Hej alla lyckliga Trslaägare!
Jag kom nyss till Hudiksvall och tänkte svänga in på sc i Medskog men såg bara CCS-kontakter på laddarna.
Är det någon som vet om det finns andra laddmöjligheter i närheten för oss som har stenåldersteslor
Jag har 40 km kvar på mätaren.
Laddproblem vid E4
Moderator: Redaktion
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Laddproblem vid E4
Ja de har väl bytt där till bara V3-laddare.Tuborg skrev:Hej alla lyckliga Trslaägare!
Jag kom nyss till Hudiksvall och tänkte svänga in på sc i Medskog men såg bara CCS-kontakter på laddarna.
Är det någon som vet om det finns andra laddmöjligheter i närheten för oss som har stenåldersteslor
Ladda ner Chargefinder så ser du, verkar t.ex. finnas 2 st 50 kW-laddare vid Bilmetro Hudiksvall.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Hej!
Tack för hjälpen.
Jag hittade en på cirkel k.
Jag måste erkänna att detta känns halvbra. Att bli hänvisad till andra elleverantörer vid sidan av.
Då borde Tesla informera om detta liksom vilka andra serviceverkstäder man kan hänvisa till om andra problem dyker upp.
Tack för hjälpen.
Jag måste erkänna att detta känns halvbra. Att bli hänvisad till andra elleverantörer vid sidan av.
Då borde Tesla informera om detta liksom vilka andra serviceverkstäder man kan hänvisa till om andra problem dyker upp.
- Gustafsson
- Teslaägare
Bra tillfälle att beställa tid för uppgradering till CCS?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Fast, om din bil inte är konverterad för att kunna hantera CCS ser du inte de stationerna som bara har CCS i din navigator. Så du borde inte hamna där, så länge du använder Teslas egna navigator i bilen.Tuborg skrev:Hej!
Tack för hjälpen.
Model Y LR.
Model S70D
Kontakt på dom då? Knappast snabbladdning via vanlig Type2? Om dom har chademo så kan det ju gå "snabbt" om nu Tuborg har en sådan adapter.slugger75 skrev:Ja de har väl bytt där till bara V3-laddare.
Ladda ner Chargefinder så ser du, verkar t.ex. finnas 2 st 50 kW-laddare vid Bilmetro Hudiksvall.
Model S 75D 2016 Midnight silver
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Ingen aning. Men som frippe skrev ovan så är väl allt detta ett icke-problem så länge som man låter bilens navigator guida.Viper skrev:Kontakt på dom då? Knappast snabbladdning via vanlig Type2? Om dom har chademo så kan det ju gå "snabbt" om nu Tuborg har en sådan adapter.slugger75 skrev:Ja de har väl bytt där till bara V3-laddare.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- Gustafsson
- Teslaägare
50 kW laddare kräver också adapter …slugger75 skrev:Ja de har väl bytt där till bara V3-laddare.Tuborg skrev:Hej alla lyckliga Trslaägare!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16