Tonen på forumet

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tonen på forumet

Inlägg av taliz »

Vem ska vi nu lita på för "balanserade" inlägg.
Sorry not sorry.

Det här forumet behöver mer positivitet IMO. Det är alldeles för mkt gnällande om ditten och datten. Allt skall vinklas till ngt negativt.
Märkesforum handlar ju förstås mycket om att folk skapar trådar om problem de söker lösning på. Det tröttsamma är att det jämt är samma "svans" med folk som stämmer in i klagosången, istället för att erbjuda någon lösning.
Man är mer intresserad av att få medkänsla än att förklara/lösa problemet. Sen blir det OT där man drar upp ytterligare problem, som samma svans upprepar och stämmer in i, igen. Repeat.

Min lösning för Tesla-problem är inte sällan "deal with it", det är så by design. Det retar många uppenbarligen. Men ibland behöver folk faktiskt kalla hårda fakta istället för "medkänsla" för att komma vidare. Det är åtminstone min inställning.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

backe skrev:
nek0 skrev:
Resultatet av ständigt hackande :(

Tråkigt :(
Tråkigt och inte första gången. :cry:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1783
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Tonen på forumet

Inlägg av tor-ake »

Barnsligt. Om man säger emot, blir man emotsagd. Men det finns nån sån jeppe på varje forum, som rider runt på höga hästar och sedan demonstrativt skall deaktivera sig vid minsta motgång.

Mobbning, fine, det måste man slå ned på så klart, men att några inte delar ens politiska uppfattning, som jag tror det handlar om här, det bör man kunna klara som vuxen.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Tonen på forumet

Inlägg av macksie »

taliz skrev:
Vem ska vi nu lita på för "balanserade" inlägg.
Sorry not sorry.

Det här forumet behöver mer positivitet IMO. Det är alldeles för mkt gnällande om ditten och datten. Allt skall vinklas till ngt negativt.
Märkesforum handlar ju förstås mycket om att folk skapar trådar om problem de söker lösning på. Det tröttsamma är att det jämt är samma "svans" med folk som stämmer in i klagosången, istället för att erbjuda någon lösning.
Man är mer intresserad av att få medkänsla än att förklara/lösa problemet. Sen blir det OT där man drar upp ytterligare problem, som samma svans upprepar och stämmer in i, igen. Repeat.

Min lösning för Tesla-problem är inte sällan "deal with it", det är så by design. Det retar många uppenbarligen. Men ibland behöver folk faktiskt kalla hårda fakta istället för "medkänsla" för att komma vidare. Det är åtminstone min inställning.
Kan inte låta bli att meta-observera.
Du gör dig direkt skyldig till samma sak själv. Istället för att fokusera på vad som är bra eller vad du vill uppnå så är tonen i ditt eget inlägg samma gnäll som du vill undvika
MYP
X90d
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4207
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tonen på forumet

Inlägg av nek0 »

tor-ake skrev:
Barnsligt. Om man säger emot, blir man emotsagd. Men det finns nån sån jeppe på varje forum, som rider runt på höga hästar och sedan demonstrativt skall deaktivera sig vid minsta motgång.

Mobbning, fine, det måste man slå ned på så klart, men att några inte delar ens politiska uppfattning, som jag tror det handlar om här, det bör man kunna klara som vuxen.
Tyvärr handlar det här inte om minsta motgång, utan hackandet dag in dag ut.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Tonen på forumet

Inlägg av taliz »

macksie skrev:
taliz skrev:
Vem ska vi nu lita på för "balanserade" inlägg.
Sorry not sorry.

Det här forumet behöver mer positivitet IMO. Det är alldeles för mkt gnällande om ditten och datten. Allt skall vinklas till ngt negativt.
Märkesforum handlar ju förstås mycket om att folk skapar trådar om problem de söker lösning på. Det tröttsamma är att det jämt är samma "svans" med folk som stämmer in i klagosången, istället för att erbjuda någon lösning.
Man är mer intresserad av att få medkänsla än att förklara/lösa problemet. Sen blir det OT där man drar upp ytterligare problem, som samma svans upprepar och stämmer in i, igen. Repeat.

Min lösning för Tesla-problem är inte sällan "deal with it", det är så by design. Det retar många uppenbarligen. Men ibland behöver folk faktiskt kalla hårda fakta istället för "medkänsla" för att komma vidare. Det är åtminstone min inställning.
Kan inte låta bli att meta-observera.
Du gör dig direkt skyldig till samma sak själv. Istället för att fokusera på vad som är bra eller vad du vill uppnå så är tonen i ditt eget inlägg samma gnäll som du vill undvika
Ja visst är det lustigt. Negativitet leder till negativitet. Who da thunk it.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Gretsch »

Jag tycker nog att man kan försöka vara positivt negativ till alla inlägg :D ( Batteriskämt)
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Tonen på forumet

Inlägg av dd88 »

Håller inte med Verdi i allt men han är en värdig motpol till alla ja-sägare här inne.

Har aldrig tidigare hängt på ett bilforum där tystnadskultur och negativt grupptryck premieras så hårt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1123
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Curik »

dd88 skrev:
Håller inte med Verdi i allt men han är en värdig motpol till alla ja-sägare här inne.

Har aldrig tidigare hängt på ett bilforum där tystnadskultur och negativt grupptryck premieras så hårt.
Jag ser att det är flera som tummar upp ditt inlägg och jag blir i ärlighetens namn lite förvånad. Har du några exempel?

Jag tycker ju lite av charmen med det här forumet är att det inte påminner så mycket om andra bilklubbar. Folk är relativt objektiva och kritiskt tänkande, inte alls lika benskalliga som jag uppfattar att det ofta är på andra ställen. Verdi var ju lite av en sådan filur så desto tidigare denne kommer tillbaka desto bättre. :)

Men jag kanske har missat något.. det finns ju såklart alltid undantag. Och jag undviker att prata politik, det brukar inte sluta bra.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10425
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Legato »

Lugna och fina nu. Verdi är en klok man och bra för forumet, men han gillar ju också att demonstrativt kliva av och komma tillbaka. Förstår inte denna upprördhet 8-)
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5526
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Tonen på forumet

Inlägg av OfarligTesla »

Curik skrev:
Jag ser att det är flera som tummar upp ditt inlägg och jag blir i ärlighetens namn lite förvånad. Har du några exempel?

Jag tycker ju lite av charmen med det här forumet är att det inte påminner så mycket om andra bilklubbar. Folk är relativt objektiva och kritiskt tänkande, inte alls lika benskalliga som jag uppfattar att det ofta är på andra ställen. Verdi var ju lite av en sådan filur så desto tidigare denne kommer tillbaka desto bättre. :)

Men jag kanske har missat något.. det finns ju såklart alltid undantag. Och jag undviker att prata politik, det brukar inte sluta bra.
Tycker det är bra mycket mer ”fanboys” här än på något annat märkesforum jag hängt på tidigare även om det är långt ifrån alla. När andra företag har gjort produkter med typfel eller tagit beslut som drabbat enskilda kunder så har mer eller mindre alla varit arga på bolaget och tyckt synd om drabbade, här verkar det vara sport att försöka hitta på en obskyr anledning varför det egentligen är bra för kunderna och synd om Tesla. Jag förstår verkligen varför många utomstående upplever det som sektliknande.

Man kan nämligen vara kritisk till saker man äger även om man som helhet tycker de är bra, det är bara bilar vi pratar om. Detsamma gäller allt här i livet, jag tycker t.ex. min arbetsgivare är jäkligt bra, men gör de något jag inte gillar så böjer jag mig inte fram och väntar på att ta emot.

Det gäller ju även Tesla men de är ju 0 personligt intresserade av mig (de vill bara ha mina pengar) så där är jag ännu mindre intresserad av att böja mig för deras vilja.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tonen på forumet

Inlägg av mati »

OfarligTesla skrev:
Jag förstår verkligen varför många utomstående upplever det som sektliknande.
För att det är en sekt helt enkelt. Det finns fortfarande en del i min omgivning som inte vet att jag sedan 1,5 år tillbaka inte längre kör Tesla. Och när de får reda på det är reaktionen nästan alltid ungefär såhär:
- Va? Kan man göra så?
Eller
- Är det tillåtet?
Och så får man omedelbart höra en massa jämförelser med ett annat företag som säljer smartphones.
Man inser hur folk upplever företaget Tesla och dess "följare".
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1783
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Tonen på forumet

Inlägg av tor-ake »

nek0 skrev:
tor-ake skrev:
Barnsligt. Om man säger emot, blir man emotsagd. Men det finns nån sån jeppe på varje forum, som rider runt på höga hästar och sedan demonstrativt skall deaktivera sig vid minsta motgång.

Mobbning, fine, det måste man slå ned på så klart, men att några inte delar ens politiska uppfattning, som jag tror det handlar om här, det bör man kunna klara som vuxen.
Tyvärr handlar det här inte om minsta motgång, utan hackandet dag in dag ut.
Jag lusläser inte allt som skrivs men min observation är inte att det är hackande, utan att det är så att om man har en avvikande åsikt i många frågor blir man emotsagd i många frågor. I ett forcerat socialt sammanhang som en arbetsplats eller en familj så blir det ofta så att man låter den eller de få med de avvikande åsikterna hållas, för "husfridens skull" men på ett forum finns ingen husfrid, utan diskussionen är ju själva andemeningen.

Det sagt, jag skulle också vilja, utan att ni uppfattar det som vatten på era respektiva kvarnar, ge en eloge till alla de som sticker ut med sin åsikt. Tes och Antites leder ibland till Syntes. Fast ganska sällan. Oftare blir det typ:
Bild
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
granlundii
Inlägg: 292
Blev medlem: 10 apr 2019 08:35

Re: Tonen på forumet

Inlägg av granlundii »

Jag måste ändå vara lite positiv och säga att jag tycker att tonen på detta forum har vara ganska bra jämfört med många andra forum jag besökt :) Av någon anledning så verkar bilar vara ett känsligt ämne, jag har i alla fall noterat att tonen på en del bilforum ofta är dålig (speciellt Vi Bilägare). Väldigt många forum har ju stora problem med dålig diskussionston, så det kan hända att jag lägger ribban rätt lågt (man har blivit van).
Nissan Leaf 2014
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1123
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Curik »

OfarligTesla skrev:
Tycker det är bra mycket mer ”fanboys” här än på något annat märkesforum jag hängt på tidigare även om det är långt ifrån alla. När andra företag har gjort produkter med typfel eller tagit beslut som drabbat enskilda kunder så har mer eller mindre alla varit arga på bolaget och tyckt synd om drabbade, här verkar det vara sport att försöka hitta på en obskyr anledning varför det egentligen är bra för kunderna och synd om Tesla. Jag förstår verkligen varför många utomstående upplever det som sektliknande.

Man kan nämligen vara kritisk till saker man äger även om man som helhet tycker de är bra, det är bara bilar vi pratar om. Detsamma gäller allt här i livet, jag tycker t.ex. min arbetsgivare är jäkligt bra, men gör de något jag inte gillar så böjer jag mig inte fram och väntar på att ta emot.

Det gäller ju även Tesla men de är ju 0 personligt intresserade av mig (de vill bara ha mina pengar) så där är jag ännu mindre intresserad av att böja mig för deras vilja.
Ja, det låter ju inget kul. Jag har väl hängt här för lite eller varit för ouppmärksam, antar jag. Tycker det där låter precis som hur jag brukar tycka att det är på t.ex. tyska bilmärkesforum. "Gillar du det inte så kan du ju välja ett annat bilmärke" typ. Uppskattar när det är högt i tak och konstruktivt.

Jag delar för övrigt din syn på kommersiella aktörer i allmänhet.
backe
Inlägg: 1875
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Tonen på forumet

Inlägg av backe »

Långt skrivet och säkert osammanhängande, men ni som vill läsa läser :)


Någonstans tror jag att vi måste kunna låta folk tycka olika, bara för att någon gillar Enyaq så blir inte din Tesla automatiskt dålig för det, eller tvärtom. Det kan vara så att någon gillar Tesla men det är fler behov som checkas av med Enyaq, eller tvärtom. Jag måste inte hoppa in i en tråd kring Leaf och säga att "Zoe är bättre, Leaf suger, punkt slut", jag kan gå in och lägga fram mina argument men låta andra ha sina åsikter intakta. Troligen så kommer personen på andra sidan ha lättare att svänga mot en Zoe också om man är lite mer ödmjuk.

Nu är det här med olika läger inte något unikt för Tesla, det finns bland de flesta produkter och även andra bilmärken, men jag tror Tesla just nu är i ett läge där det blivit Tesla mot resten vilket jag inte tror är bra för elbilismen eller Tesla heller för den delen, men säkert ger det en härlig gemenskap för vissa av de som är inne i den.

Men kring stämningen här på forumet så är det lite tråkigt med en del av trådarna här att det nästan går till personangrepp för att man har olika åsikter. Tråden kring Tjänstebilsreglerna t.ex., bara för att någon tycker att reglerna kan göras om behöver inte betyda att man är bitter och avundsjuk på någon annan?
Jag har förmånsbil, jag har fått bonus och nedsatt förmånsvärde, så avundsjuk är jag definitivt inte på någon annan som har det.
Tycker jag ändå att reglerna kan göras om? Det tycker jag definitivt(inte som det förslag som lagts nu dock), det är mest för att jag ser en fördel för elbilismen om priserna kommer ner på något sätt. Kollar jag runt bland vänner och familj så har de flesta lättare för att köpa en dieselbil för 300 000 kr även om TCO blir dyrare än en M3 för 600 000 kr, så på något sätt så tror jag vi måste försöka få ner priserna och då måste i mina ögon en förändring av reglerna kring incitament göras om, gärna på ett sätt så att även privatbilsköparna gynnas på ett mer lika sätt som oss tjänstebilister/förmånsbillister och att man sätter något slags tak för vilken nivå som det är extra billigt att ha en elbil på samma sätt som man gjort tidigare med en basbeloppsgräns på 7,5-8 basbelopp, det har definitivt gjort så att det alltid funnits en ok utrustad bil från de flesta bilmärken under den gränsen.

Och som en disclaimer så tror jag inte att jag är ofelbar eller alltid rolig/vettig att argumentera med, jag har heller ingen Tesla men det kan mycket väl bli en med MY/Giga Berlin, jag stänger inga dörrar :)
B99
Inlägg: 370
Blev medlem: 09 mar 2019 23:05

Re: Tonen på forumet

Inlägg av B99 »

Har inte hängt med i Verdis förehavanden men min erfarenhet är att det i alla forum finns dramaqueens som lämnar med jämna mellanrum och sedan kommer tillbaka. Det handlar ofta om att man övervärderar sin egen betydelse för forumet.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1783
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Tonen på forumet

Inlägg av tor-ake »

Behöver inte nödvändigtvis vara det, kan vara en form av självkontroll också. I synnerhet om det inte föregås av "adjö för alltid era skitstövlar"-typ.

VD:n på ett företag jag jobbade för brukade ibland lägga in en blockering i sin egen dator på vissa sajter, tror det var för att göra det lite mindre frestande att öda bort tid på dem, eller om det var för att han blev upprörd av att läsa. Var Resume.se bl.a. (bolaget hade ganska hög profil, så det skrevs om bolaget och VD:n ibland).
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tonen på forumet

Inlägg av LarsL »

B99 skrev:
Har inte hängt med i Verdis förehavanden men min erfarenhet är att det i alla forum finns dramaqueens som lämnar med jämna mellanrum och sedan kommer tillbaka. Det handlar ofta om att man övervärderar sin egen betydelse för forumet.
Jag tog en paus i några månader och det var rätt uppfriskande.
Jag tycker att personangreppen är det som är absolut värst men jag har också försökt undvika ämnen och åsikter efter min paus. Därför tycker jag inte man ska kalla någon för en dramaqueen bara för att man lämnar gemenskapen. Det är ju så att man ibland behöver gå vidare och ibland behöver man återsamla sig utanför gruppen.
tor-ake skrev:
Behöver inte nödvändigtvis vara det, kan vara en form av självkontroll också. I synnerhet om det inte föregås av "adjö för alltid era skitstövlar"-typ.
Absolut handlar det om att skaffa sig kontroll över sig själv också, när det blir för mycket släntrian att gå in och läsa.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Tonen på forumet

Inlägg av M3apan »

Det jag brukar undra över är hur vissa har tid, lust och energi att investera i såpass mycket negativet och icke konstruktivt tjafs på ett bilforum. Även om jag kan tycka att det finns ett visst underhållningsvärde i det också. Kan ju numera utan problem se vem som skrivit vilket inlägg bara på tonen, utan att behöva kolla avsändaren. Ibland undrar jag ifall det bara är ett gäng med jättenära kompisar som bara tjafsar för att trolla alla andra. Det jag brukar göra, när det inte är underhållande längre, är att scrolla förbi.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10930
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Jerker »

Jag bumpar den här tråden eftersom jag tycker att det bara blir allt sämre på forumet. Väldigt många trådar översvämmas av privata diskussioner om vad som egentligen skrivits och vad som egentligen menats. Min aktivitet här har av den anledningen i princip reducerats till att skumma igenom trådar för att eventuellt hitta nåt inlägg som är av intresse och har med trådens syfte att göra. Jag har nästan tappat lusten att skriva nåt. Trist.

Det finns stunder då jag på allvar har funderat på att lämna forumet helt och mina besök här blir allt mer sällsynta. Det kanske bara är en naturlig utveckling eftersom Tesla har blivit en såpass vanlig bil, men det är isåfall väldigt tråkigt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11875
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tonen på forumet

Inlägg av HelectriC »

Anledningen till all OT är nog för att folk i så stor grad sitter hemma och inte träffar så mycket folk under CV-19 och därför använder alla möjliga tillfällen att få kommunicera.
I tillägg är folk frustrerade av samma anledning och då blir tonen dålig ibland.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1905
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Tonen på forumet

Inlägg av themax »

Jerker skrev:
Det finns stunder då jag på allvar har funderat på att lämna forumet helt och mina besök här blir allt mer sällsynta.
Samma här. Jag har dragit ner på verksamheten här (och kommer även kliva ur rollen som eventansvarig eftersom jag drabbats av det som Tibor skrev om den fjärde maj). Kommer dock dyka upp på fysiska event när det erbjuds och är möjligt, men tonen är tyvärr inte densamma som när jag började hänga här för många år sedan. Det är synd, för vi behöver vara sakliga och möta våra medmänniskor med respekt även om de har en avvikande åsikt från din egen. Annars blir elbilisterna den där sekten som många stämplat oss som. Vi behöver ha sakliga argument utan cherrypicking men just nu går det åt fel håll.

Tror alla behöver läsa artikeln igen; https://teslaclubsweden.se/folk-som-int ... e-idioter/
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2537
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Tonen på forumet

Inlägg av iAkita »

HelectriC skrev:
Anledningen till all OT är nog för att folk i så stor grad sitter hemma och inte träffar så mycket folk under CV-19 och därför använder alla möjliga tillfällen att få kommunicera.
I tillägg är folk frustrerade av samma anledning och då blir tonen dålig ibland.
Ja, det ska verkligne bli skönt att komma tillbaka till vardagsdiskussionerna på jobbet igen efter mer än ett års hemarbete.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Schackis
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 30 jul 2015 00:07

Re: Tonen på forumet

Inlägg av Schackis »

Forumet har smittats av att det kommit massa människor som har tagit med sig vanan av att man skall vara väldigt tuff i munnen mot varandra på nätet, med svepande påståenden och negativa omdömen om andra grupper och sånt. Det är väldigt modernt i samhället nämligen. Genom att skriva så visar man ju att man själv är insatt i ämnet nämligen och inte rädd för att ta en diskussion. Ger kanske status, tycker de. För egen del tycker jag det är väldigt omoget, fult och tröttsamt. Som ni andra refererar blir jag ju själv varken sugen på att läsa eller skriva här då.
Skriv svar