Nybliven ägare till min första Tesla. En S som har det äldre ladduthaget (typ 2, kanske det heter?).
När jag kom till en SC-station här i krokarna så verkade det bara finnas CCS-laddare (tror jag de heter). Gick ju inte att ladda där.
Om jag förstår det rätt så finns heller inte en adapter som passar utan bilen måste byggas om. Kan nån förklara detta för mig? Tack!!
Grattis till bilköpet.. har själv en Modell S och ganska nyligen gjort denna ccs uppgradering , väl värt pengarna när man ser alla nya SC platser som dyker upp.
Stort plus är snabbare laddning med CCS även för oss som konverterat.
Menar du allvar?
Får du mer än 150 kW med CCS-adaptern?
Normalt sett inte men några äldre bilar med strypt laddning har fått tillbaks lite av den gamla maxeffekten, om
det verkligen är så och isf hur många verkar högst osäkert (några verkar 100% säkra på det iaf )
Stort plus är snabbare laddning med CCS även för oss som konverterat.
Nja, det är ingen skillnad i laddeffekt mellan gamla och nya kontakten. Initialt var det faktiskt lite skillnad, jag fick högre effekt på CCS än v2-kontakten på samma stolpe, men det försvann snabbt.
En stor fördel är dock att man slipper risken att dela effekt bör man använder v3, men annars är det ingen skillnad.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Stort plus är snabbare laddning med CCS även för oss som konverterat.
Nja, det är ingen skillnad i laddeffekt mellan gamla och nya kontakten. Initialt var det faktiskt lite skillnad, jag fick högre effekt på CCS än v2-kontakten på samma stolpe, men det försvann snabbt.
En stor fördel är dock att man slipper risken att dela effekt bör man använder v3, men annars är det ingen skillnad.
/fth
Detta är en stor fördel och som för mig är klart värdefull. Laddat flera gånger med mer än halvfulla v2 laddare och bara fått 65 kW. Det är surt när man är säker på att få det dubbla på v3.
Så nu satsar jag på V3 när jag är ute. Mer prisvärd uppgradering finns knappt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
På min raven har det flera gånger vart tydligt att CCS ger bättre tryck än typ 2. Kommit in på stationer och kört typ 2, dåligt tryck. Bytt stolpe, samma visa. bytte då till CCS och då gick de snabbt. Upplevt detta på både Laholm och Falkenberg. Tror även lödde.
Lite konstig info på länken ang adapter för CCS laddning.När jag kollar om denna produkt passar på min bil så meddelas det att den inte passar på den bil jag har kopplad i appen Modell S 2017
Gäller ombyggnaden endast modell X nu, för det står inget om modell S i ombyggnadssatsen till CCS för 3400 kr
Lite konstig info på länken ang adapter för CCS laddning.När jag kollar om denna produkt passar på min bil så meddelas det att den inte passar på den bil jag har kopplad i appen Modell S 2017
Gäller ombyggnaden endast modell X nu, för det står inget om modell S i ombyggnadssatsen till CCS för 3400 kr
Är din bil redan uppgraderad och du bara saknar adaptern?
Vad står det när du klickar på "ytterligare fordonsinformation" ?
Nu är jag säkert i fel del av forumet här. Jag har ccs-stöd aktiverat men ingen adapter. Jag är på väg upp mot Lappland och blev sugen på att ladda i Dorotea. Någon i tex Gävle som kan tänka sig att hyra ut sin adapter till mig 5 dagar?
Nu är jag säkert i fel del av forumet här. Jag har ccs-stöd aktiverat men ingen adapter. Jag är på väg upp mot Lappland och blev sugen på att ladda i Dorotea. Någon i tex Gävle som kan tänka sig att hyra ut sin adapter till mig 5 dagar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Starta en ny tråd där det står typ önskas hyra CCS adapter Gävle. Eller liknande så är det större chans att rätt person ser
Stort plus är snabbare laddning med CCS även för oss som konverterat.
Menar du allvar?
Får du mer än 150 kW med CCS-adaptern?
Nej, men tidigare innan ombyggnad fick jag max 120kw på de Suc jag laddad vid i europa. Efter ombyggnad så toppar jag runt 148kw så en ganska klar fördel för mig i alla fall.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Stort plus är snabbare laddning med CCS även för oss som konverterat.
Menar du allvar?
Får du mer än 150 kW med CCS-adaptern?
Nej, men tidigare innan ombyggnad fick jag max 120kw på de Suc jag laddad vid i europa. Efter ombyggnad så toppar jag runt 148kw så en ganska klar fördel för mig i alla fall.
Okej, jag antar att de SuC bara kan leverera 120 kW. Så var det tidigare i Sverige också men nu tror jag de flesta är boostade till 150 kW.
Jag får 130 kW utan CCS och är tämligen säker på att jag inte skulle få mer med CCS, eftersom det är bilen (batteriet) som begränsar laddeffekten.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Hej
En fråga från en som funderar på beg MS.
Om man leker med ABRP verkar det som 2021 års modell kan ladda uppåt 200 kW. Stämmer det och när kom den höjningen i så fall? De första modellerna stannar vid 125 kW. Allt i ABRP.
/OlleG
Hej
En fråga från en som funderar på beg MS.
Om man leker med ABRP verkar det som 2021 års modell kan ladda uppåt 200 kW. Stämmer det och när kom den höjningen i så fall? De första modellerna stannar vid 125 kW. Allt i ABRP.
/OlleG
Det finns väl inga 2021 och senare MS i Sverige ännu?
Om/när leveranserna kommer igång igen så är det säkert med den högre laddhaatighetwn.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Sitter vid SC Sollentuna där nya laddare ska ge uppemot 250kW? Precis fått en adapter och mjukvara till min modelS -16 och hade förhoppning om ökad laddhastighet! Men.. men får bara 25kW vid 55 procent? Varför det? Vid vanliga laddare brukar jag ha ca 50kW vid 50%
Så irriterande! Någon som har liknande erfarenheter
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Bredden verkar ge låg laddhastighet rent generellt. 25 kW vid 55% är iofs exceptionellt lågt, men det brukar alltid gå långsammare än på många andra SuC.