När jag var i Nordkorea så påstod guiden att detta var en nordkoreansk bil:
Ingen aning om det stämmer och tyvärr kollade jag inte närmare på märke och modellbeteckning.
Knappast en nordkoreanskt utvecklad bil, möjligt att det är en gammal variant från bundsförvanten Kina, som monteras på licens eller nåt liknande. Antar att Kim gärna hade haft några av Teslas features, typ kunna övervaka var bilarna är och styra en del funktioner OTA.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Mindre än ett dygn kvar...
Det hade varit ett riktigt äventyr. En av veteranerna http://80diaselectricos.com/teams/2-spain/ ska köra med en P85+ som redan gått 15000 mil. Det beviser elbilars kvaliteter framför fossiler. Vem kunde tänka sig att köra jorden runt med en sådan utan först ha gjort en rejäl service inklusive kamremsbyte. Lite tändstift och 20 liter olja hade säkert också behövts. Vilket bevis på elbilens överlägsenhet