Jo det verkar funka när jag ställer in timer i bilen, börjar överväga ev6 eller ioniiq5 men väntar på att du meddelar att du är nöjd.

Moderator: Redaktion
Haha, nja, du får vänja dig vid bilens egenheter. Det finns en del brister, framförallt appen är ett skämt.Dafro skrev:Tack
Jo det verkar funka när jag ställer in timer i bilen, börjar överväga ev6 eller ioniiq5 men väntar på att du meddelar att du är nöjd.
Om det är i bilen du lagt in 3 olika startider ( av 7 möjliga) så går det endast att välja en av dem per gång. Sedan måste den timertiden aktiveras när du stänger av bilen.Dafro skrev:Tack för svar, börjar också tro att den räknar till 100%. Nu kommer nästa fråga från mig, satte mig i bilen igår och planerade in laddning upp till 80, tänkte passa på nör det var billig el. La in 3 starttider som försök 5, 6. och 7 och lagt in att den helst ska ladda 00-06, första undran är om man bara kan använda den och direkt laddning eller om den bara används om man kör timer? Jag gick upp vid 4 och kollade appen, den sa att allt var ok och 50%, svårt att se att den skulle hinna ladda till 5 då. Trixade lite med timern och la in kl 7 istället och då fick jag upp varningen att den inte skulle hinna ladda, jaja jag får väl slå på ladda direkt men den var utgråad, men appen uppdaterade och sa att allt var bra om jag tryckte på uppdatera. Då gick jag ut till bilen och tänker att jag får väl försöka starta därifrån och då märker jag att den laddar och var uppe i 75% och skulle hinna klart innan 5. Så bevisligen så är inte appen i kontakt med bilen, såg även att Tibber sa att den inte har kontakt med bilen. Vet någon om man kan göra någon reset eller har något tips om vad man kan göra.
Misstänker nämligen att detta gör att jag inte kan förvärma via appen, suck men tur man får en leaf också snart. Börjar på något sätt förstå Mati.
Precis så. Du kan aktivera alla timer samtidigt, men du kan bara starta en, och det blir då den som ligger närmast i tiden.Dafro skrev:Tack, var tvungen att gå ut till bilen och pröva och den väljer den som kommer först i tid som den som aktiveras och det verkar ju funka från bilen så jag får aktivera när jag lämnar den.