Man blir vansinnigt... Ikväll kommer jag till bilen, som för tillfället står i en parkeringsgarage på Kungsholmen, och ser att någon ****** har slagit sönder rutan på passagerarsidan. Bara glas överallt. Ringde genast polisen, tog en kvart att komma fram, bara för att höra att de inte gör någonting förutom ta emot anmälan...

Vad finns de för, egentligen?!? Bolaget som äger garaget "har kontorstid till kl17" och svarar inte i telefonen. Hotline finns ej. Numret till ett bevakningsbolag som står på en skylt inne i garaget är kopplat till 112. Fastighetsägaren/-skötaren är inte ansvarig ("bara vid driftstörning"). Efter mycket letande hittade jag en liten klistermärke vid en annan ingång till fastigheten, där det finns ett journummer till ett vaktbolag. Jag ringer och får höra att väktarna "bara kommer och gör sina ronder", f ö hänvisar man till polisen. Dessutom är man inte säkert att deras avtal omfattar bevakningen av garaget...

I garaget vimlar det av uteliggare och annat obehörigt folk.
Ringde försäkringsbolaget, som givetvis också stänger sitt kontor vid kl17 och telefonsvararen hänvisar till bärgningsservice. Så ringde jag dem och frågade om de kunde hjälpa mig att åtminstone täcka den sönderslagna rutan. Nej, sa de, men vi kan bärga Din bil. Tack så mycket...
Till sist ringde jag Tesla för att försäkra mig att de har en ruta tillhands med kort varsel, men de hade ju också stängt redan...

What a sh!tty day.
Tur at det inte fanns mycket av värde i bilen. Fast mina RayBans är borta

.