Alltså ett lösenord mer än om någon kommer över din bil-nyckel..EricH skrev:hasse_h skrev:Vad krävs för att kunna starta din bil alltså? Bara att man kan ditt lösenord?

Moderator: Redaktion
Alltså ett lösenord mer än om någon kommer över din bil-nyckel..EricH skrev:hasse_h skrev:Vad krävs för att kunna starta din bil alltså? Bara att man kan ditt lösenord?
Gissningsvis så måste du kunna starta bilen först för att ansluta en ny telefon. Har du ingen nycker/telefon så kan du inte starta bilen, eller hur?bylund skrev:Så användarnamn, lösenord, och en Android- eller iOS-telefon. Inget hindrar väl dig att koppla en ny telefon till bilen och köra iväg?
Han tänkte nog om man kanske kan koppla en telefon via deras hemsida för i så fall är det han beskriver fullt möjlgt. Hur är det, går det att sammankoppla en telefon via internet eller går det bara att göra via bilen?drzaphod skrev:Gissningsvis så måste du kunna starta bilen först för att ansluta en ny telefon. Har du ingen nycker/telefon så kan du inte starta bilen, eller hur?bylund skrev:Så användarnamn, lösenord, och en Android- eller iOS-telefon. Inget hindrar väl dig att koppla en ny telefon till bilen och köra iväg?
Men nu gissar jag bara eftersom jag inte har fått min bil än.
Teslas app funkar bara om den är knuten till ett specifikt VIN. Man behöver således användarnamn, lösen och ha en telefon med en app som är reggad på ett specifikt VIN. Min app synkade med bilens VIN 48 timmer eller något efter leverans så jag misstänker att det är någon form av handpåläggning från Tesla innan det sker och att man därmed inte kan knyta bilen till en app/telefon hur lätt som helst.vigge50 skrev:Han tänkte nog om man kanske kan koppla en telefon via deras hemsida för i så fall är det han beskriver fullt möjlgt. Hur är det, går det att sammankoppla en telefon via internet eller går det bara att göra via bilen?drzaphod skrev:Gissningsvis så måste du kunna starta bilen först för att ansluta en ny telefon. Har du ingen nycker/telefon så kan du inte starta bilen, eller hur?bylund skrev:Så användarnamn, lösenord, och en Android- eller iOS-telefon. Inget hindrar väl dig att koppla en ny telefon till bilen och köra iväg?
Jäpp, jag visste inte att en viss installation av appen knyts till ett viss chassinummer. I så fall är det ju enklare att sno nyckeln.EricH skrev:Teslas app funkar bara om den är knuten till ett specifikt VIN. Man behöver således användarnamn, lösen och ha en telefon med en app som är reggad på ett specifikt VIN. Min app synkade med bilens VIN 48 timmer eller något efter leverans så jag misstänker att det är någon form av handpåläggning från Tesla innan det sker och att man därmed inte kan knyta bilen till en app/telefon hur lätt som helst.vigge50 skrev:Han tänkte nog om man kanske kan koppla en telefon via deras hemsida för i så fall är det han beskriver fullt möjlgt. Hur är det, går det att sammankoppla en telefon via internet eller går det bara att göra via bilen?drzaphod skrev:Gissningsvis så måste du kunna starta bilen först för att ansluta en ny telefon. Har du ingen nycker/telefon så kan du inte starta bilen, eller hur?
Vad fasen? Jag har inte sett röken av någon uppgradering? Någon som vet varför? Portionerar de ut dem? :-/Datordoktorn skrev:Idag kom ytterligare en uppdatering av programvaran. Hade 6.0 (1.65.11) tidigare och just nu uppdateras den då igen. Någon som har nån teori om version och förändring den här gången?
Jag hoppas på kartuppdateringarna som de utlovade i förra versionen....
Spänningen är ju olidlig! Vilka fantastiska bilar vi har!
De kör, enligt trådar på Tesla Motors club, ut 2000 åt gången (oklart hur ofta och i vilken ordning). Gissningsvis för att inte får 50 000 samtal på en dag om något går rejält fel.ceo skrev:Vad fasen? Jag har inte sett röken av någon uppgradering? Någon som vet varför? Portionerar de ut dem? :-/Datordoktorn skrev:Idag kom ytterligare en uppdatering av programvaran. Hade 6.0 (1.65.11) tidigare och just nu uppdateras den då igen. Någon som har nån teori om version och förändring den här gången?
Japp- igår kväll kom den! Schysst att ha kalendern poppandes upp i displayen när man sätter sig i bilen. Däremot är det ett problem att man inte kan scrolla fram mer än en dag. (?)bylund skrev:De kör, enligt trådar på Tesla Motors club, ut 2000 åt gången (oklart hur ofta och i vilken ordning). Gissningsvis för att inte får 50 000 samtal på en dag om något går rejält fel.ceo skrev:Vad fasen? Jag har inte sett röken av någon uppgradering? Någon som vet varför? Portionerar de ut dem? :-/Datordoktorn skrev:Idag kom ytterligare en uppdatering av programvaran. Hade 6.0 (1.65.11) tidigare och just nu uppdateras den då igen. Någon som har nån teori om version och förändring den här gången?
Nu trillade uppdateringen ner i bilenhybris skrev:Fortfarande ingen 6.0... teslas sätt att rulla ut uppdateringar suger fett!!!
Jag svängde förbi servicecentret idag, de sa att uppdateringen rullas ut till färre bilar i början ifall det skulle bli problem, för att sedan öka takten. Utrullningen pågår under ett antal veckor.hybris skrev:Fortfarande inget... Lustigt...