{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8774
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Pontus »

OfarligTesla skrev: 15 feb 2023 20:02
dave skrev: 15 feb 2023 18:40

Låter konstigt, har inte den erfarenheten med min - också 19" Nokian friktion. Märkbar skillnad när man höjer den och hur den sväljer trottoarer, gupp etc. Har satt så den autohöjer nära hemma där det är kullersten, kanter och massa saker.

Oroande att Tesla har demobilar som inte är i toppskick. Påminner om Fisker Ocean jag såg på ebilsmässan som trots att de pratade om att det vare en utställningsprototyp knappt höll ihop.
Ja något var fel, kände kraftiga vibrationerna i högerarmen om jag la armbågen på armstödet så är rätt säker på att det inte var en representativ provkörning. Om det var däcktryck, fel på den bilen eller något liknande vet jag inte men något var det garanterat. Sedan var det vissa paneler som inte satt ihop speciellt bra och verkade hoppat ur sina clips.
taliz skrev: 15 feb 2023 19:17

Model 3 är ju svenska kvinnors #1 drömbil tydligen. ;)
Tydligen ja, eller nu verkar hon helt såld på nuvarande i4a faktiskt och det är därför hon är kritisk till en S :lol: .
Kvinnan här hemma kör hellre 500e än S Plaid. Klagar på att den är för stor. Jämför man med dom två så är ju S lite större :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev: 15 feb 2023 20:02
dave skrev: 15 feb 2023 18:40

Låter konstigt, har inte den erfarenheten med min - också 19" Nokian friktion. Märkbar skillnad när man höjer den och hur den sväljer trottoarer, gupp etc. Har satt så den autohöjer nära hemma där det är kullersten, kanter och massa saker.

Oroande att Tesla har demobilar som inte är i toppskick. Påminner om Fisker Ocean jag såg på ebilsmässan som trots att de pratade om att det vare en utställningsprototyp knappt höll ihop.
Ja något var fel, kände kraftiga vibrationerna i högerarmen om jag la armbågen på armstödet så är rätt säker på att det inte var en representativ provkörning. Om det var däcktryck, fel på den bilen eller något liknande vet jag inte men något var det garanterat. Sedan var det vissa paneler som inte satt ihop speciellt bra och verkade hoppat ur sina clips.
taliz skrev: 15 feb 2023 19:17

Model 3 är ju svenska kvinnors #1 drömbil tydligen. ;)
Tydligen ja, eller nu verkar hon helt såld på nuvarande i4a faktiskt och det är därför hon är kritisk till en S :lol: .
Får man köra Plaid själv med max kraft? I så fall kan man ju anta att de blir utsatta för ett och annat..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5559
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev: 16 feb 2023 07:43

Får man köra Plaid själv med max kraft? I så fall kan man ju anta att de blir utsatta för ett och annat..
Ja jag var själv men maxhastigheten var begränsad till 140 km/h, själva accelerationen verkade inte vara begränsad men det var ingen idé att dra på med väglaget och vinterdäck. Försökte vid en motorvägspåfart och det fanns inget grepp. Vi var tydligen de andra kunderna som provkörde bilen så bör inte ha hunnit få problem.

Har iaf bokat en till provkörning av S i Norrköping i helgen, om jag inte lyckas få tag på försäljningen i Stockholm. Så bör jag kunna reda ut allt efter den.
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1163
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av bjornnilsson »

Man kan ju anta att Tesla håller extra bra koll på värsting-bilarna i samband med utlåning + att självrisken man får skriva på är rätt intressant bara den. Får förmodligen de flesta fartdårarna att tagga ner en aning. Men jag skulle själv aldrig köpa en demobil.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8774
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Pontus »

taliz skrev: 16 feb 2023 07:43
OfarligTesla skrev: 15 feb 2023 20:02
dave skrev: 15 feb 2023 18:40

Låter konstigt, har inte den erfarenheten med min - också 19" Nokian friktion. Märkbar skillnad när man höjer den och hur den sväljer trottoarer, gupp etc. Har satt så den autohöjer nära hemma där det är kullersten, kanter och massa saker.

Oroande att Tesla har demobilar som inte är i toppskick. Påminner om Fisker Ocean jag såg på ebilsmässan som trots att de pratade om att det vare en utställningsprototyp knappt höll ihop.
Ja något var fel, kände kraftiga vibrationerna i högerarmen om jag la armbågen på armstödet så är rätt säker på att det inte var en representativ provkörning. Om det var däcktryck, fel på den bilen eller något liknande vet jag inte men något var det garanterat. Sedan var det vissa paneler som inte satt ihop speciellt bra och verkade hoppat ur sina clips.
taliz skrev: 15 feb 2023 19:17

Model 3 är ju svenska kvinnors #1 drömbil tydligen. ;)
Tydligen ja, eller nu verkar hon helt såld på nuvarande i4a faktiskt och det är därför hon är kritisk till en S :lol: .
Får man köra Plaid själv med max kraft? I så fall kan man ju anta att de blir utsatta för ett och annat..
Det tog en stund innan jag fattade att det var demobilarna ni pratade om och inte kvinnorna ;) Ibland blir det bara fel i skallen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Bjelke »

OfarligTesla skrev: 15 feb 2023 20:02
dave skrev: 15 feb 2023 18:40

Låter konstigt, har inte den erfarenheten med min - också 19" Nokian friktion. Märkbar skillnad när man höjer den och hur den sväljer trottoarer, gupp etc. Har satt så den autohöjer nära hemma där det är kullersten, kanter och massa saker.

Oroande att Tesla har demobilar som inte är i toppskick. Påminner om Fisker Ocean jag såg på ebilsmässan som trots att de pratade om att det vare en utställningsprototyp knappt höll ihop.
Ja något var fel, kände kraftiga vibrationerna i högerarmen om jag la armbågen på armstödet så är rätt säker på att det inte var en representativ provkörning. Om det var däcktryck, fel på den bilen eller något liknande vet jag inte men något var det garanterat. Sedan var det vissa paneler som inte satt ihop speciellt bra och verkade hoppat ur sina clips.
taliz skrev: 15 feb 2023 19:17

Model 3 är ju svenska kvinnors #1 drömbil tydligen. ;)
Tydligen ja, eller nu verkar hon helt såld på nuvarande i4a faktiskt och det är därför hon är kritisk till en S :lol: .
Jag antar att du pratade med dom på Tesla om det här iaf, då har dom åtminstone chansen att kolla
upp den bilen :) Man undrar ändå lite om dom inte testar bilarna själva först innan dom låter
dom rulla som demo? Ganska korkat om det gjorts och ändå släpper dom den för provkörning ju, men
dom kanske inte gör någon test själva…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5577
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Gustafsson »

Nu kanske man kan överväga att byta in gamla Bettan..

https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... ging-cars/

Undrar om detta kommer till Sverige…
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Njz
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 jun 2020 17:31

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Njz »

Jag skulle förvisso kunna ringa Tesla men tänker att jag lägger en blänkare här först, för att se om någon av er erfarna vet vad det de facto innebär.

Se bifogad bild. Betyder detta att det börjar bli dags för leverans av den MXLR som jag la en beställning på för ganska precis två år sedan?
2BBF7BDA-5290-4E84-B5AD-5875AA8671EE.jpeg
M3 LR med accelerations boost -21
MX LR -23
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5559
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av OfarligTesla »

Bjelke skrev: 16 feb 2023 18:54
Jag antar att du pratade med dom på Tesla om det här iaf, då har dom åtminstone chansen att kolla
upp den bilen :) Man undrar ändå lite om dom inte testar bilarna själva först innan dom låter
dom rulla som demo? Ganska korkat om det gjorts och ändå släpper dom den för provkörning ju, men
dom kanske inte gör någon test själva…
Ja jag nämnde min upplevelse och de sa väl mer eller mindre att ja det var väldigt högt däcktryck och det var väl därför den var så skakig, jag är skeptisk till det själv. De sa att de inte hunnit "lära sig allt med den" för jag var andra kunden som körde den, vilket ju inte är en vettig anledning.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av renes »

Njz skrev: 16 feb 2023 22:25
Jag skulle förvisso kunna ringa Tesla men tänker att jag lägger en blänkare här först, för att se om någon av er erfarna vet vad det de facto innebär.

Se bifogad bild. Betyder detta att det börjar bli dags för leverans av den MXLR som jag la en beställning på för ganska precis två år sedan?
Tror inte det. Fick samma idag och det enda de ville var att jag skulle uppdatera financieringen. Mao, financieringen gäller bara en viss tid (3 månader?) och när den tiden gått ut kommer en sån här fråga och man får igen be om financiering genom Teslakontot till Santander eller DNB.

Till historien hör att trots att min blev godkänd inom någon minut så fortsatte Tesla.com att säga att steget inte var fullbordat. Det rapporterades inte tillbaka från DNB till Tesla att det var godkänt. Fick ringa närmaste SC (Uppsala) och killen där gjorde "nåt magiskt" (sa han faktiskt) och det refreshades direkt. Sen fick jag klicka "confirm". Och nu är det väl bara att vänta på bilen. Eller på att financieringen igen går ut om tre månader.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1163
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av bjornnilsson »

Enligt min säljare gäller finansieringen i sex månader.

Jag fick för övrigt samma meddelande igår jag också.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5577
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Gustafsson »

Fick också meddelandet i appen, men oförändrat på hemsidan/kontot.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1163
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av bjornnilsson »

Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.

Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14653
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av taliz »

bjornnilsson skrev: 17 feb 2023 12:52
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.

Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
Nu iom hw4 i antågande så är du nog inte så missnöjd med att du inte fick leverans i första vändan, right?
Ibland kan det vara tur att ha otur. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5577
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Gustafsson »

Hjärnsläpp, fick mail. Inget i appen. Bra med otur ibland :-). Mindre bra att ligga ute med köpesumman när börsen gått så bra i år…
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1163
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av bjornnilsson »

taliz skrev: 17 feb 2023 13:02
Nu iom hw4 i antågande så är du nog inte så missnöjd med att du inte fick leverans i första vändan, right?
Ibland kan det vara tur att ha otur. ;)
Ser man så här i backspegeln så har jag förmodligen haft en enorm supertajming i väldigt mycket. Riktigt tacksam.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1456
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av kenjon »

bjornnilsson skrev: 17 feb 2023 12:52
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.

Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
Jag beställde en YP för ett år sedan, fick godkänt av DNB då. Jag har inte fått något meddelande/mail om att uppdatera min finansiering. Så det kan ju betyda att era bilar är "på gång".
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1163
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av bjornnilsson »

kenjon skrev: 17 feb 2023 16:13
bjornnilsson skrev: 17 feb 2023 12:52
Jag fick meddelandet som mail och gick in på mitt konto hos tesla.com där man nu kan välja ny finansiering genom att trycka "payment method". Noterar även att min inbytesbil har fått ett nytt prisförslag.

Appen är oförändrad men i den har det aldrig visats speciellt mycket, bara en bild på bilen och uppskattad tid för leverans och sedan lite instruktionsvideos under. Eller menar du i inkorgen i appen? Inget där för mig. Märkligt att kontaktsätten är olika.
Jag beställde en YP för ett år sedan, fick godkänt av DNB då. Jag har inte fått något meddelande/mail om att uppdatera min finansiering. Så det kan ju betyda att era bilar är "på gång".
Bitter?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
artscho
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 28 jun 2016 14:24
Ort: Stockholm

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av artscho »

Börjar närma sig sista chansen att välja ratt innan leverans gissar jag. Är det någon som fått sin bil och har input kring yoke vs standard?
Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av dave »

artscho skrev: 19 feb 2023 17:47
Börjar närma sig sista chansen att välja ratt innan leverans gissar jag. Är det någon som fått sin bil och har input kring yoke vs standard?
Ingen har ratt än då de kommer som tillbehör först i mars för de som tagit leverans. För min del är känslan efter snart 2 mån och 200 mil - hade bytt om det inneburit blinkerspak men får nog vara nu.
Bor centralt i Sthlm med tight garage osv osv så ratt hade haft många fördelar men inte tillräckligt sämre med Yoke för att byta om det inte innebär spakar också.
Med det sagt är Yoke bättre vid motorvägscruising. Inte så mycket bättre att "uppfinningen" är motiverad kanske men något bättre :)
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10508
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Legato »

dave skrev: 20 feb 2023 10:18
artscho skrev: 19 feb 2023 17:47
Börjar närma sig sista chansen att välja ratt innan leverans gissar jag. Är det någon som fått sin bil och har input kring yoke vs standard?
Ingen har ratt än då de kommer som tillbehör först i mars för de som tagit leverans. För min del är känslan efter snart 2 mån och 200 mil - hade bytt om det inneburit blinkerspak men får nog vara nu.
Bor centralt i Sthlm med tight garage osv osv så ratt hade haft många fördelar men inte tillräckligt sämre med Yoke för att byta om det inte innebär spakar också.
Med det sagt är Yoke bättre vid motorvägscruising. Inte så mycket bättre att "uppfinningen" är motiverad kanske men något bättre :)
För mig är yoken i sig marginellt bättre än ratt. Frånvaron av blinkersspak och tuta gör dock helheten klart sämre.

Men att välja ratten och inte få blinkers/tuta blir verkligen "sämsta av allt" imo.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6601
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av spacecoin »

Legato skrev: 20 feb 2023 10:29
För mig är yoken i sig marginellt bättre än ratt. Frånvaron av blinkersspak och tuta gör dock helheten klart sämre.
Man får den här lösningen när man är mer intresserad av "cost savings as innovation" än användbarhet.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5559
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av OfarligTesla »

Nu har jag kört en annan Plaid hos Tesla, det måste varit något fel på den förra jag körde helt enkelt då den vibrerade väldigt mycket. Den här var också mycket bekvämare i fjädringen än den förra.

Kontentan blev dock att frun inte var imponerad jämfört med i4an, Plaiden var mindre bekväm och mycket mer högljudd. Varenda sten i hjulhusen hördes i Teslan vilket man inte hör alls i BMWn och det är mer däckljud och vindljud. Sedan blev hon lite avskräckt när varenda Model S/X refresh vi sett hos Tesla haft fel, den Plaid vi provkörde nu hade någon form av konstant coil whine från förardörren och förardörren satt fel så den skrapade i framskärmen så färgen lossnade.

Så det kommer nog bli omöjligt att övertala henne till att byta till en Model S när hon dessutom inte gillar storleken på bilen och skulle sakna 360 kamera osv utöver det.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3066
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av Dafro »

OfarligTesla skrev: 20 feb 2023 10:53
Nu har jag kört en annan Plaid hos Tesla, det måste varit något fel på den förra jag körde helt enkelt då den vibrerade väldigt mycket. Den här var också mycket bekvämare i fjädringen än den förra.

Kontentan blev dock att frun inte var imponerad jämfört med i4an, Plaiden var mindre bekväm och mycket mer högljudd. Varenda sten i hjulhusen hördes i Teslan vilket man inte hör alls i BMWn och det är mer däckljud och vindljud. Sedan blev hon lite avskräckt när varenda Model S/X refresh vi sett hos Tesla haft fel, den Plaid vi provkörde nu hade någon form av konstant coil whine från förardörren och förardörren satt fel så den skrapade i framskärmen så färgen lossnade.

Så det kommer nog bli omöjligt att övertala henne till att byta till en Model S när hon dessutom inte gillar storleken på bilen och skulle sakna 360 kamera osv utöver det.
Klok fru!
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 14 dec 2019 10:06

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021

Inlägg av OscarA »

Ni som gjort ändringar på era bilar utan att få det nya priset, kunde ni göra det på hemsidan eller måste jag chatta med dom?
Skriv svar