Det kommer snart ska du se

Moderator: Redaktion
Det kommer snart ska du se
Mm, hos mig saknas raden om räntan, har i och för sig inte gjort slutbetalningen ännu.tnjo skrev: ↑12 maj 2023 21:28Nä helt rätt, står under payments på kontoGeorge_Westinghouse skrev: ↑12 maj 2023 18:35På min slutfaktura står inget om ränta.
IMG_20230512_213258.jpg
Ingen rekond?Twarkie skrev: ↑13 maj 2023 06:04Jag fick efter strul med försenade registreringsskyltar ändå hämta bilen igår. Inte världens mest lyxiga upphämtningsplats i Södertälje men bilen verkade fin om än väldigt smutsig.
Killarna på plats försäkrade mig om att bilen var påställd och att jag skulle få bevis på mail från bilvision men än har inget kommit. Jag kanske måste åka förbi Segeltorp eller nåt och kolla läget innan jag drar iväg på längre resa. Eller har nån koll på hur det ska fungera? Det går ju inte att kolla status hos Transportstyrelsen heller eftersom det syns först på måndag.
Det stämmer väldigt bra i tid med våra bestälningar och upphämtningSpid3r skrev:Nu kom sms-et, bokad upphämtning 24 maj, Norrköping!
MY RWD, 19" Vit/svart (beställt 8 feb)
Ring dom på måndag, mitt såg också ut så och då hade nåt steg i finansiering inte registrerats korrekt på mitt kontomax001 skrev: ↑13 maj 2023 09:28Ni som har har valt finansiell leasing via DnB (företag), hur har beställningsprocessen varit?
Jag lade beställningen hos Tesla, fyllde i uppgifterna hos DnB, fick bekräftelse på godkänd kreditansökan och bekräftelse om att de kommer att skicka ut kontrakt och dyl. när Tesla leveransaviserar.
På mitt konto hos Tesla ser det dock ut så här:
CleanShot 2023-05-13 at 09.21.53.jpg
Idag fick jag en påminnelse från Tesla via mejl om att slutföra betalningsmetod? Är det någon automatisk påminnelse eller bör jag oroa mig för att det är något som inte har fungerat i beställningsprocessen?
Hur får jag upp en chat med en supportagent? Får bara fram en länk till e-postsupport.
Kul som fan!MY_piraya skrev:Det stämmer väldigt bra i tid med våra bestälningar och upphämtningSpid3r skrev:Nu kom sms-et, bokad upphämtning 24 maj, Norrköping!
MY RWD, 19" Vit/svart (beställt 8 feb)![]()
Beställd 6/2 | Upphämtning 22/5
Ställde frågan till tesla via mail igår, vi får se vad dom svarar.Massimo skrev: ↑14 maj 2023 01:37Hej,
Vi har upphämtning i Södertälje den 24 maj.
Löste någon som hade hämtat och fick en smutsig bil.
Är det någon annan som har erfarenhet av detta med smutsig bil?
Ah har haft nya bilar de sista 15 åren vart 2-3 år och aldrig fått en smutsig bil och tänker aldrig acceptera det.
Vill bara höra erfarenheter.![]()
Du kan nog räkna med att inte få en helt ren bil. Bilarna står utomhus i väntan på leverans och flyttas till en grusplan när den hämtas. Så dammigt värreMassimo skrev: ↑14 maj 2023 01:37Hej,
Ah har haft nya bilar de sista 15 åren vart 2-3 år och aldrig fått en smutsig bil och tänker aldrig acceptera det.
Du får släppa tänker som finns när man beställt hos bilhandlaren tidigare. Tesla tillverkar inte bilar efter order utan efter vad dem känner. Så med lite tur kommer en bil som matchar din order tillverkas eller har tillverkats.Minglarn skrev: ↑14 maj 2023 10:04Tjabba folket!
Jag väntar ivrigt på min MYP som säkert många andra gör.
Dock har mitt "vill ha nu" begär blivit för påträngande...
Har lusläst varenda inlägg och ser att det verkligen är spridda skurar vad gäller lev. tider på just MY.
Tänkte bara fråga..
Lade en beställning 1 Maj ... Fick efter 2 dagar ett tidspann från 27 Maj - 26 Jun...
Men det jag undrar är.. Borde man inte få ett VIN nummer efter ca 2-7 dagar?
Jag menar ju på att bilen tar ca 10h att bygga och borde vara sedan vara i någon hamn för väntan på transport.
Borde jag kontakta Tesla Norrköping för att kolla så att allt är ok? Har inte hänt något i appen/hemsidan på 2 veckor.
Ingen aning om upphämtning och hur det går till, men jag måste bara fråga gällande din otroligt snabba leverans…Massimo skrev: ↑14 maj 2023 01:37Hej,
Knepigt, det är ju 500 :- mer än en lagerbil utan dragkrok kostar. Men fin rabatt då om det stämmerelonmask skrev: ↑14 maj 2023 12:57Ser i min slutfaktura att priset har justerats då de har lagt in en ”Prisjustering”, åt rätt håll dvs. 11 000 kr billigare än när jag lade beställningen.. Leveransavgift m.m. är med i slutfakturan, tänkte först om den skulle komma separat.. Vet någon varför? Totala priset att betala inkl. de redan betalda 2500 kr är 535 670 kr.
Om det är en av de två vet jag inte.Rammemannen skrev: ↑14 maj 2023 20:37Ingen aning om upphämtning och hur det går till, men jag måste bara fråga gällande din otroligt snabba leverans…Massimo skrev: ↑14 maj 2023 01:37Hej,
Köpte du en av de blå lagerbilarna utan dragkrok?
Om inte så undrar man ju hur tilldelning av bilar går till, har själv en order på exakt samma bil som gjorde 23:e februari och jag har efter några märkliga datumhopp endast ”april-juni” som uppskattad leveranstid…![]()
Wow, det var ingen barnlek med väntetiden... 50 minuter in och jag verkar helt ha stannat på "plats 3".
De delar ut en check för tvätt efteråt. Eftersom du hämtar i sthlm så är utlämningsstället i Huddinge stängt och därför kan de ej tvätta.Massimo skrev: ↑14 maj 2023 01:37Hej,