Var satte du "högtalaren"? I frunken? Låter tillräckligt utanför ändå?
Frontkonen ser jag nu ja, fasen, borde börja läsa hela inläggen även om det var väldigt mycket text i just ditt inlägg klarar den naturens element eller fick du plasta in den eller nåt?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har monterat en vanlig fjärrstyrd ringklocka bakom frontkonen som låter: "DING DONG -HALLÅ" inköpt hos Jula för en hundring. Uppfattas med ett smile.
Exakt det här tänkte jag också göra! Jag har oroar mig lite för om den ska få plats, så då är det skönt att höra att någon annan lyckats. Jag tänkte ta en modell man kan lägga in egna ljud på via datorn, kan bli skoj!
Men sen kom vintern och jag satte på dubbdäcken, så nu har jag för stunden inte problemet med att folk inte hör mig. Tar nog den modden till våren...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Renault Zoe har ju ett ljud som låter under 30 km/h. Man kan stänga av det tillfälligt, men när bilen varit avstängd så är det på igen. Dock låter det inte när man backar, och det känns som att det hade varit viktigare. Det finns och ett par olika ljud att välja mellan.
Har valt ut det eminenta ljudet av ett gökur. Ska bli oerhört kul att testa på fotgängare eller cyklister
På film annars har det inte hänt
Har köpt, men inte installerat än, så jäkla kallt ute, fryser fingrarna av mig bara jag tittar ut genom fönstret. Ska se om jag får till det snarast. Gökuret kommer bli en hit
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Renault Zoe har ju ett ljud som låter under 30 km/h. Man kan stänga av det tillfälligt, men när bilen varit avstängd så är det på igen. Dock låter det inte när man backar, och det känns som att det hade varit viktigare. Det finns och ett par olika ljud att välja mellan.
Leaf har det ochså.. Ska ta mig tid att koppla ur högtalaren för lågahastighet / back. Just nu sitter det i ryggmärgen att alltid trycka på avstängningsknappen varje gång man startar bilen. Men det enerverande tjutet från drivenheten går inte göra nåt åt.
Leaf har det ochså.. Ska ta mig tid att koppla ur högtalaren för lågahastighet / back. Just nu sitter det i ryggmärgen att alltid trycka på avstängningsknappen varje gång man startar bilen. Men det enerverande tjutet från drivenheten går inte göra nåt åt.
Nu på vintern låter ju värmepumpen massor ändå, så man hörs. Behövs inget fingerat motoroljud här, inte.
Har valt ut det eminenta ljudet av ett gökur. Ska bli oerhört kul att testa på fotgängare eller cyklister
På film annars har det inte hänt
Har köpt, men inte installerat än, så jäkla kallt ute, fryser fingrarna av mig bara jag tittar ut genom fönstret. Ska se om jag får till det snarast. Gökuret kommer bli en hit
Gjorde ett test med att placera den i frunken, men det hördes nästan ingenting utifrån, så får nog plasta in den och sätta bakom nose cone. Kommer tillbaks med resultatet.
Model 3-24/Polestar 3-24
Har den under front domen och monterat knappen i mittkonsolen (tillval konsol) funkar perfekt. Får en bra resonaslåda så det hörs ett par meter från bilen inte mer. Får glada tummen upp på parkeringen nät folk inte ser när man kommer krypande