Hej!
Teslaappen visar 0 km räckvidd (har 320 km i bilen) samt att när jag använder mig av Home-link funktionen dröjer det upp till en minut innan garageporten öppnas. Får felmeddelanden innan porten öppnas men tillslut går kommandot igenom.
Någon som har en idé vad det kan bero på?
Appen visar 0 km räckvidd (löst)
Moderator: Redaktion
-
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Appen visar 0 km räckvidd
Min gamla P85+ hade något liknande, den hade dock beteendet att den visade olika SoC hela tiden i appen. Från 0 till 50 till snöflinga. Då dog huvudbatteriet.
-
Löste sig med en hård omstart (broms + scrollhjulen i 30 sekunder)NEO skrev:Min gamla P85+ hade något liknande, den hade dock beteendet att den visade olika SoC hela tiden i appen. Från 0 till 50 till snöflinga. Då dog huvudbatteriet.
Batteriet är utbytt i somras på den redan men det verkar lyckligtvis inte vara problemet.
Appen verkar inte visa 0, den visar ---, dvs att uppgift saknas vilket kan bero på kommunikationsproblem.jockesweden skrev:Hej!
Teslaappen visar 0 km räckvidd (har 320 km i bilen) samt att när jag använder mig av Home-link funktionen dröjer det upp till en minut innan garageporten öppnas. Får felmeddelanden innan porten öppnas men tillslut går kommandot igenom.
Någon som har en idé vad det kan bero på?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.