Hej,
Har en M3LR -22 som jag inte vet varför laddningen stoppas på.
Är det smartladdningen via greenely, bilen, eller laddaren?
Jag har laddat på exakt samma sätt där jag dragit ner strömmen till 12-14A och smartladdningen schemalägger bilen.
Problemet har börjat tidigare förra veckan, men jag har inte märkt av det förrän igår.
Kopplar in bilen och aktiverar laddaren, bilen börjar ladda. Kort därpå står det bara laddningen stoppades. Inga felmeddelanden i bilen. Den startar laddningen, laddar max 1kwh och så klipper den.
Har googlat lite och och blir inte klok på var jag ska börja felsöka, för jag behöver bilen i eftermiddag.
Har läst att om spänningen är låg så kan den klippa, men det är den inte. Jag ligger 230-231V på alla tre faser.
Intergrationer: Greenely
Laddare: Easee home
Något som har haft liknande strul?
Laddning stoppades, hjälp mig felsöka
Moderator: Redaktion
Re: Laddning stoppades, hjälp mig felsöka
Jag har haft det med min Halo laddbox.
Startade om bilen och laddboxen, så var felet borta
Startade om bilen och laddboxen, så var felet borta
MYP -22 | MIB | svart/svart
Tror jag hittade felet. Pekar starkt på greenelys integration.
Hade tidigare väldigt långa svarstider från greenely när jag ändrade inställningar och det såg bara konstigt ut. När jag ville starta laddningen direkt genom appen så stod det återuppta laddning osv.
Testade stänga av smartladdningen men den klippte fortfarande efter bara någon minut.
Tog bort integrationen helt och började ladda 3-fas 12A, inga problem. Höjde hela vägen till 16A när solen började gasa på så var jag inte lika orolig att maxa ut säkringen.
Laddade felfritt efter detta.
Testade lägga till bilen igen och nu är den mycket med Responsiv i greenelys app, måste varit något gammal bugg som spökat, ska kolla med dem också.
Så enkel fix ifall andra upplever liknande problem, ta bort dem från greenely.
Edit: glömde nämna att jag startade om laddaren och bilen med.
Hade tidigare väldigt långa svarstider från greenely när jag ändrade inställningar och det såg bara konstigt ut. När jag ville starta laddningen direkt genom appen så stod det återuppta laddning osv.
Testade stänga av smartladdningen men den klippte fortfarande efter bara någon minut.
Tog bort integrationen helt och började ladda 3-fas 12A, inga problem. Höjde hela vägen till 16A när solen började gasa på så var jag inte lika orolig att maxa ut säkringen.
Laddade felfritt efter detta.
Testade lägga till bilen igen och nu är den mycket med Responsiv i greenelys app, måste varit något gammal bugg som spökat, ska kolla med dem också.
Så enkel fix ifall andra upplever liknande problem, ta bort dem från greenely.
Edit: glömde nämna att jag startade om laddaren och bilen med.
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Mitt råd är att Tibber är bättre. Även fast du kanske sparar 59kr månaden på greenly så har du 50% prisgaranti på laddning med Tibber.
Alltså även när priset är 500 öre i snitt så kostar laddningen 250 öre utslaget på månaden.
Bifogar min december faktura, byter du får du gärna använda min länk.
Alltså även när priset är 500 öre i snitt så kostar laddningen 250 öre utslaget på månaden.
Bifogar min december faktura, byter du får du gärna använda min länk.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021