Jag är lite nyfiken på vad vi får nu när vi ska hämta ut

Moderator: Redaktion
Kanske är många som avbeställer nu när bonusen försvann. 70k kan vara avgörande för väldigt många.berthrsd skrev:Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Hade jag haft preliminär leveranstid nån gång i Juli så hade jag väntat in i det sista med att avboka, gissar att den stora vågen avbokningar kommer strax efter 8/7. Själv hoppas jag på att vinna leveranslotteriet och få en bil mellan 1-8 juli då det är en förmånsbilthogr skrev:Kanske är många som avbeställer nu när bonusen försvann. 70k kan vara avgörande för väldigt många.berthrsd skrev:Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Också nyfiken på det:)Dizzycap skrev:Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land
Blir nog lite så om en och annan avbeställer på grund av utebliven bonus. Min vit/svart 19” ligger dock stabilt på 1 oktober-15 november. Gissar det är lite mer turbulens på leveransen på bilar som avviker något från ”standard”.berthrsd skrev:Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Tack! Korrekt, det är SMS "nr 2".WhiskeyTangoFoxtrot skrev:Grattis! Du har alltså fått "det andra" SMSet att faktiskt boka tid och inte meddelandet om att du kommer få ett meddelande om att boka tid?Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Jag hade 26-29 juni (konto) och 23-30 juni (SMS)Rokt skrev:Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Vad hade du för lev fönster innan du fick sms?
Jag beställde samma spec 28/2 leverans i Göteborg och har ett leverans fönster 1/8-15/9 man undrar ju hu detta lotteri funkar..Rokt skrev:Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model Y
Man ropar hej när man glider ut på E4:an ungefärWalker skrev:Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model YDet är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
Ropa ”hej!”, först när du hämtat den - och knappt då ens.
Walker skrev:Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model YDet är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
Ropa ”hej!”, först när du hämtat den - och knappt då ens.
det får du gärna göra. Alla andra gör det också. Allt från tandvärk till världskrig - allt är mitt fel.Yoque skrev:Walker skrev:Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model YDet är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
Ropa ”hej!”, först när du hämtat den - och knappt då ens.Ja det finns ju alltid risker men jag har en bra känsla kring det. Men skulle det skita sig nu så skyller jag på dig att du nämnde att det ens kunde bli jinxat
Det känns som lotteri även med bokad tid; "Det bokade datumet kan komma att ändras" säger meddelandet. Hittills har alla datum jag fått sedan jag klickade i beställningen ändrats minst en gång...IIVII skrev:Jag beställde samma spec 28/2 leverans i Göteborg och har ett leverans fönster 1/8-15/9 man undrar ju hu detta lotteri funkar..Rokt skrev:Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Bjelke skrev:Man ropar hej när man glider ut på E4:an ungefär
Exakt! Snart dags för en ny tråd, - "Vi som hämtat ut MYLR!(Q2)".FStaake skrev:Också nyfiken på det:)Dizzycap skrev:Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land
Den tröst som finns med senare leverans är att den kan ha hatthylla och kanske dragkrok.
I got my Delivery booking SMS 10 days after the Vehicle assignment SMSjonasl skrev:Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.
28/5 fick jag sms om att min beställning var kopplad till en bil.jonasl skrev:Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.