Laddproblem vid E4

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tuborg
Teslaägare

Laddproblem vid E4

Inlägg av Tuborg »

Hej alla lyckliga Trslaägare!
Jag kom nyss till Hudiksvall och tänkte svänga in på sc i Medskog men såg bara CCS-kontakter på laddarna.
Är det någon som vet om det finns andra laddmöjligheter i närheten för oss som har stenåldersteslor
Jag har 40 km kvar på mätaren.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Laddproblem vid E4

Inlägg av slugger75 »

Tuborg skrev:
Jag kom nyss till Hudiksvall och tänkte svänga in på sc i Medskog men såg bara CCS-kontakter på laddarna.
Är det någon som vet om det finns andra laddmöjligheter i närheten för oss som har stenåldersteslor
Ja de har väl bytt där till bara V3-laddare.

Ladda ner Chargefinder så ser du, verkar t.ex. finnas 2 st 50 kW-laddare vid Bilmetro Hudiksvall.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Tuborg
Teslaägare

Inlägg av Tuborg »

Hej!
Tack för hjälpen.
Jag hittade en på cirkel k.
Jag måste erkänna att detta känns halvbra. Att bli hänvisad till andra elleverantörer vid sidan av.
Då borde Tesla informera om detta liksom vilka andra serviceverkstäder man kan hänvisa till om andra problem dyker upp.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Bra tillfälle att beställa tid för uppgradering till CCS?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Tuborg skrev:
Hej!
Tack för hjälpen.
Jag hittade en på cirkel k.
Jag måste erkänna att detta känns halvbra. Att bli hänvisad till andra elleverantörer vid sidan av.
Då borde Tesla informera om detta liksom vilka andra serviceverkstäder man kan hänvisa till om andra problem dyker upp.
Fast, om din bil inte är konverterad för att kunna hantera CCS ser du inte de stationerna som bara har CCS i din navigator. Så du borde inte hamna där, så länge du använder Teslas egna navigator i bilen.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare

Inlägg av Viper »

slugger75 skrev:

Ladda ner Chargefinder så ser du, verkar t.ex. finnas 2 st 50 kW-laddare vid Bilmetro Hudiksvall.
Kontakt på dom då? Knappast snabbladdning via vanlig Type2? Om dom har chademo så kan det ju gå "snabbt" om nu Tuborg har en sådan adapter.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

Viper skrev:
slugger75 skrev:

Kontakt på dom då? Knappast snabbladdning via vanlig Type2? Om dom har chademo så kan det ju gå "snabbt" om nu Tuborg har en sådan adapter.
Ingen aning. Men som frippe skrev ovan så är väl allt detta ett icke-problem så länge som man låter bilens navigator guida.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

slugger75 skrev:
Tuborg skrev:

50 kW laddare kräver också adapter …
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar