Vit klädsel

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare

Vit klädsel

Inlägg av PAK »

Hämtar imorgon min M3P med vit klädsel. Ni andra som har vit klädsel. Har ni haft några problem med till exempel avfärgningar från jeans eller liknande? Några andra tips på hur man behåller nyskick så länge som möjligt?
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Vit klädsel

Inlägg av UrbanL »

Mina erfarenheter från en model 3 som jag hade i tre år: Jeans kan färga av sig lite på det vita, det brukar gå bort enkelt med våtservetter (”baby-wipes”). Men över tid kan det kvarstå en lätt blå ton. Det var främst sittdynans upphöjda del mot dörren som tog färg, resten av sätet var i princip opåverkad.

Håll ett öga på där bilbältena går över stolsryggen i baksätet, där blev det lite missfärgat av själva bältet med tiden.

Har nu en model Y, också med vit klädsel, så jag ångrade inte det valet :-) det blir en sån luftig atmosfär och det blir ju något svalare om bilen stått i solen.
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare

Inlägg av PAK »

UrbanL skrev:
Mina erfarenheter från en model 3 som jag hade i tre år: Jeans kan färga av sig lite på det vita, det brukar gå bort enkelt med våtservetter (”baby-wipes”). Men över tid kan det kvarstå en lätt blå ton. Det var främst sittdynans upphöjda del mot dörren som tog färg, resten av sätet var i princip opåverkad.

Håll ett öga på där bilbältena går över stolsryggen i baksätet, där blev det lite missfärgat av själva bältet med tiden.

Har nu en model Y, också med vit klädsel, så jag ångrade inte det valet :-) det blir en sån luftig atmosfär och det blir ju något svalare om bilen stått i solen.
Tack för tips! Ja, den vita tycker jag är så galet snygg så det är värt lite extra bekymmer. Tycker också att den är så mycket snyggare i verklighetern än på de bilder/filmer man ser!
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare

Inlägg av [JM] »

PAK skrev:
Hämtar imorgon min M3P med vit klädsel. Ni andra som har vit klädsel. Har ni haft några problem med till exempel avfärgningar från jeans eller liknande? Några andra tips på hur man behåller nyskick så länge som möjligt?
viewtopic.php?f=62&t=20996

Gör rent 1 gång per år enl länken ovan.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Det sämsta med den vita klädseln är att det borde varit ännu fler vita ytor i bilen. Då hade det blivit ännu snyggare.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

Den vita klädseln gör ganska mycket för interiören tycker jag. Och den är faktiskt avsevärt svalare på sommaren än vad en svart klädsel är. Gör större skillnad än man tror.
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare

Inlägg av SkipperO »

Som nämnts, håll koll där bakbältena går över ryggstödet. Kraftigt missfärgat på min och går inte att få bort. Tack o lov så tittar man normalt inte där, så det stör inte nämnvärt.
Förarsätet har nyans av jeansblått som jag inte får bort, trots många försök, men inte så det stör.
Jag la en vit fleece-filt, över sitsarna i baksätet, och klippte 2 hål för bältena, så kan ungarna slabba bäst de vill där. Stoppar man in filten runt om ligger den still och ser helt ok ut.
Väldigt nöjd att jag tog vit klädsel.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare

Inlägg av ducce916m »

Niklas Z skrev:
Det sämsta med den vita klädseln är att det borde varit ännu fler vita ytor i bilen. Då hade det blivit ännu snyggare.
Har haft en svart Porsche Carrera 911, allt vitt inuti, klädsel, mattor mm. Jättesnyggt men, bortsett från de läderklädda delarna, jättejobbigt att hålla snyggt
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

ducce916m skrev:
Niklas Z skrev:
Har haft en svart Porsche Carrera 911, allt vitt inuti, klädsel, mattor mm. Jättesnyggt men, bortsett från de läderklädda delarna, jättejobbigt att hålla snyggt
Jag har haft ljusbeiga BMW, med golvmattor i samma färg, i 17 år innan jag skaffade Teslan. Det var inte svårare att hålla dem rena än Teslan. Snarare var det lättare.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Skriv svar