Jag är lite nyfiken på vad vi får nu när vi ska hämta ut
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land 
Kanske är många som avbeställer nu när bonusen försvann. 70k kan vara avgörande för väldigt många.berthrsd skrev:Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Hade jag haft preliminär leveranstid nån gång i Juli så hade jag väntat in i det sista med att avboka, gissar att den stora vågen avbokningar kommer strax efter 8/7. Själv hoppas jag på att vinna leveranslotteriet och få en bil mellan 1-8 juli då det är en förmånsbilthogr skrev:Kanske är många som avbeställer nu när bonusen försvann. 70k kan vara avgörande för väldigt många.berthrsd skrev:Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Också nyfiken på det:)Dizzycap skrev:Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land
Den tröst som finns med senare leverans är att den kan ha hatthylla och kanske dragkrok.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Blir nog lite så om en och annan avbeställer på grund av utebliven bonus. Min vit/svart 19” ligger dock stabilt på 1 oktober-15 november. Gissar det är lite mer turbulens på leveransen på bilar som avviker något från ”standard”.berthrsd skrev:Tesla verkar ha tappat kontrollen fullständigt... Fått tre ändringar av leveranstid idag, först till 23 september - 21 november, sen oktober - december, och nu nyss 21 juli - 4 augusti. Klagar självklart inte på att få kortare leveranstid, men förvirringen verkar total. (sv/sv MYP)
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Tack! Korrekt, det är SMS "nr 2".WhiskeyTangoFoxtrot skrev:Grattis! Du har alltså fått "det andra" SMSet att faktiskt boka tid och inte meddelandet om att du kommer få ett meddelande om att boka tid?Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Lite lurigt dock: jag hittade inte någon knapp för bokning i kontot på webben. Jag behövde ta länken i Teslas SMS och knappa in den i webbläsaren i datorn, då kom tidsbokningen upp och jag kunde välja tid. Som om webben inte hängt med eller inte "synkats" än efter att SMS skickats. Kanske inte oväntat, jag har nog aldrig haft samma helt samstämmig info i SMS och i kontot...
Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Vad hade du för lev fönster innan du fick sms?
Jag hade 26-29 juni (konto) och 23-30 juni (SMS)Rokt skrev:Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model Y 
Jag beställde samma spec 28/2 leverans i Göteborg och har ett leverans fönster 1/8-15/9 man undrar ju hu detta lotteri funkar..Rokt skrev:Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model Y
Ropa ”hej!”, först när du hämtat den - och knappt då ens.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Man ropar hej när man glider ut på E4:an ungefärWalker skrev:Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model YDet är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Albert Andersson
- Teslaägare
Jag fick sms idag och bokat tid för upphämtning 22/6. Svart/svart 19, beställd 12/3. Ropar inte hej men känns lovande med drygt 2 veckors marginal..
Bmw i3 2021 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
Albert
Model Y LR 2022 - Svart / Svart
Kia E-Niro 2022 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
Walker skrev:Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model YDet är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
det får du gärna göra. Alla andra gör det också. Allt från tandvärk till världskrig - allt är mitt fel.Yoque skrev:Walker skrev:Jinxa inte det här nu.Yoque skrev:Även jag fick smset om att boka upphämtning. Så den 22/6 rullar jag ut från Trosta i min blåa model YDet är Tesla vi har att göra med. Du kan mycket väl få information upp till en timme innan inplanerad upphämtning om att din leverans tyvärr är uppskjuten. (Kan bero på ALLT mellan att regskyltarna inte dykt upp till att hela bilen saknas för tillfället - oklart var och varför)
Ropa ”hej!”, först när du hämtat den - och knappt då ens.Ja det finns ju alltid risker men jag har en bra känsla kring det. Men skulle det skita sig nu så skyller jag på dig att du nämnde att det ens kunde bli jinxat
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Det känns som lotteri även med bokad tid; "Det bokade datumet kan komma att ändras" säger meddelandet. Hittills har alla datum jag fått sedan jag klickade i beställningen ändrats minst en gång...IIVII skrev:Jag beställde samma spec 28/2 leverans i Göteborg och har ett leverans fönster 1/8-15/9 man undrar ju hu detta lotteri funkar..Rokt skrev:Har samma bil men beställde i mars.... håller tummarna!Ghideon skrev:Fick också nyss SMS och ska hämta i Trosta. Grå/svart MYLR 20" beställd 19/4 -22mapearce skrev:Just got an SMS to book the car collection from Trosta/Stockholm. Booked to collect 21st June.
Bjelke skrev:Man ropar hej när man glider ut på E4:an ungefär
Exakt! Snart dags för en ny tråd, - "Vi som hämtat ut MYLR!(Q2)".FStaake skrev:Också nyfiken på det:)Dizzycap skrev:Är det ingen som sett en q2 2022 MYLR ens på nätet/forum? Någon måste ju fått sin i något land
Den tröst som finns med senare leverans är att den kan ha hatthylla och kanske dragkrok.
- 100miljoner
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jens245393
Sker det matchningar under helgen eller är det bara på vardagarna?
Model 3 LR - 22
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.
Model Y LR AWD 2022
I got my Delivery booking SMS 10 days after the Vehicle assignment SMSjonasl skrev:Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.
SWE - 2024 Tesla Model X LR
SWE - 2020 Audi A6 Avant
SWE - 2022 Tesla Model Y LR
SWE - 2020 Volkswagen ID3
SWE - Range Rover Velar
UK - Porsche 911 GT
USA - Tesla Model S P90D
SWE - 2020 Audi A6 Avant
28/5 fick jag sms om att min beställning var kopplad till en bil.jonasl skrev:Hur många dagar efter matchnings-sms:et fick ni möjlighet att välja tid? Matchades mot bil för 10 dar sen.. sitter som på nålar, det vore ju grymt att få bilen innan midsommarresan.
1/6 meddelande om att bilen är under transport till vald upphämtningsplats med fönster 21-29/6
Idag 10/6 meddelande och länk där jag kunde boka exakt tid (dag och klockslag).
Någon som hämtat ut och har åsikt om dämpningen? Allt mer tyder på att MYP som är gjorda i Berlin har en bättre dämpning än tidigare MY generellt. Hade en förhoppning att det även är fixat på de bilarna som kommer från Kina nu...
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Nu har jag fått slutfaktura och VIN. Bytte som sagt min MYLR vit 20” tidigare i veckan till MYP svart/svart. Sen har det gått snabbt. Har inte fått SMS men på slutfakturan står det prel leverans 17/6, Trosta.
Jag har haft slutfaktura i ca två veckor men har fortfarande inget sms för upphämtning…. Betalar dock kontant och har inte betalat än… eftersom jag skall betala sju dagar före leverans… som jag inte vet när den är… Nör jag frågar tesla när jag skall betala svarade de ”bra fråga”….