Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

Ah.. ok.. Och det gäller även om det t.ex är mailservrar som ägs av tredje part? (T.ex google)
Kanske inte har betydelse var det ligger så länge det blivit personligt.. och transportstyrelsen får såklart lagra det hos sig själv, så länge dom inte lägger det offentligt på en hemsida.

Jag förstår anledningen till PUL, men i det här fallet är det nästan komiskt hur en myndighet själv går runt den lagen med så enkla medel. :)
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Verkar som de lyckats bygga en sida som inte funkar i iPhone... :shock:
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Surfaren
elbilist

Jag har blivit icead!

Inlägg av Surfaren »

Kilowatt skrev:
Funkar fint på min iPhone. Kanske du håller telefonen fel? ;)

Det är en helt ny sida. Googlar man så kommer man till den gamla sidan i första hand. Nya sidan ligger här: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

joel80 skrev:
Ah.. ok.. Och det gäller även om det t.ex är mailservrar som ägs av tredje part? (T.ex google)
Kanske inte har betydelse var det ligger så länge det blivit personligt.. och transportstyrelsen får såklart lagra det hos sig själv, så länge dom inte lägger det offentligt på en hemsida.

Jag förstår anledningen till PUL, men i det här fallet är det nästan komiskt hur en myndighet själv går runt den lagen med så enkla medel. :)
Jo, det finns en hel del poänger med lagen, men den är bred och trubbig och slår ibland konstigt. Och när det gäller privata verksamheter och inte myndigheter så kan man ju bara skaffa ett utgivningsbevis så gäller den inte längre...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Surfaren skrev:
Kilowatt skrev:
Funkar fint på min iPhone. Kanske du håller telefonen fel? ;)

Det är en helt ny sida. Googlar man så kommer man till den gamla sidan i första hand. Nya sidan ligger här: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

Tar tillbaka det - efter nytt försök funkade captcha som det skulle :)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Bild

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Eliard skrev:
Bild

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Men p-skylten säger ju 45 minuter inte bara laddning av elbilar. Varför man valt en sådan skylt på SC platserna undrar jag. Har ett svagt minne om att diskussionen varit uppe tidigare dock.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
Men p-skylten säger ju 45 minuter inte bara laddning av elbilar. Varför man valt en sådan skylt på SC platserna undrar jag. Har ett svagt minne om att diskussionen varit uppe tidigare dock.
Det är ju inte Teslas mark, så antagligen ingår det i förslaget till markägaren att sätta upp supercharger för att slippa att de ska vara oroliga att tappa kunder p g a att alla andra parkeringsplatser är fulla och det står åtta tomma platser vid superchargern ingen får använda. Då tillåter man tidsbegränsad parkering på några av superchargerplatserna.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

IMAG2372.jpg
Sån här får vi inte ha va? :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

nej, och inte heller sådana här
diesel.JPG
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

:D näe precis...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Mémoire de Pétrole 8-)

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
Mémoire de Pétrole 8-)

Är det till bilen om man vill maskera den när man ska in på en mack och köpa en korv?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

http://www.derduft.volkswagen.de svarar inte. Antagligen är den väl så överlastad av alla elbilsägare som saknar lukten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
stakkabo
Teslaägare

Inlägg av stakkabo »

Har hittat till de nya laddstationerna i Liljeholmsgaraget. Jag lyckades knipa en plats men värre blev det för nästa offer - det kom nämligen en Toyota och ICE:ade TVÅ platser. Snyggt! ;)

Bild
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Inlägg av EnTraktor »

P-hus P53 eller P59 (den närmast terminal 5 på Arlanda) i torsdags

Alla laddplatser upptagna - varav 3 st Teslor som EJ laddade! SKÄRPNING TESLAÄGARE! Ni om nån borde veta vad det innebär att bli ICE'ad!
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

stakkabo skrev:
Har hittat till de nya laddstationerna i Liljeholmsgaraget. Jag lyckades knipa en plats men värre blev det för nästa offer - det kom nämligen en Toyota och ICE:ade TVÅ platser. Snyggt! ;)

Bild
Hmmmm. Jag tror Toyota-förare med sina hybrider har någon form av komplex. Stod en Prius på laddplats utanför Ikea när jag var där idag.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

danni skrev:
stakkabo skrev:

Bild
Hmmmm. Jag tror Toyota-förare med sina hybrider har någon form av komplex. Stod en Prius på laddplats utanför Ikea när jag var där idag.
Varför dölja hans reg. nummer bör väl hängas ut till allmän beskådning eller är det olagligt att publicera?
Användarvisningsbild
stakkabo
Teslaägare

Inlägg av stakkabo »

leiflodde skrev:
danni skrev:
stakkabo skrev:

Bild
Varför dölja hans reg. nummer bör väl hängas ut till allmän beskådning eller är det olagligt att publicera?
Ha, jag tänkte mest att gjort är gjort. Det går ju inte att göra något åt det hela nu. Men jag påpekade vänligt att hen parkerat på laddplats och tagit upp två platser och fick ett fnysande/drygt "jaja" tillbaka.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Kommit till en Supercharger i Tyskland igår, samtidigt som det pågick något loppis i närheten. Hela anläggningen var ICE'ad! Jag fick skälla ut en av bilägarna så att han flyttade sin bil. Det var en holländsk familj där också med sin Tesla och med nöd och näppe lyckades de också komma fram till laddstolpen. De ringde polisen som kom och sa att de inte kunde göra något, eftersom det är allmän plats och mark. Jag ringde Tesla, de tog emot uppgifterna, men vad hjälper det i akut läge då? Holländarna hade två mil kvar på batteriet, jag kanske sex. Jobbigt det där... Resan efter det gick som på räls dock. Träffade ett antal mycket trevliga människor på de övriga ställen.
Supercharger Lauenau 100416.jpg
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

stakkabo skrev:
leiflodde skrev:
danni skrev:
stakkabo skrev:

Bild
Ha, jag tänkte mest att gjort är gjort. Det går ju inte att göra något åt det hela nu. Men jag påpekade vänligt att hen parkerat på laddplats och tagit upp två platser och fick ett fnysande/drygt "jaja" tillbaka.
Hade det inte varit för att man sannolikt får böter och säkert blir bortbärgad, så hade jag gärna parkerat inne en sån idiot. Och stått där hela jäkla dagen!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
stakkabo skrev:
leiflodde skrev:
danni skrev:
stakkabo skrev:

Bild
Hade det inte varit för att man sannolikt får böter och säkert blir bortbärgad, så hade jag gärna parkerat inne en sån idiot. Och stått där hela jäkla dagen!
Håller med! Med den reaktionen så fick ägaren extra minuspoäng, borde helt klart hängas ut, även om det är för sent sas (vilket det ju nästan alltid är när det händer)

Här i Bollnäs känns det som att den enda stolpen snarare överraskar när den INTE är blockad av idioter som tappar läs/kunskaps-förmågan så fort parkeringen blir full. Skönt att "lapplisan" har lappat en hel
hög med bilar hehe (700kr/st här iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

stakkabo skrev:
leiflodde skrev:
danni skrev:
stakkabo skrev:

Bild
Fick samma reaktion en gång men då påpekade jag att tror att dom börjat sätta böter på 700kr om man blockerar laddplatserna. Då flyttade hen illa kvickt på bilen. Jag sa tror eftersom jag inte var säker sedan har jag efteråt kollat och dom har inte bötfällt någon ännu men skulle kontrollera möjligheterna till detta.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Ni får väl skriva en lapp, det finns några tips kolla länken. :D :D :lol:

http://www.argalappen.se/garagelappar/
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Johan71 skrev:
Ni får väl skriva en lapp, det finns några tips kolla länken. :D :D :lol:

http://www.argalappen.se/garagelappar/
Någon som bara fnyser när man konfronterar lär ju inte bry sig om en lapp tyvärr.
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar