Hur länge kan man 'lagra' ett Plaid-batteri på det här sättet?

Moderator: Redaktion
Hur länge kan man 'lagra' ett Plaid-batteri på det här sättet?
Om man köper en S Plaid och ställer den i en sval låda, kommer det då finnas ersättningsbatterier om 12, 15, 20, X... antal år? Om svaret på den fråga är ja – vad kan de i så fall tänkas kosta på ett ungefär?...LarsOJ skrev: ↑21 maj 2023 18:41Yess men just batteriet kommer nog göra att den aldrig blir en samlarbil.SwedishAdvocate skrev: ↑21 maj 2023 15:13LarsOJ skrev: ↑21 maj 2023 09:24Tittar man på prestanda så är ju Plaid S/X sjukt prisvärda bilar. Aldrig har man fått så mycket för så lite.
Däremot så tror jag just priset på prestanda fortfarande trendar ner ett tag till då det är så enkelt och billigt för tillverkarna med elektrisk drivlina. Tills det blir reglerat av myndigheter![]()
Skulle själv vilja köpa en svart S Plaid och ställa i en låda (undrar vad som händer med batteriet?). Det känns som slutet av 70-talet med muskelbilarnas epok. Då var man uppe i 500hk innan det roliga tog slut. Då var det också enkelt för tillverkarna eftersom man inte behövde bry sig om bränsleförbrukning eller utsläpp. [Min understrykn.]Får man fråga varför...
Tycker du den är ett sånt ultimat mästerverk?![]()
Fråga de som har en Roadster hur kul det är med batterierna och hur mycket support de får från Tesla…SwedishAdvocate skrev: ↑21 maj 2023 21:38Om man köper en S Plaid och ställer den i en sval låda, kommer det då finnas ersättningsbatterier om 12, 15, 20, X... antal år? Om svaret på den fråga är ja – vad kan de i så fall tänkas kosta på ett ungefär?...LarsOJ skrev: ↑21 maj 2023 18:41Yess men just batteriet kommer nog göra att den aldrig blir en samlarbil.SwedishAdvocate skrev: ↑21 maj 2023 15:13LarsOJ skrev: ↑21 maj 2023 09:24Tittar man på prestanda så är ju Plaid S/X sjukt prisvärda bilar. Aldrig har man fått så mycket för så lite.
Däremot så tror jag just priset på prestanda fortfarande trendar ner ett tag till då det är så enkelt och billigt för tillverkarna med elektrisk drivlina. Tills det blir reglerat av myndigheter![]()
Skulle själv vilja köpa en svart S Plaid och ställa i en låda (undrar vad som händer med batteriet?). Det känns som slutet av 70-talet med muskelbilarnas epok. Då var man uppe i 500hk innan det roliga tog slut. Då var det också enkelt för tillverkarna eftersom man inte behövde bry sig om bränsleförbrukning eller utsläpp. [Min understrykn.]Får man fråga varför...
EDIT: För säkerhets skull... Det verkar som länken till denna tråden från den andra tråden länkar till det här andra inlägget. Det finns således även ett första inlägg också ovanför det här...
Köp en och prova!SwedishAdvocate skrev: ↑21 maj 2023 21:37
Har du tur finns det reservdelar om 12 år. Lita inte på det dock...SwedishAdvocate skrev: ↑21 maj 2023 21:38Om man köper en S Plaid och ställer den i en sval låda, kommer det då finnas ersättningsbatterier om 12, 15, 20, X... antal år? Om svaret på den fråga är ja – vad kan de i så fall tänkas kosta på ett ungefär?...LarsOJ skrev: ↑21 maj 2023 18:41Yess men just batteriet kommer nog göra att den aldrig blir en samlarbil.SwedishAdvocate skrev: ↑21 maj 2023 15:13LarsOJ skrev: ↑21 maj 2023 09:24Tittar man på prestanda så är ju Plaid S/X sjukt prisvärda bilar. Aldrig har man fått så mycket för så lite.
EDIT: För säkerhets skull... Det verkar som länken till denna tråden från den andra tråden länkar till det här andra inlägget. Det finns således även ett första inlägg också ovanför det här...