Ah.. ok.. Och det gäller även om det t.ex är mailservrar som ägs av tredje part? (T.ex google)
Kanske inte har betydelse var det ligger så länge det blivit personligt.. och transportstyrelsen får såklart lagra det hos sig själv, så länge dom inte lägger det offentligt på en hemsida.
Jag förstår anledningen till PUL, men i det här fallet är det nästan komiskt hur en myndighet själv går runt den lagen med så enkla medel.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Ah.. ok.. Och det gäller även om det t.ex är mailservrar som ägs av tredje part? (T.ex google)
Kanske inte har betydelse var det ligger så länge det blivit personligt.. och transportstyrelsen får såklart lagra det hos sig själv, så länge dom inte lägger det offentligt på en hemsida.
Jag förstår anledningen till PUL, men i det här fallet är det nästan komiskt hur en myndighet själv går runt den lagen med så enkla medel.
Jo, det finns en hel del poänger med lagen, men den är bred och trubbig och slår ibland konstigt. Och när det gäller privata verksamheter och inte myndigheter så kan man ju bara skaffa ett utgivningsbevis så gäller den inte längre...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Men p-skylten säger ju 45 minuter inte bara laddning av elbilar. Varför man valt en sådan skylt på SC platserna undrar jag. Har ett svagt minne om att diskussionen varit uppe tidigare dock.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Men p-skylten säger ju 45 minuter inte bara laddning av elbilar. Varför man valt en sådan skylt på SC platserna undrar jag. Har ett svagt minne om att diskussionen varit uppe tidigare dock.
Det är ju inte Teslas mark, så antagligen ingår det i förslaget till markägaren att sätta upp supercharger för att slippa att de ska vara oroliga att tappa kunder p g a att alla andra parkeringsplatser är fulla och det står åtta tomma platser vid superchargern ingen får använda. Då tillåter man tidsbegränsad parkering på några av superchargerplatserna.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Är det till bilen om man vill maskera den när man ska in på en mack och köpa en korv?
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Har hittat till de nya laddstationerna i Liljeholmsgaraget. Jag lyckades knipa en plats men värre blev det för nästa offer - det kom nämligen en Toyota och ICE:ade TVÅ platser. Snyggt!
Har hittat till de nya laddstationerna i Liljeholmsgaraget. Jag lyckades knipa en plats men värre blev det för nästa offer - det kom nämligen en Toyota och ICE:ade TVÅ platser. Snyggt!
Hmmmm. Jag tror Toyota-förare med sina hybrider har någon form av komplex. Stod en Prius på laddplats utanför Ikea när jag var där idag.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Hmmmm. Jag tror Toyota-förare med sina hybrider har någon form av komplex. Stod en Prius på laddplats utanför Ikea när jag var där idag.
Varför dölja hans reg. nummer bör väl hängas ut till allmän beskådning eller är det olagligt att publicera?
Varför dölja hans reg. nummer bör väl hängas ut till allmän beskådning eller är det olagligt att publicera?
Ha, jag tänkte mest att gjort är gjort. Det går ju inte att göra något åt det hela nu. Men jag påpekade vänligt att hen parkerat på laddplats och tagit upp två platser och fick ett fnysande/drygt "jaja" tillbaka.
Kommit till en Supercharger i Tyskland igår, samtidigt som det pågick något loppis i närheten. Hela anläggningen var ICE'ad! Jag fick skälla ut en av bilägarna så att han flyttade sin bil. Det var en holländsk familj där också med sin Tesla och med nöd och näppe lyckades de också komma fram till laddstolpen. De ringde polisen som kom och sa att de inte kunde göra något, eftersom det är allmän plats och mark. Jag ringde Tesla, de tog emot uppgifterna, men vad hjälper det i akut läge då? Holländarna hade två mil kvar på batteriet, jag kanske sex. Jobbigt det där... Resan efter det gick som på räls dock. Träffade ett antal mycket trevliga människor på de övriga ställen.
Ha, jag tänkte mest att gjort är gjort. Det går ju inte att göra något åt det hela nu. Men jag påpekade vänligt att hen parkerat på laddplats och tagit upp två platser och fick ett fnysande/drygt "jaja" tillbaka.
Hade det inte varit för att man sannolikt får böter och säkert blir bortbärgad, så hade jag gärna parkerat inne en sån idiot. Och stått där hela jäkla dagen!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hade det inte varit för att man sannolikt får böter och säkert blir bortbärgad, så hade jag gärna parkerat inne en sån idiot. Och stått där hela jäkla dagen!
Håller med! Med den reaktionen så fick ägaren extra minuspoäng, borde helt klart hängas ut, även om det är för sent sas (vilket det ju nästan alltid är när det händer)
Här i Bollnäs känns det som att den enda stolpen snarare överraskar när den INTE är blockad av idioter som tappar läs/kunskaps-förmågan så fort parkeringen blir full. Skönt att "lapplisan" har lappat en hel
hög med bilar hehe (700kr/st här iaf)
Fick samma reaktion en gång men då påpekade jag att tror att dom börjat sätta böter på 700kr om man blockerar laddplatserna. Då flyttade hen illa kvickt på bilen. Jag sa tror eftersom jag inte var säker sedan har jag efteråt kollat och dom har inte bötfällt någon ännu men skulle kontrollera möjligheterna till detta.