Fel på vindrutetorkarna?
Moderator: Redaktion
Fel på vindrutetorkarna?
När man sätter på vindrutetorkarna på bilen så går förartorkaren för långt ut på sidan vid rutan i toppläget så att den liksom smäller till. Någon som varit med om detta?
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Re: Fel på vindrutetorkarna?
Körde torkarna igår när det var regn men upplevde inget oljud eller att jag tänkte på att förartorkaren gick för långt.
Model Y LR -22
Nope, inget jag känner igen heller.Peja83 skrev:När man sätter på vindrutetorkarna på bilen så går förartorkaren för långt ut på sidan vid rutan i toppläget så att den liksom smäller till. Någon som varit med om detta?
Ja det hände mig på vår MX efter Tesla bytt vindruta! Det är justerbart vid armens fäste i axeln.
O fasen. Är det nått man vågar ge sig på att fixa själv eller måste Tesla göra det?Teslared skrev:Ja det hände mig på vår MX efter Tesla bytt vindruta! Det är justerbart vid armens fäste i axeln.
Armen sitter på axeln via en kona och en mutter. Om man lossar muttern så kanske armen går att vrida om du fått felet nyligen, annars sitter den fast normalt på konan och då måste man använda en mindre avdragare för att lossa den.
Jag köpte en liten sådan på Biltema och behövde modifiera den lite för att kunna få plats under den öppna frunken, annars tyckte jag det var enkelt.
Jag köpte en liten sådan på Biltema och behövde modifiera den lite för att kunna få plats under den öppna frunken, annars tyckte jag det var enkelt.
- Gustafsson
- Teslaägare
Mina knäpper i ändlägena. Tror inte det är torkarbladen, sliten motor? Lätt att kolla ? Kostar 7000 enl kostnadsförslag TM
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Mitt förarblad knäppte, eller lät något liknande, i nedersta läget. Det berodde på felaktig vinkel på armen vid torkarbladsfästet. Armen ska vara parallell med vindruteytan. Jag fixade till det och ljudet försvann.
En liten varning akta vindrutan så den inte skadas!
- Gustafsson
- Teslaägare
Ska kollas !Teslared skrev:Mitt förarblad knäppte, eller lät något liknande, i nedersta läget. Det berodde på felaktig vinkel på armen vid torkarbladsfästet. Armen ska vara parallell med vindruteytan. Jag fixade till det och ljudet försvann.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16