Problem med Premium Connectivity

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

DempaX
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 aug 2021 16:48
Ort: Stockholm

Problem med Premium Connectivity

Inlägg av DempaX »

Tjena!

Köpte lätt beg. MYP i Januari. Den hade premium connectivity från förra ägare aktivt. När det upphörde fick jag email och jag anmälde direkt abo på egen krita. Så i appen står att jag har prem conn för rätt Tesla. Men, när jag kom till bilen startade den om interface och menar sedan dess att jag inte har prem conn :cry: . Jag har sedan försökt boota om, ladda ner mjukvarauppdatering men inget verkar funka för att få igång tjänsten jag betalar för. Bilen säger att koppla till wifi - jag har gjort mot egen hotspot. Men finns inga uppgraderingar att köpa etc. Jag har skickat in serviceärende men som ny Tesla-ägare har jag hittills inte mycket erfarenhet av deras svarstid.

Någon som har en idé hur jag får igång mitt premium-abo i bilen?

Inte första mjukvarubuggen jag fått uppleva med Tesla trots att man är färsk ägare. Saknar verkligen CarPlay och de appar det stödjer.

Tack!
MSPlaid -23 Såld
MYP -22
DempaX
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 aug 2021 16:48
Ort: Stockholm

Re: Problem med Premium Connectivity

Inlägg av DempaX »

Tog dem några dagar att fixa remote. Så, jag var utan en tjänst jag hade betalat och de betalar heller ingen kompensation för tiden utan och all den tid jag fick lägga ner för deras felsökning etc. Jag hade inte gjort något fel. Så det betyder att man potentiellt köper grisen i säcken. Om det inte funkar - tuff luck, no refund.

Ja, de har fin batteriteknik och åtråvärda bilar men oj så dryga de är - det saknas mycket vad gäller övrig teknik, kvalitetskontroll, kundvänlighet, service o.s.v. Jag väntar nog lik förbannat på nästa Plaid-version... Eller nej, så fint med konkurrens i dagen elbils-utbud.
MSPlaid -23 Såld
MYP -22
Maltin
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 maj 2023 12:03

Re: Problem med Premium Connectivity

Inlägg av Maltin »

Det ser ut som att det här är en klassisk mjukvarubugg. Jag läste om detta i ett tidigare inlägg. spacebar clicker De har samma problem som du. Där finns dock inget svar ännu. Är det verkligen så enkelt att ställa in och köra mitt premiumabonnemang i en bil?
Skriv svar