joel80 skrev:Intressant att en el-firma, som dessutom har ett namn som syftar på ren energi, står och spärrar en elstolpe. (Sollentuna)
Solhems El..
Det är ju iaf. en "el"-bil.

Moderator: Redaktion
joel80 skrev:Intressant att en el-firma, som dessutom har ett namn som syftar på ren energi, står och spärrar en elstolpe. (Sollentuna)
Solhems El..
Nu är jag inte riktigt med på hur du menar med bommen. Men det vore kanske en bra idé med en bom som det sitter en tydligt skylt på och att man måste lyfta på denna för att komma åt laddplatserna? Lite krongligt för de som ska ladda men kanske bättre det än att platserna är iced hela tiden?drakbane skrev:Ikea Helsingborg är alltid icade. I Malmö har de hängt ner en rejäl bom mellan platserna, framför fronten på bilarna, med tydlig text endast för elbil eller nått liknande, där är oftare ledigt.
Så BRA skyltning hjälper.
/Sony Z3 Dual
Verkar inte som bommen är ivägen, men att den har ett budskap och man ser rakt in i den om man kör in på parkeringen.Pontus skrev:Nu är jag inte riktigt med på hur du menar med bommen. Men det vore kanske en bra idé med en bom som det sitter en tydligt skylt på och att man måste lyfta på denna för att komma åt laddplatserna? Lite krongligt för de som ska ladda men kanske bättre det än att platserna är iced hela tiden?drakbane skrev:Ikea Helsingborg är alltid icade. I Malmö har de hängt ner en rejäl bom mellan platserna, framför fronten på bilarna, med tydlig text endast för elbil eller nått liknande, där är oftare ledigt.
Så BRA skyltning hjälper.
/Sony Z3 Dual
ovelundkvist skrev:Jag tycker alla platser ska vara så breda. Skulle spara väldigt mycket pengar och besvär med dörruppslag.
Att laddplatserna placeras vid entrén tror jag är för att den son investerar i laddplatserna vill att de ska synas, vilket de tror ska ge dem "miljöcred".
Det skulle å andra sidan ge väldigt mycket färre p-platser på samma yta. Så antingen skulle du riskera att det blir fullt oftare eller så måste man bygga större parkeringsytor/P-hus.ovelundkvist skrev:Jag tycker alla platser ska vara så breda. Skulle spara väldigt mycket pengar och besvär med dörruppslag.
Att laddplatserna placeras vid entrén tror jag är för att den son investerar i laddplatserna vill att de ska synas, vilket de tror ska ge dem "miljöcred".
drakbane skrev:
Typ såhär.
/Sony Z3 Dual
Det fick mig att tänka på hur olika saker och ting funkar i olika länder, inte minst språkligt. Två exempel på skyltar jag sett i New York resp Berlin:LarsL skrev:Fast tydligast kanske den Amerikanska varianten blir "Laddplats, 700kr i avgift för icke elbilar". Är ju ganska vanligt i USA med den typen av skylt där det klart och tydligt framgår vad det kostar att bryta emot förbudet, tex rökning.
Tipsade även P-bolaget att sätta upp en tilläggsskylt. Hör och häpna... De hade ingen aning om att detta skulle kunna behövas...danni skrev:Det dumma är att parkeringsbolaget inte kan dela ut kontrollavgifter till elbilar på såna rutor, oavsett om de har sladden i eller inte. Men jag håller med. Extra oacceptabelt att göra så när man själv kör elbil. Vad tänkte de?
+1bylund skrev:Klart tröttsamt med elbilister som anser sig ha rätt att blockera med sin bil för att det är en elbil. Jag är ok med när det gäller långsamladdning man parkerar mycket längre än man strikt behöver, för det torde vara rätt enkelt att skala upp när det behövs mer. Inga dyra likriktare o s v, men då får man för bövelen koppla in.
Klart "ruttet beteende" för att citera Ferro94.