Sedan 2009 har jag för mig (även om de samarbetat länge innan det).MWall skrev:Porsche har inte legat under VAG-paraplyet särskilt länge väl? Har ju funnits beröringspunkter men inte alls som nu.zyax skrev:Inte för att jag är någon Corvette-typ heller, nu är det ett sub-brand till Chevrolet, men Porsche är ju lite samma så får väl slänga fram Corvette som märke trots att det antagligen inte platsar.MWall skrev:
Vad ska man köpa istället för Porsche då om man ska vara renlärig och inte har obegränsad budget? Finns ju nästan inga märken kvar då. McLaren kanske?
Porsches sportbilar har väl aldrig varit så konkurrenskraftiga som nu? Är inget märke jag direkt gillar men de är ju i särklass när det gäller sportbilar för de som vill ha en sportbil att _köra_ och inte bara flasha med. De är ganska alldagliga och intetsägande jämfört med en Lamborghini eller Ferrari men en Porsche ger ju väldigt mycket mer bang for the buck. Att de även säljer andra modeller gör väl inget? Jämför med Mercedes. Att de säljer A-klass och GLA tar väl ingen glans från S-klass eller AMG GT R?
VAG hade kunnat vara utan Porschar under några år och sålt fler Audis istället det hade gett samma pengar med bibehållet varumärke.
Elkombi med över 50 mils WLTP
Moderator: Redaktion
Re: Elkombi med över 50 mils WLTP

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Det förklarar en hel del. Tråkigt att Ferdinand måste vänja sig i graven bara.martinot skrev:Sedan 2009 har jag för mig (även om de samarbetat länge innan det).MWall skrev:Porsche har inte legat under VAG-paraplyet särskilt länge väl? Har ju funnits beröringspunkter men inte alls som nu.zyax skrev:Inte för att jag är någon Corvette-typ heller, nu är det ett sub-brand till Chevrolet, men Porsche är ju lite samma så får väl slänga fram Corvette som märke trots att det antagligen inte platsar.MWall skrev:
Vad ska man köpa istället för Porsche då om man ska vara renlärig och inte har obegränsad budget? Finns ju nästan inga märken kvar då. McLaren kanske?
Porsches sportbilar har väl aldrig varit så konkurrenskraftiga som nu? Är inget märke jag direkt gillar men de är ju i särklass när det gäller sportbilar för de som vill ha en sportbil att _köra_ och inte bara flasha med. De är ganska alldagliga och intetsägande jämfört med en Lamborghini eller Ferrari men en Porsche ger ju väldigt mycket mer bang for the buck. Att de även säljer andra modeller gör väl inget? Jämför med Mercedes. Att de säljer A-klass och GLA tar väl ingen glans från S-klass eller AMG GT R?
VAG hade kunnat vara utan Porschar under några år och sålt fler Audis istället det hade gett samma pengar med bibehållet varumärke.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
-
Ferdinand är säkert hyfsat nöjd över vad hans barnbarn Ferdinand Piech lyckades göra med både Porsche och Audi över tid 
Lite krasst så skulle nog inte Porsche finnas alls om man inte slog sig in på suv-vägen för snart 20 år sen, så kassa var finanserna om jag inte minns fel.
//benke

Lite krasst så skulle nog inte Porsche finnas alls om man inte slog sig in på suv-vägen för snart 20 år sen, så kassa var finanserna om jag inte minns fel.
//benke
Corvette?!?! Iofs har de väl bättrat sig lite på slutet men ändå.zyax skrev:Inte för att jag är någon Corvette-typ heller, nu är det ett sub-brand till Chevrolet, men Porsche är ju lite samma så får väl slänga fram Corvette som märke trots att det antagligen inte platsar.MWall skrev:
Har du inte haft GT-bil tidigare så är det kört att få tag i en, väldigt begränsad tilldelning och Porsche-handlarna är som dom alltid varit.taliz skrev:Jag var lite sugen på en sån... men en beggad GT3 känns som en bättre bil för mindre pengar.dd88 skrev:Efter att ha lanserat Porsche 718 Cayman GT4 RS så är allt förlåtet. Helt sjukt med en GT3-motor i en Cayman, så länge de bilarna tas fram så får dom sälja precis vad som helst.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
-
Nu är ju inte jag någon expert, men han skrev ju faktiskt "beggad"...dd88 skrev:Har du inte haft GT-bil tidigare så är det kört att få tag i en, väldigt begränsad tilldelning och Porsche-handlarna är som dom alltid varit.taliz skrev:Jag var lite sugen på en sån... men en beggad GT3 känns som en bättre bil för mindre pengar.dd88 skrev:Efter att ha lanserat Porsche 718 Cayman GT4 RS så är allt förlåtet. Helt sjukt med en GT3-motor i en Cayman, så länge de bilarna tas fram så får dom sälja precis vad som helst.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate skrev:Nu är ju inte jag någon expert, men han skrev ju faktiskt "beggad"...dd88 skrev:Har du inte haft GT-bil tidigare så är det kört att få tag i en, väldigt begränsad tilldelning och Porsche-handlarna är som dom alltid varit.taliz skrev:Jag var lite sugen på en sån... men en beggad GT3 känns som en bättre bil för mindre pengar.dd88 skrev:Efter att ha lanserat Porsche 718 Cayman GT4 RS så är allt förlåtet. Helt sjukt med en GT3-motor i en Cayman, så länge de bilarna tas fram så får dom sälja precis vad som helst.
"Jag var lite sugen på en sån..." syftar väl på en ny?
Preteritum.MWall skrev:SwedishAdvocate skrev:Nu är ju inte jag någon expert, men han skrev ju faktiskt "beggad"...dd88 skrev:Har du inte haft GT-bil tidigare så är det kört att få tag i en, väldigt begränsad tilldelning och Porsche-handlarna är som dom alltid varit.taliz skrev:Jag var lite sugen på en sån... men en beggad GT3 känns som en bättre bil för mindre pengar.dd88 skrev:Efter att ha lanserat Porsche 718 Cayman GT4 RS så är allt förlåtet. Helt sjukt med en GT3-motor i en Cayman, så länge de bilarna tas fram så får dom sälja precis vad som helst.
"Jag var lite sugen på en sån..." syftar väl på en ny?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
martinot skrev:Preteritum.
Ja? Han funderade på det förut, inte nu.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
Du har rätt. Missade att han var intresserad av en ny GT4 RS...MWall skrev:"Jag var lite sugen på en sån..." syftar väl på en ny?SwedishAdvocate skrev:Nu är ju inte jag någon expert, men han skrev ju faktiskt "beggad"...dd88 skrev:Har du inte haft GT-bil tidigare så är det kört att få tag i en, väldigt begränsad tilldelning och Porsche-handlarna är som dom alltid varit.taliz skrev:Jag var lite sugen på en sån... men en beggad GT3 känns som en bättre bil för mindre pengar.dd88 skrev:Efter att ha lanserat Porsche 718 Cayman GT4 RS så är allt förlåtet. Helt sjukt med en GT3-motor i en Cayman, så länge de bilarna tas fram så får dom sälja precis vad som helst.
Men å andra sidan så brukar det väl inte dröja sådär jättelänge innan nya GT-bilar finns att få som begagnade med...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Haha bara delvis sedan tidigt 1970-tal… men skicklig marknadsföring har förstås suddat bort de spåren.MWall skrev:Porsche har inte legat under VAG-paraplyet särskilt länge väl? Har ju funnits beröringspunkter men inte alls som nu.zyax skrev:Inte för att jag är någon Corvette-typ heller, nu är det ett sub-brand till Chevrolet, men Porsche är ju lite samma så får väl slänga fram Corvette som märke trots att det antagligen inte platsar.MWall skrev:
Tesla Y LR -22 EAP