Efter ganska precis tre år och gissningsvis 8000kWh började Wall Connectorn plötsligt mankera. Först avslutades laddningarna med felmeddelande om att handtaget var för varmt och sedan vägrade bilen acceptera handtaget helt. Rengöring och kontaktspray hjälpte inte. Blinkkod på WC var lysande grön och ett rött blink, vilket indikerar att laddhandtaget var för varmt, typ hela tiden. UMC:n fungerar fint så jag bedömer att bilens laddport är okej.
Efter att ha plockat isär och kontrollerat kontakterna inne i WC öppnade jag handtaget. Det visar sig att det i princip nte går att göra det utan att förstöra det, men det struntade jag i eftersom skiten ändå var paj.
Under den gråa plastkåpan under vilken det alltid läcker in vatten sitter ett litet kretskort med knappen för att öppna laddluckan. Resten av handtaget är ingjutet i nån gummiliknande gegga som man måste skära bort med kniv.
Så det gjorde jag.
Efter en hel del karvande hittade jag till sist termistorn, den är ytterligare ingjuten i epoxy i ett metallöra som är skruvat i hårdplastkontakten. Inte möjligt att byta den, så, det var bara klippa av hela typ2-handtaget och kasta på sophögen.
Jag sparar WC-huset och kontaktorn, kanske man bygger en OpenEVSE med den någon gång under vintern när man har mer tid över...