någon anledning. Men så var det tydligen inte för alla. Lars Ohly har t ex medgett att han grät när muren föll. Självaste "nationalhelgonet" Olof Palme var kompis med Hoenecker också för den delen... (För att inte tala om hans band med Pol Pot.) Undrar hur nära vi egentligen var att bli en "socialistisk stat" även i Sverige?
Re: Förboka din Ioniq 5
De släpper bilen nu och man kan köra ut den om 3 månader. Vanligvis är det nästa år.
Tycker det är bra ändå. (men tycker de borde öppna för beställning med bra erbjudande för svenskar) Det finns bevisligen ett intresse. Gissar att svenskar kommer beställa i sommar med leverans om ett ett halvår.
Tycker det är bra ändå. (men tycker de borde öppna för beställning med bra erbjudande för svenskar) Det finns bevisligen ett intresse. Gissar att svenskar kommer beställa i sommar med leverans om ett ett halvår.
Re: Förboka din Ioniq 5
Ringde till lokala återförsäljaren och står nu i kö för en Ioniq 5. Han trodde att svenska priser och utrustningsnivåer kommer släppas om någon vecka eller så.
Det blir lite OT nu, men ja, svenska politikers inställning till en skurkstat är lite fascinerande. Vet inte om det går att förklara med allmän dumhet och att inte vilja se verkligheten, och detta i kombination med en skruvad världsbild som tycker att kommunismen är så fantastisk att lite förtryck nog inte gör så mycket.
Min familj flydde från DDR på 60-talet. Alltså innan jag föddes. Vi bodde på västsidan ganska nära gränsen. För oss var det fritt fram att gå ända fram till gränsstaketet. Och så såg man över den flera hundra meter breda dödsremsan som den kallades. Med minfält, tungt beväpnade gränsvakter, självutlösande skjutanordningar, vakttorn, pansarfordon osv osv. Idag känns det som taget ur en dålig film, men då var det vår verklighet. 15 miljoner människor som behandlades som fångar. Vi fick resa till DDR, men det var ingenting man gjorde eftersom rädslan för godtyckliga "hämndaktioner" från stasi var överhängande. Vi reste dit två gånger när jag var barn. Och det var timslånga trakasserier vid gränsen. Jag kommer aldrig glömma det. Vi var livrädda att de bara skulle kasta oss i fängelset. Verkligen ingenting man längtar tillbaka till. Men det är fortfarande en konstig känsla i maggropen när man passerar den tidigare gränsen till öst. Den känslan kommer nog aldrig försvinna tror jag.
Snarare 15 år.MWall skrev:Var det inte 7 års väntetid på en Trabant?![]()
Det blir lite OT nu, men ja, svenska politikers inställning till en skurkstat är lite fascinerande. Vet inte om det går att förklara med allmän dumhet och att inte vilja se verkligheten, och detta i kombination med en skruvad världsbild som tycker att kommunismen är så fantastisk att lite förtryck nog inte gör så mycket.
Min familj flydde från DDR på 60-talet. Alltså innan jag föddes. Vi bodde på västsidan ganska nära gränsen. För oss var det fritt fram att gå ända fram till gränsstaketet. Och så såg man över den flera hundra meter breda dödsremsan som den kallades. Med minfält, tungt beväpnade gränsvakter, självutlösande skjutanordningar, vakttorn, pansarfordon osv osv. Idag känns det som taget ur en dålig film, men då var det vår verklighet. 15 miljoner människor som behandlades som fångar. Vi fick resa till DDR, men det var ingenting man gjorde eftersom rädslan för godtyckliga "hämndaktioner" från stasi var överhängande. Vi reste dit två gånger när jag var barn. Och det var timslånga trakasserier vid gränsen. Jag kommer aldrig glömma det. Vi var livrädda att de bara skulle kasta oss i fängelset. Verkligen ingenting man längtar tillbaka till. Men det är fortfarande en konstig känsla i maggropen när man passerar den tidigare gränsen till öst. Den känslan kommer nog aldrig försvinna tror jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Förboka din Ioniq 5
Är nog svårt för mig, och andra som inte tvingats att leva i en diktatur, att föreställa sig detta förtrycket. Var många som viftade bort det på den tiden, och tog istället upp allt "positivt" med DDR.
Påminner lite om hur vissa västerländska politiker idag viftar bort brott mot mänskliga rättigheter i diktaturer som Kina och Hongkong som främst "lite kulturella skillnader" och "mindre missförstånd".
Påminner lite om hur vissa västerländska politiker idag viftar bort brott mot mänskliga rättigheter i diktaturer som Kina och Hongkong som främst "lite kulturella skillnader" och "mindre missförstånd".

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Förboka din Ioniq 5
martinot skrev:Är nog svårt för mig, och andra som inte tvingats att leva i en diktatur, att föreställa sig detta förtrycket. Var många som viftade bort det på den tiden, och tog istället upp allt "positivt" med DDR.
Påminner lite om hur vissa västerländska politiker idag viftar bort brott mot mänskliga rättigheter i diktaturer som Kina och Hongkong som främst "lite kulturella skillnader" och "mindre missförstånd".
Många gör det fortfarande. Den där gamla socialistreflexen att skylla allt på USA finns kvar i stora delar av vårt samhälle. Även här på forumet var det nån som ursäktade Kina med att USA minsann hade kvar Guantanamo.
- Frippanecci
- Teslaägare
- Inlägg: 508
- Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Re: Förboka din Ioniq 5
Någon som sett denna:
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Frippanecci skrev:Någon som sett denna:
Riktigt fräck

Lägger upp en av bilderna här så blir det lättare att se.
-
- Inlägg: 574
- Blev medlem: 13 apr 2019 09:29
Re: Förboka din Ioniq 5
Riktigt tjusig i den vinkeln!backe skrev:Frippanecci skrev:Någon som sett denna:
Riktigt fräck
Lägger upp en av bilderna här så blir det lättare att se.
Skönt att vila ögonen på nåt snyggt designat efter lanseringen av C40..

Re: Förboka din Ioniq 5
Aj, den var snyggare än jag trodde.Frippanecci skrev:Någon som sett denna:

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Förboka din Ioniq 5
mati skrev:Aj, den var snyggare än jag trodde.Frippanecci skrev:Någon som sett denna:
Ja, och så ser man på den bilden hur STOR den är. Den har samma proportioner som typ en Golf och det gör att den ser ut att vara i den storleken om det inte finns nåt bredvid att jämföra mot.
- Frippanecci
- Teslaägare
- Inlägg: 508
- Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Re: Förboka din Ioniq 5
MWall skrev:mati skrev:Aj, den var snyggare än jag trodde.Frippanecci skrev:Någon som sett denna:
Ja, och så ser man på den bilden hur STOR den är. Den har samma proportioner som typ en Golf och det gör att den ser ut att vara i den storleken om det inte finns nåt bredvid att jämföra mot.
Står någon mindre ”vanlig” Hyundai bredvid på sista bilden.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag tänkte samma sak. En Golf i storformat liksom. Ögat luras av att den ser ut som en liten bil i proportionerna. Jag blev ganska fundersam när jag läste att den ska ligga mellan Santa Fe och Tucson i storlek. Då fick jag lite ID3-vibbar, den skulle ju vara lika stor som en Passat. Ja, no more comments.MWall skrev:mati skrev:Aj, den var snyggare än jag trodde.Frippanecci skrev:Någon som sett denna:
Ja, och så ser man på den bilden hur STOR den är. Den har samma proportioner som typ en Golf och det gör att den ser ut att vara i den storleken om det inte finns nåt bredvid att jämföra mot.
Men i det här fallet stämmer nog jämförelsen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14