Varför inte bara kränga av och på däcken på samma uppsättning fälgar? Hur gör ni? För och nackdelar? Förstår att själva skiftet blir dyrare (nej, jag gör inte däck-/hjulskiften själv, jag vet, jag är slö...) men inte blir det väl dyrare än att ha dubbla uppsättningar fälgar? Dessutom kan man ju då ha snygga fälgar året runt, istället för som jag alltid gjort, ha snygga sommarfälgar och osnygga, billiga fälgar på vintern!
 Varför inte bara kränga av och på däcken på samma uppsättning fälgar? Hur gör ni? För och nackdelar? Förstår att själva skiftet blir dyrare (nej, jag gör inte däck-/hjulskiften själv, jag vet, jag är slö...) men inte blir det väl dyrare än att ha dubbla uppsättningar fälgar? Dessutom kan man ju då ha snygga fälgar året runt, istället för som jag alltid gjort, ha snygga sommarfälgar och osnygga, billiga fälgar på vintern!En annan viktig faktor att väga in är ju för oss som har bilen som förmånsbil, att extra uppsättning fälgar ju ska förmånsbeskattas, medan bara däck inte behöver beskattas som jag förstår det eftersom de räknas som slitdelar?