Man blir ju lite avundsjuk på att man kan köpa en begagnad 60 från 2013 för $46k eller en 85 för $52k. Det vore ju rent överkomligt. Jag vet att moms, transport, tull mm tillkommer för att få grejer hit till vår del av världen. Men man kan ju alltid drömma.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Man blir ju lite avundsjuk på att man kan köpa en begagnad 60 från 2013 för $46k eller en 85 för $52k. Det vore ju rent överkomligt. Jag vet att moms, transport, tull mm tillkommer för att få grejer hit till vår del av världen. Men man kan ju alltid drömma.
Sen får du inte heller någon garanti här och inte kan du ladda på Superchargers heller.
Varför inte?
Garanti är uppdelat på regioner. Schweiz som varken är med i EU eller EFTA (?) kan inte få garantihjälp utanför landets gränser t.e.x. Ang supercharger, så har USA en helt annan kontakt och det går inte att gå förbi denna med hjälp av adapter.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Man kan nog få delar som behövs även utan tesla hjälp
Frågan är om det behövs en omkodning av bilen
Sedan kan det vara så att eu inte tillåter import av usa tesla då den inte är godkänd för vår marknad
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Man kan nog få delar som behövs även utan tesla hjälp
Frågan är om det behövs en omkodning av bilen
Sedan kan det vara så att eu inte tillåter import av usa tesla då den inte är godkänd för vår marknad
Jag tror man ger sig in i ett veritabelt ormbo av problem om man importerar en från USA med förhoppningen att få den att fungera som en europabil.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Som största problem ser jag att faktiskt registrera en usa tesla då den inte har godkännanden som behövs
Resten går nog att pysla ihop men definitivt inte värt besväret
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tesla har ju koll på varenda bil i sin flotta också så att göra detta emot deras vilja blir nog svårt/omöjligt.
Nja, så länge man har lagen på sin sida och inte behöver deras hjälp så kan de nog inte stoppa en. Men det är ju en vansinnig ekonomisk risk man tar om man står med en trasig bil som inte Tesla vill hjälpa en med i Europa.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS