Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Dizzycap

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Dizzycap »

Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land :)

Jag är lite nyfiken på vad vi får nu när vi ska hämta ut :)
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Inlägg av thogr »

berthrsd skrev:
Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Kanske är många som avbeställer nu när bonusen försvann. 70k kan vara avgörande för väldigt många.
Användarvisningsbild
berthrsd
Teslaägare

Inlägg av berthrsd »

thogr skrev:
berthrsd skrev:
Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Kanske är många som avbeställer nu när bonusen försvann. 70k kan vara avgörande för väldigt många.
Hade jag haft preliminär leveranstid nån gång i Juli så hade jag väntat in i det sista med att avboka, gissar att den stora vågen avbokningar kommer strax efter 8/7. Själv hoppas jag på att vinna leveranslotteriet och få en bil mellan 1-8 juli då det är en förmånsbil :)
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare

Inlägg av FStaake »

Dizzycap skrev:
Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land :)

Också nyfiken på det:)

Den tröst som finns med senare leverans är att den kan ha hatthylla och kanske dragkrok.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare

Inlägg av malmer »

berthrsd skrev:
Blir nog lite så om en och annan avbeställer på grund av utebliven bonus. Min vit/svart 19” ligger dock stabilt på 1 oktober-15 november. Gissar det är lite mer turbulens på leveransen på bilar som avviker något från ”standard”.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Användarvisningsbild
Ghideon
Teslaägare

Inlägg av Ghideon »

WhiskeyTangoFoxtrot skrev:
Ghideon skrev:
mapearce skrev:
Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22
Grattis! Du har alltså fått "det andra" SMSet att faktiskt boka tid och inte meddelandet om att du kommer få ett meddelande om att boka tid?
Tack! Korrekt, det är SMS "nr 2".

Lite lurigt dock: jag hittade inte någon knapp för bokning i kontot på webben. Jag behövde ta länken i Teslas SMS och knappa in den i webbläsaren i datorn, då kom tidsbokningen upp och jag kunde välja tid. Som om webben inte hängt med eller inte "synkats" än efter att SMS skickats. Kanske inte oväntat, jag har nog aldrig haft samma helt samstämmig info i SMS och i kontot...
Användarvisningsbild
Rokt
Teslaägare

Inlägg av Rokt »

Ghideon skrev:
mapearce skrev:
Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22
Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!

Vad hade du för lev fönster innan du fick sms?
Användarvisningsbild
Ghideon
Teslaägare

Inlägg av Ghideon »

Rokt skrev:
Ghideon skrev:
mapearce skrev:

Jag hade 26-29 juni (konto) och 23-30 juni (SMS)
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare

Inlägg av Yoque »

Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model Y :D
IIVII

Inlägg av IIVII »

Rokt skrev:
Ghideon skrev:
mapearce skrev:

Jag beställde samma spec 28/2 leverans i Göteborg och har ett leverans fönster 1/8-15/9 man undrar ju hu detta lotteri funkar..
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Yoque skrev:
Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model Y :D
Jinxa inte det här nu. :D Det är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
Ropa ”hej!”, först när du hämtat den - och knappt då ens. :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Walker skrev:
Yoque skrev:
Jinxa inte det här nu. :D Det är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
Man ropar hej när man glider ut på E4:an ungefär :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Albert Andersson
Teslaägare

Inlägg av Albert Andersson »

Jag fick sms idag och bokat tid för upphämtning 22/6. Svart/svart 19, beställd 12/3. Ropar inte hej men känns lovande med drygt 2 veckors marginal..
Bmw i3 2021 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare

Inlägg av Yoque »

Walker skrev:
Yoque skrev:
:D Ja det finns ju alltid risker men jag har en bra känsla kring det. Men skulle det skita sig nu så skyller jag på dig att du nämnde att det ens kunde bli jinxat :lol:
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Yoque skrev:
Walker skrev:
Yoque skrev:
:D Ja det finns ju alltid risker men jag har en bra känsla kring det. Men skulle det skita sig nu så skyller jag på dig att du nämnde att det ens kunde bli jinxat :lol:
det får du gärna göra. Alla andra gör det också. Allt från tandvärk till världskrig - allt är mitt fel. :D
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
Ghideon
Teslaägare

Inlägg av Ghideon »

IIVII skrev:
Rokt skrev:
Ghideon skrev:
mapearce skrev:

Jag beställde samma spec 28/2 leverans i Göteborg och har ett leverans fönster 1/8-15/9 man undrar ju hu detta lotteri funkar..
Det känns som lotteri även med bokad tid; "Det bokade datumet kan komma att ändras" säger meddelandet. Hittills har alla datum jag fått sedan jag klickade i beställningen ändrats minst en gång...
Användarvisningsbild
Ghideon
Teslaägare

Inlägg av Ghideon »

Bjelke skrev:
Man ropar hej när man glider ut på E4:an ungefär :mrgreen:
:D Jag håller med men med viss reservation; senast jag "gled ut" på en väg var det pga tokhalka och jag fick inte stopp. Inte ens Teslaspökbromsning från helvetet hade hjälpt tror jag. Vill minns att jag ropade helt andra saker än "hej" :mrgreen:
Liston

Inlägg av Liston »

FStaake skrev:
Dizzycap skrev:

Också nyfiken på det:)

Den tröst som finns med senare leverans är att den kan ha hatthylla och kanske dragkrok.
Exakt! Snart dags för en ny tråd, - "Vi som hämtat ut MYLR!(Q2)".
Användarvisningsbild
100miljoner
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens245393

Inlägg av 100miljoner »

Sker det matchningar under helgen eller är det bara på vardagarna?
Model 3 LR - 22
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mapearce
Teslaägare

Inlägg av mapearce »

jonasl skrev:
Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.
I got my Delivery booking SMS 10 days after the Vehicle assignment SMS
SWE - 2024 Tesla Model X LR
SWE - 2020 Audi A6 Avant
SWE - 2022 Tesla Model Y LR
SWE - 2020 Volkswagen ID3
SWE - Range Rover Velar
UK - Porsche 911 GT
USA - Tesla Model S P90D
Jaccco

Inlägg av Jaccco »

jonasl skrev:
28/5 fick jag sms om att min beställning var kopplad till en bil.

1/6 meddelande om att bilen är under transport till vald upphämtningsplats med fönster 21-29/6

Idag 10/6 meddelande och länk där jag kunde boka exakt tid (dag och klockslag).
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Inlägg av R2D2 »

Någon som hämtat ut och har åsikt om dämpningen? Allt mer tyder på att MYP som är gjorda i Berlin har en bättre dämpning än tidigare MY generellt. Hade en förhoppning att det även är fixat på de bilarna som kommer från Kina nu...
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Hazze7

Inlägg av Hazze7 »

Nu har jag fått slutfaktura och VIN. Bytte som sagt min MYLR vit 20” tidigare i veckan till MYP svart/svart. Sen har det gått snabbt. Har inte fått SMS men på slutfakturan står det prel leverans 17/6, Trosta.
Berguv

Inlägg av Berguv »

Jag har haft slutfaktura i ca två veckor men har fortfarande inget sms för upphämtning…. Betalar dock kontant och har inte betalat än… eftersom jag skall betala sju dagar före leverans… som jag inte vet när den är… Nör jag frågar tesla när jag skall betala svarade de ”bra fråga”….:D
Skriv svar