Green plockar isär en HW4-radar
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Green plockar isär en HW4-radar
Trots att jag är elektronikingenjör är jag mycket mer intresserad av vad den gör än vilka komponenter som sitter inuti.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Samma här! Elektroniken funkar alltid så det är ju som vanligt det där mjukvarufolket man väntar på

Den har jag aldrig hört förut, eller.

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Mer detaljer/analys av HW4-radarn - inte supermodern.
https://www.ghostautonomy.com/blog/tear ... hey-bother
https://www.ghostautonomy.com/blog/tear ... hey-bother
Närmar mig 100 mil med AP ON på HW4 och den radarn.
0 spökbromsningar*.
0 köra upp supernära framförvarande
0 ryckig körning bakom annan bil.
Bara schysst 3-sekundersregel på avstånd 7.
Bara fin mjuk anslutning bakom annan bil.
Det räcker gott för mig.
Det finns ett ställe längs E4 där trafikdatat i Teslan kör 90 och kommer på att köra 70 och sedan kommer på att köra 90, allt inom 1s.
Det gör denna bilen också, så det är ngn form spökbroms också. Men det är den enda.
0 spökbromsningar*.
Det räcker gott för mig.
Det finns ett ställe längs E4 där trafikdatat i Teslan kör 90 och kommer på att köra 70 och sedan kommer på att köra 90, allt inom 1s.
Det gör denna bilen också, så det är ngn form spökbroms också. Men det är den enda.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Härligt! Radarn duger gott för förarassistans.AAKEE skrev: ↑16 jul 2023 21:34Närmar mig 100 mil med AP ON på HW4 och den radarn.
0 spökbromsningar*.
Det räcker gott för mig.
Ja, problemen som kom när de stängde av radarn i förra bilen är borta i denna. Bara vänta tills de stänger av radarn här med dåspacecoin skrev: ↑16 jul 2023 21:51Härligt! Radarn duger gott för förarassistans.AAKEE skrev: ↑16 jul 2023 21:34Närmar mig 100 mil med AP ON på HW4 och den radarn.
0 spökbromsningar*.
Det räcker gott för mig.

Parkeringshjälpen är dock ett pinsamt sorgebarn som jag gissar aldrig kommer bli i närheten av riktiga sensorer som faktisk kan mäta in läget istället för pinsamt dåliga killgissningar. När bilen skriker “stanna” på jobbet, är det > 1 meter kvar när jag backar in, och bilen sticker ut 50 cm utanför parkeringsrutan.
Om Elon någon gång behöver köpa en riktig fallskärm ska jag sälja bara selen till honom. Med budet att den är under utveckling och kommer tillföras senare. Man får dock använda fallskärmen redan nu.

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Jag har ungefär samma erfarenhet.AAKEE skrev: ↑16 jul 2023 21:34Närmar mig 100 mil med AP ON på HW4 och den radarn.
0 spökbromsningar*.
Det räcker gott för mig.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Samma här på plaid drygt 800 mil med hw3, oklart om den har radar, den har USS. Jätteskillnad mot MYP 2022 som jag trodde hade samma komponenter.
Men tycker avstånd 7 är för nära.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Underbar liknelse.AAKEE skrev: ↑16 jul 2023 22:02Ja, problemen som kom när de stängde av radarn i förra bilen är borta i denna. Bara vänta tills de stänger av radarn här med dåspacecoin skrev: ↑16 jul 2023 21:51Härligt! Radarn duger gott för förarassistans.AAKEE skrev: ↑16 jul 2023 21:34Närmar mig 100 mil med AP ON på HW4 och den radarn.
0 spökbromsningar*.
Det räcker gott för mig.
Det gör denna bilen också, så det är ngn form spökbroms också. Men det är den enda.![]()
Parkeringshjälpen är dock ett pinsamt sorgebarn som jag gissar aldrig kommer bli i närheten av riktiga sensorer som faktisk kan mäta in läget istället för pinsamt dåliga killgissningar. När bilen skriker “stanna” på jobbet, är det > 1 meter kvar när jag backar in, och bilen sticker ut 50 cm utanför parkeringsrutan.
Om Elon någon gång behöver köpa en riktig fallskärm ska jag sälja bara selen till honom. Med budet att den är under utveckling och kommer tillföras senare. Man får dock använda fallskärmen redan nu.![]()
IMG_1702.jpeg

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW