Jag har varit i kontakt med bilförsäljaren och jag har en 2020 V60CC han är sugen på.
Jag är nu nere på ett pris på 530.000 med 21'' orginal sommarhjul och vinterhjulen som sitter på. Han fixar även 1% lägre ränta, 7,24% (yay) och löser 2st nya framlyktor från Tesla på köpet (tror det går på 26.000) efter att jag påpekat att DRL:en börjar brinna ut. Slutar det funka helt får man körförbud då man inte har fungerande positionsljus.
Han står för besiktning innan eventuellt köp.
Bilen har superb historik. Leasad på företag i 5 år sen tog personen ut den privat sista sådär halvåret. Personen i fråga var 70år och likaså frun som använde den. Gubbkörd helt enkelt.
Jag frågade trevligt hur det kommer sig att en sådan bil för det billiga priset, jämfört med andra, legat ute sen December och då sa han att när den lades ut för 849.000 då, så trodde dom att den hade fri SUC, sen låg den på 579 och nu 549. Den togs upp för ca 1 månad sedan på Facebook och det verkar som att fri SUC är en stor faktor till varför den står. Jag kommer använda bilen privat och har laddat på SUC 4 gånger på över 1 år som teslaägare. Fri SUC har inget värde för mig. Sen såklart att långt ifrån alla vill ge typ 50.000 mer för Ludicrous jämfört med vanlig 100D.
Vad tror folk om bilen? Någon som har stenkoll på den av någon anledning? Kanske tittat på den? Jag har än inte frågat om mönsterdjup på däcken. Det är en dyr kostnad speciellt på sommardäcken. Vad säger ni om priset?
Kollar man på en av bilderna verkar SOC vara ca 80% och visar 31 mil. Har inte den bilen typ 61 mil räckvidd ny på papper? Vet att det handlar om hur den körts nyligen osv men vill bara dubbelkolla

Tack för all hjälp och alla åsikter

Har haft model 3 och Y innan.