Satt ju och vägde mellan en Polestar 2 och en ny Model 3 med det större batteriet i våras och använde ABRP för att jämföra dem på de resorna jag brukar göra, trodde ABRP hade fel på Polestar 2 för den krävde så pass mycket längre laddning. Men nu ser jag svart på vitt att det var tur att jag litade på ABRP…
Riktigt skoj event ändå, ger ju lite inblick i skillnaderna.
Vilken bra förbrukning! men vägarna/hastigheterna i Norrland drar såklart ner förbrukningen.
Intressant att det bara krävs 250 kWh att köra Ystad-Haparanda, har inte reflekterat över hur mycket det ska gå åt.
Hur många laddningar blev det?
Vilken bra förbrukning! men vägarna/hastigheterna i Norrland drar såklart ner förbrukningen.
Intressant att det bara krävs 250 kWh att köra Ystad-Haparanda, har inte reflekterat över hur mycket det ska gå åt.
Det var faktiskt något lägre förbrukning första halvan! 148 tror jag att han rapporterade upp till Stockholm.
295kWh förbrukade jag. Körde lite mer motorväg i starten men bör dra lite mer också med min -20 och 19” fälgar
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Nån som har jämförelsetider från förra året?
Med tanke på att det nu körts flera år i sträck kanske man kunde sätta ihop nån statistik som visar på utvecklingen?
Med tanke på att det nu körts flera år i sträck kanske man kunde sätta ihop nån statistik som visar på utvecklingen?
Fan va coolt! Grattis o bra jobbat allihopa
Måtte detta event finnas kvar när det är dags för en annan att shoppa elbil, då står jag först i kön till detta )
Polestar 2 , E tron 50 och Enyaq som inte är i mål va ?
Fan va coolt! Grattis o bra jobbat allihopa
Måtte detta event finnas kvar när det är dags för en annan att shoppa elbil, då står jag först i kön till detta )
Polestar 2 , E tron 50 och Enyaq som inte är i mål va ?
Alla är i mål sen en stund, E-tron var väl sist över mållinjen.
Model Y Performance, pearl white/svart interiör Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.