Tack Tomten! Jag fick en Tesla.

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Tack Tomten! Jag fick en Tesla.

Inlägg av lator »

Äntligen kan jag benämna mig som Tesla-ägare! Tror ni inte att min Tesla-besatta dotter förärade mig en silverfärgad skönhet i julklapp. :D Jag blev såklart överlycklig och det blev hennes pojkvän, som också fick en, säkert också. Det konstiga är att hon inte köpte en åt sig själv men hon kanske inte kunde bestämma sig angående färgen. ;)
DSC_0785.JPG
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Re: Tack Tomten! Jag fick en Tesla.

Inlägg av Oppfinnarn »

Krävs väl ordentlig bantning för att ta sig in i den dock ;-)
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Hon förvänar sig nu att du och pojkvän med samlade krafter skafar en lite större till henne
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Hmm, vart skaffar man dessa igen? Fick en idé själv... :D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Teslaspolen skrev:
Hmm, vart skaffar man dessa igen? Fick en idé själv... :D
Hon hade tydligen hittat dem på ICA Maxi. Kanske så framtiden ser ut. Köp din bil samtidigt som du handlar ägg och bröd... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Oppfinnarn skrev:
Måste nog ta den till SC för dörrhandtagen vägrar komma ut... Hjälper ju inte att banta om inte dörreländet går att öppna.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Är det röda Alloygator på fälgarna? Undrar även över den feta vingen där bak. Ser mycket större ut än de varianter jag sett tidigare.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Surfaren skrev:
Är det röda Alloygator på fälgarna? Undrar även över den feta vingen där bak. Ser mycket större ut än de varianter jag sett tidigare.

Synvilla
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

lator skrev:
Oppfinnarn skrev:
Måste nog ta den till SC för dörrhandtagen vägrar komma ut... Hjälper ju inte att banta om inte dörreländet går att öppna.
Du kan nog glömma att få det fixat på garanti. Bilen än ju kraftigt modifierad med tredjeparts fälgar och jättespoiler bak. Den är också omlackerad eller folierad. Nä den där bilen vill nog inte SC ta i med tång. ;)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

lator skrev:
Oppfinnarn skrev:
:D ... Den första Teslan som jag köpte i somras (en P85D), den kunde jag öppna dörren på; men den var också knepig att ta sig in i, typ 18 ggr för liten ... så jag fick köpa en ny större i Oktober :)
.... och den gråa ni ser fronten skympta på i första bilden, var också för liten .... ( Så jag har faktiskt 3 Teslor hemma ... Någon som slår det 8-) )
P85D2.jpg
P85D1.jpg
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nu blev jag ju avundsjuk! Öppningsbara dörrar och originalfälgar. Fast den vänstra fram verkar ha fått sig en smäll... 8-)

1:18 innebär ju att den är ca 30 cm lång. Otroligt vilken detaljrikedom de har lyckats pilla in i den. Vill ha!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Oppfinnarn skrev:
lator skrev:
Oppfinnarn skrev:
:D ... Den första Teslan som jag köpte i somras (en P85D), den kunde jag öppna dörren på; men den var också knepig att ta sig in i, typ 18 ggr för liten ... så jag fick köpa en ny större i Oktober :)
.... och den gråa ni ser fronten skympta på i första bilden, var också för liten .... ( Så jag har faktiskt 3 Teslor hemma ... Någon som slår det 8-) )
Är det dom man kan köpa från service center för ca 2000kr?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

HelectriC skrev:
Oppfinnarn skrev:
lator skrev:

Är det dom man kan köpa från service center för ca 2000kr?
Beställde från Tesla USA direkt .... och priset var .... hrmmm ..... :roll: :oops: "lågt" iförhållande till vad min blå kostade .....
Skriv svar