Köpte lätt beg. MYP i Januari. Den hade premium connectivity från förra ägare aktivt. När det upphörde fick jag email och jag anmälde direkt abo på egen krita. Så i appen står att jag har prem conn för rätt Tesla. Men, när jag kom till bilen startade den om interface och menar sedan dess att jag inte har prem conn
 . Jag har sedan försökt boota om, ladda ner mjukvarauppdatering men inget verkar funka för att få igång tjänsten jag betalar för. Bilen säger att koppla till wifi - jag har gjort mot egen hotspot. Men finns inga uppgraderingar att köpa etc. Jag har skickat in serviceärende men som ny Tesla-ägare har jag hittills inte mycket erfarenhet av deras svarstid.
 . Jag har sedan försökt boota om, ladda ner mjukvarauppdatering men inget verkar funka för att få igång tjänsten jag betalar för. Bilen säger att koppla till wifi - jag har gjort mot egen hotspot. Men finns inga uppgraderingar att köpa etc. Jag har skickat in serviceärende men som ny Tesla-ägare har jag hittills inte mycket erfarenhet av deras svarstid.Någon som har en idé hur jag får igång mitt premium-abo i bilen?
Inte första mjukvarubuggen jag fått uppleva med Tesla trots att man är färsk ägare. Saknar verkligen CarPlay och de appar det stödjer.
Tack!