Fel på vindrutetorkarna?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Peja83
Teslaägare

Fel på vindrutetorkarna?

Inlägg av Peja83 »

När man sätter på vindrutetorkarna på bilen så går förartorkaren för långt ut på sidan vid rutan i toppläget så att den liksom smäller till. Någon som varit med om detta?
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Re: Fel på vindrutetorkarna?

Inlägg av Icerman »

Körde torkarna igår när det var regn men upplevde inget oljud eller att jag tänkte på att förartorkaren gick för långt.
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
Eitch
Teslaägare

Inlägg av Eitch »

Peja83 skrev:
När man sätter på vindrutetorkarna på bilen så går förartorkaren för långt ut på sidan vid rutan i toppläget så att den liksom smäller till. Någon som varit med om detta?
Nope, inget jag känner igen heller.
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Ja det hände mig på vår MX efter Tesla bytt vindruta! Det är justerbart vid armens fäste i axeln.
Användarvisningsbild
Peja83
Teslaägare

Inlägg av Peja83 »

Teslared skrev:
Ja det hände mig på vår MX efter Tesla bytt vindruta! Det är justerbart vid armens fäste i axeln.
O fasen. Är det nått man vågar ge sig på att fixa själv eller måste Tesla göra det?
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Armen sitter på axeln via en kona och en mutter. Om man lossar muttern så kanske armen går att vrida om du fått felet nyligen, annars sitter den fast normalt på konan och då måste man använda en mindre avdragare för att lossa den.
Jag köpte en liten sådan på Biltema och behövde modifiera den lite för att kunna få plats under den öppna frunken, annars tyckte jag det var enkelt.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Mina knäpper i ändlägena. Tror inte det är torkarbladen, sliten motor? Lätt att kolla ? Kostar 7000 enl kostnadsförslag TM
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare

Inlägg av Teslared »

Mitt förarblad knäppte, eller lät något liknande, i nedersta läget. Det berodde på felaktig vinkel på armen vid torkarbladsfästet. Armen ska vara parallell med vindruteytan. Jag fixade till det och ljudet försvann.

En liten varning akta vindrutan så den inte skadas!
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Teslared skrev:
Mitt förarblad knäppte, eller lät något liknande, i nedersta läget. Det berodde på felaktig vinkel på armen vid torkarbladsfästet. Armen ska vara parallell med vindruteytan. Jag fixade till det och ljudet försvann.

En liten varning akta vindrutan så den inte skadas!
Ska kollas !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar