Laddkontakt glapp?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Homer
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 27 okt 2020 11:37

Laddkontakt glapp?

Inlägg av Homer »

Några gånger när jag sätter i laddkontakten låser bilen den inte, eller låser och låser sen upp direkt. Står och lyser ljusblått; enligt bilen är kontakten inte ansluten medan laddboxen däremot tycker den fått kontakt med bilen.
Verkar som den inte får riktig kontakt, har hittills löst sig genom att ta i och ur kabeln några gånger. Ska lägga ett ärende men tänkte höra om det är ett känt problem? En S från 2018 med knappa 8000 mil.
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 339
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: Laddkontakt glapp?

Inlägg av Henkens »

På min så har jag samma problem.
Då måste jag trycka ner handtaget lite så att låsklacken går i.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Användarvisningsbild
Creddy
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 dec 2019 16:31

Re: Laddkontakt glapp?

Inlägg av Creddy »

Har också haft samma problem. Då hade det kommit in lite sand eller jord i uttaget som gjorde att kontakten inte gick att trycka in hela vägen. Lätt fixat med ficklampa och tex. skruvmejsel. Smutsen satt inte på metallkontakterna utan i botten av själva uttaget på bilen.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Laddkontakt glapp?

Inlägg av macksie »

Samma här, har inte orkat ta tag i det eftersom det alltid går att få bilen att ladda med lite "meck"

Om Wall Connectorn, om det nu är en WC du har, är hyfsat ny ta kontakt med Tesla, med mig har de varit snälla med garantiåtagande2
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Homer
Teslaägare
Inlägg: 86
Blev medlem: 27 okt 2020 11:37

Re: Laddkontakt glapp?

Inlägg av Homer »

Tack för tipsen. Ska testa först att göra rent ordentligt och sen spraya stiften med elektroniksprej. Kvarstår det lägger jag ett serviceärende, har 150 mil kvar på garantin.. :P (Det är en Easeebox f.ö.)
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Laddkontakt glapp?

Inlägg av 12man »

Jag skull inte spreja direkt på stiften, spreja på en liten trasa som du torkar stiften med
ms 76132 "Eleamore"
Skriv svar