Vit klädsel
Moderator: Redaktion
Vit klädsel
Hämtar imorgon min M3P med vit klädsel. Ni andra som har vit klädsel. Har ni haft några problem med till exempel avfärgningar från jeans eller liknande? Några andra tips på hur man behåller nyskick så länge som möjligt?
- UrbanL
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/urban10026
Re: Vit klädsel
Mina erfarenheter från en model 3 som jag hade i tre år: Jeans kan färga av sig lite på det vita, det brukar gå bort enkelt med våtservetter (”baby-wipes”). Men över tid kan det kvarstå en lätt blå ton. Det var främst sittdynans upphöjda del mot dörren som tog färg, resten av sätet var i princip opåverkad.
Håll ett öga på där bilbältena går över stolsryggen i baksätet, där blev det lite missfärgat av själva bältet med tiden.
Har nu en model Y, också med vit klädsel, så jag ångrade inte det valet
det blir en sån luftig atmosfär och det blir ju något svalare om bilen stått i solen.
Håll ett öga på där bilbältena går över stolsryggen i baksätet, där blev det lite missfärgat av själva bältet med tiden.
Har nu en model Y, också med vit klädsel, så jag ångrade inte det valet

Tack för tips! Ja, den vita tycker jag är så galet snygg så det är värt lite extra bekymmer. Tycker också att den är så mycket snyggare i verklighetern än på de bilder/filmer man ser!UrbanL skrev:Mina erfarenheter från en model 3 som jag hade i tre år: Jeans kan färga av sig lite på det vita, det brukar gå bort enkelt med våtservetter (”baby-wipes”). Men över tid kan det kvarstå en lätt blå ton. Det var främst sittdynans upphöjda del mot dörren som tog färg, resten av sätet var i princip opåverkad.
Har nu en model Y, också med vit klädsel, så jag ångrade inte det valetdet blir en sån luftig atmosfär och det blir ju något svalare om bilen stått i solen.
viewtopic.php?f=62&t=20996PAK skrev:Hämtar imorgon min M3P med vit klädsel. Ni andra som har vit klädsel. Har ni haft några problem med till exempel avfärgningar från jeans eller liknande? Några andra tips på hur man behåller nyskick så länge som möjligt?
Gör rent 1 gång per år enl länken ovan.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Det sämsta med den vita klädseln är att det borde varit ännu fler vita ytor i bilen. Då hade det blivit ännu snyggare.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Den vita klädseln gör ganska mycket för interiören tycker jag. Och den är faktiskt avsevärt svalare på sommaren än vad en svart klädsel är. Gör större skillnad än man tror.
Som nämnts, håll koll där bakbältena går över ryggstödet. Kraftigt missfärgat på min och går inte att få bort. Tack o lov så tittar man normalt inte där, så det stör inte nämnvärt.
Förarsätet har nyans av jeansblått som jag inte får bort, trots många försök, men inte så det stör.
Jag la en vit fleece-filt, över sitsarna i baksätet, och klippte 2 hål för bältena, så kan ungarna slabba bäst de vill där. Stoppar man in filten runt om ligger den still och ser helt ok ut.
Väldigt nöjd att jag tog vit klädsel.
Förarsätet har nyans av jeansblått som jag inte får bort, trots många försök, men inte så det stör.
Jag la en vit fleece-filt, över sitsarna i baksätet, och klippte 2 hål för bältena, så kan ungarna slabba bäst de vill där. Stoppar man in filten runt om ligger den still och ser helt ok ut.
Väldigt nöjd att jag tog vit klädsel.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Har haft en svart Porsche Carrera 911, allt vitt inuti, klädsel, mattor mm. Jättesnyggt men, bortsett från de läderklädda delarna, jättejobbigt att hålla snyggtNiklas Z skrev:Det sämsta med den vita klädseln är att det borde varit ännu fler vita ytor i bilen. Då hade det blivit ännu snyggare.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag har haft ljusbeiga BMW, med golvmattor i samma färg, i 17 år innan jag skaffade Teslan. Det var inte svårare att hålla dem rena än Teslan. Snarare var det lättare.ducce916m skrev:Har haft en svart Porsche Carrera 911, allt vitt inuti, klädsel, mattor mm. Jättesnyggt men, bortsett från de läderklädda delarna, jättejobbigt att hålla snyggtNiklas Z skrev:Det sämsta med den vita klädseln är att det borde varit ännu fler vita ytor i bilen. Då hade det blivit ännu snyggare.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.