Nån som testat att sova i bilen? Nåt bra tips på solskydd för fönstren? Madrass? Annat att tänka på?
Mest en kul grej men om man vill utnyttja det vill man ju vara förberedd
Finns som sagt madrasser som är gjorda för bilen men de kostar också skjortan. Du kommer undan bra mycket billigare om du t.ex köper en bäddmadrass på IKEA som du rullar ihop när du inte använder den.
Senast redigerad av Teslaspolen, redigerad totalt 1 gånger.
Gamla, redan luftade (de avger kemikalier) wellpappkartonger som du skär ut exakt mått på fungerar finfint som solskydd. Dock kan det se lite %&/%&/)=)# ut om man har orginalfärgen ljusbrun utåt. Diskretare då med en annan mörkare eller rentav svart färg. Bilens egen färg har jag inte provat.
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Funkar ju även bra för glamping eller som gästsäng. =)
Denna verkar ju riktigt schysst, tack för tipset!
Vet du om den ryms i antingen frunk:en (har 2021 modellen med lite mindre frunk dock) eller i utrymmet under golvet i bagagerummet? Känns smart att satsa på en lite mer hållbar madrass som även funkar vid camping eller som extrasäng där hemma.
Vet du om den ryms i antingen frunk:en (har 2021 modellen med lite mindre frunk dock) eller i utrymmet under golvet i bagagerummet? Känns smart att satsa på en lite mer hållbar madrass som även funkar vid camping eller som extrasäng där hemma.
En tråd om Exaped vs lite andra alternativ, alla verkar älska den:
Sorry för sent svar, nu är äntligen Expeden ihoprullad igen, så jag gjorde en liten test. Det är ju gott om plats både i frunk och bak. Nu har jag visserligen en gammal 2019, men jag tror knappast det är några problem att få i den i frunken i en 2021 heller.
20210529_094343.jpg
20210529_094430.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Sorry för sent svar, nu är äntligen Expeden ihoprullad igen, så jag gjorde en liten test. Det är ju gott om plats både i frunk och bak. Nu har jag visserligen en gammal 2019, men jag tror knappast det är några problem att få i den i frunken i en 2021 heller.