När jag varit ute på lite längre turer så har jag försökt tajma lunchen med SuC om möjligt, då får man juDante skrev:Bjelke skrev:Med en LR lär du ganska snabbt upptäcka att räckvidden är otroligt bra och hemmaladdning lär
räcka till en jäkla massa åkande
Med flera besök per dag så gissar jag att det dessutom dyker upp några laddmöjligheter rätt ofta som
du kan passa på att utnyttja (om du ens behöver det? Hur långt kör du per dag?) och dryga ut
räckvidden ännu mer
Lägg därtill alla besök på macken som du aldrig kunnat avstå ifrån hittills men som du inte behöver längre
Åker man på flera besök på en dag brukar det inte bli speciellt många mil är min erfarenhet iaf, medans det
däremot kan rulla på rejält när man bara åker till en eller två kunder (som då kan ligga längre bort men man
ändå hinner med på en dag) men då passerar man ju högst troligt också någon SuC på vägen liksom
Efter nyåret ska jag leta mig ner till kunder kring Växjö, Nybro, Hultsfred, Vimmerby.. ska sen norrut, dräller inte av SuC, men som du säger, jag lider nog av räckviddsångest utan att jag kanske behöver ha det.
Är bara att med en elbil så blir det så jävla definitivt. En fosilbil får du ju verkligen anstränga dig om du ska sätta dig i ett läge där du kör soppatorsk (även de allra minsta orterna i Sverige har alltid en mack någonstans).
nästan dubbla räckvidden den dagen utan att det kostar extra tid

då är det inte lika lätt (såvida inte kunden råkar gilla halvtaskig snabbmat som oftast står till buds vid SuC

Men kan man passera nån SuC under dagen (ju senare desto bättre såklart) så vinner man ju mycket (eller någon
annan snabbladdare såklart)

Har man råd med en Tesla så brukar det mesta rulla på bra brukar jag säga iaf

(och snart kan man väl säga ungefär detsamma om flera elbilar i det övre skiktet faktiskt, hoppas jag iaf)