Så, då var den bytt. 2015 års S som kameran hade ärgat sönder på. Kopplade ur den tidigare för att se så allt fungerade utan kamera. Med den gamla kameran inkopplad så dog sen stora skärmen ibland...
Bytet gick bra men några detaljer vill jag framhäva. Först och främst vill jag påpeka att bytet gjordes utan att demontera invändig klädsel på bakluckan. Arbetet gick bra att utföra genom det hål som handtaget för att dra ner luckan sitter i. Det som är knepigast (enligt mig) är att få bort den kromade listen utan att den går sönder. Den sitter i fyra clips men den är också fixerad med en massa dubbelhäftande tejp. Den del som sitter på bakljusen gick bra att såga sig igenom. jag använde en fiskelina till detta. Sen får man försiktigt lirka/bryta lös listen med hjälp av lämpliga verktyg. När denna väl är lös så skruvar man bort tre skruvar i underkant av den plastbit som sitter under kromlisten. Denna sitter också med en del dubbelhäftande så det gäller att vara försiktig...Sen är det bara att skruva lös kameran och byta den.
Jag tror att Tesla tar 7-8 tusen för detta jobb inkl kamera och det är väl ganska rimligt men en beggad kamera från Vimmerby drar ner kostnaden betydligt...
Mycket nöje!
(ja, jag vet. utan bilder så har det inte hänt men när man inte har någon kameraman på plats så blir det inga bilder...)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Så, då var den bytt. 2015 års S som kameran hade ärgat sönder på. Kopplade ur den tidigare för att se så allt fungerade utan kamera. Med den gamla kameran inkopplad så dog sen stora skärmen ibland...
Bytet gick bra men några detaljer vill jag framhäva. Först och främst vill jag påpeka att bytet gjordes utan att demontera invändig klädsel på bakluckan. Arbetet gick bra att utföra genom det hål som handtaget för att dra ner luckan sitter i. Det som är knepigast (enligt mig) är att få bort den kromade listen utan att den går sönder. Den sitter i fyra clips men den är också fixerad med en massa dubbelhäftande tejp. Den del som sitter på bakljusen gick bra att såga sig igenom. jag använde en fiskelina till detta. Sen får man försiktigt lirka/bryta lös listen med hjälp av lämpliga verktyg. När denna väl är lös så skruvar man bort tre skruvar i underkant av den plastbit som sitter under kromlisten. Denna sitter också med en del dubbelhäftande så det gäller att vara försiktig...Sen är det bara att skruva lös kameran och byta den.
Jag tror att Tesla tar 7-8 tusen för detta jobb inkl kamera och det är väl ganska rimligt men en beggad kamera från Vimmerby drar ner kostnaden betydligt...
Mycket nöje!
(ja, jag vet. utan bilder så har det inte hänt men när man inte har någon kameraman på plats så blir det inga bilder...)
Snyggt jobbat!!
Kul att du också delade med dig av det.
Kört elbil sedan maj 2002.
Renault Clio Electrique
Renault Express Electrique
Nissan Leaf
Provat det mesta på marknaden
Kört ca 3000 mil Tesla Model S
Avbokat Model 3
Återgått till Renault Clio Electrique
Väntar på att kunna köpa en Model S för max 400´
Kört elbil sedan maj 2002.
Renault Clio Electrique
Renault Express Electrique
Nissan Leaf
Provat det mesta på marknaden
Kört ca 3000 mil Tesla Model S
Avbokat Model 3
Återgått till Renault Clio Electrique
Väntar på att kunna köpa en Model S för max 400´
Men det är en mastigt lång .sig du har!
Jag får väl göra som Tars, ta bort allt och skriva "fråga om du vill veta något..."
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Kört elbil sedan maj 2002.
Renault Clio Electrique
Renault Express Electrique
Nissan Leaf
Provat det mesta på marknaden
Kört ca 3000 mil Tesla Model S
Avbokat Model 3
Återgått till Renault Clio Electrique
Väntar på att kunna köpa en Model S för max 400´
Men det är en mastigt lång .sig du har!
Jag får väl göra som Tars, ta bort allt och skriva "fråga om du vill veta något..."
*LOL*
Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje).
Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje).
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning.
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Gör det själv gillar jag, mer sådant... en obetydlig fråga var den svår att få upp tack var ärgning eller var det för att den var typ limmad?
Nel, inget lim men skruvarna som håller ihop huset gick inte att få loss. Jag borrade upp den då den ändå var skrot.
Det ligger en oringspackning mellan halvorna så är den i gott skick så går den att öppna.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
(ja, jag vet. utan bilder så har det inte hänt men när man inte har någon kameraman på plats så blir det inga bilder...)
Du var ju kameramannen på plats!
Kameramannen är inte mekaniker samtidigt... Jag får anställa någon eller låta någon annan skruva.
Tänkte på att det var kameran som du fixade. Roligt med dessa DIY-trådar och jag lär nog kolla på vad för saker som kommer in till Vimmerby bara för att bygga upp ett litet lager här hemma. Lär bli mer DIY för mig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tänkte på att det var kameran som du fixade. Roligt med dessa DIY-trådar och jag lär nog kolla på vad för saker som kommer in till Vimmerby bara för att bygga upp ett litet lager här hemma. Lär bli mer DIY för mig.
Aj då, den fällan föll jag rakt i.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje).
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning.
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Njae, den går inte att välja bort, vad jag kan se?
Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje).
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning.
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Njae, den går inte att välja bort, vad jag kan se?
Du kan välja vad du vill läsa... "hoppa över" (med ögonen.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Eller; om du vill skriva en roman/biografi om din fulla bilhistoria, lägg de på samma rad med komma efter varandra (istället för en ny radbrytning efter varje).
Om jag skulle skriva en biografi om min fulla bilhistoria så blir det betydligt flera rader än det är idag och det utan radbrytning.
(Sen står det dig ju fritt att hoppa över min presentation om den stör dig...)
Njae, den går inte att välja bort, vad jag kan se?
Du kan välja vad du vill läsa... "hoppa över" (med ögonen.
Läser den gör jag inte (allt för lång "roman"), men tar ju massor av onödig plats när man scrollar upp och ner ibland inläggen. Tänkte att du menade att det fanns någon inställning?
Läser den gör jag inte (allt för lång "roman"), men tar ju massor av onödig plats när man scrollar upp och ner ibland inläggen. Tänkte att du menade att det fanns någon inställning?
Ja du... Hur ska vi göra för att lösa detta oerhört stora problem...? Min "presentation" tar ju t.ex nästan 50% större plats än din men å andra sidan så brukar jag skära ner på mängden onödig text i ett citat så totalt så tror jag nog att jag slösar mindre med plats på forumet. Dessutom så kanske vi måste börja begränsa antal tecken och även antal inlägg per medlem. Du har ju faktiskt skrivit nästan 6 (5.81) inlägg per dag sen du gick med här mot mina 1,53 inlägg per dag...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.