Tesla visar sin riktiga sida?
Jag var sugen på en Plaid men
orolig för att skicket skulle vara ett problem.
När jag hittade en lagerbil kontaktade jag närmaste säljställe, som enligt uppgift fick bilder på bilen. Säljaren jag hade kontakt med garanterade att bilen skulle ha det skick som en ny bil ska ha. Enligt uppgift lovade personalen på Tesla delivery i Huddinge samma sak.
Vid utleverans på Huddinge var bilen täckt med ett ganska rejält lager damm då platsen är en byggarbetsplats. Jag var tvungen att flytta mig pga en backande gruslastbil när vi försökte se skicket på bilen.
Det gick ju inte upptäcka skador på kaross/ytskickt så lätt med dammlagret.
Körde hem bilen, 95 mil ish.
Åkte på utlandresa direkt.
Bilen stod i larmat, låst garage.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att tvätta av bilen. Då upptäckte jag en buckla eller ojämnhet i framskärmen på ovansidan. Ser ut som den funnits före lack.
Vid närmare granskning av en av bilderna från leverans, innan vi rört bilen syns bucklan.
Det är alktså helt klart att den fanns när vi tog emot bilen.
Här är bilden från leverans, har dock zoomat in lite:
Gjorde en anmälan i appen, med beskriving på hemresa, låst garage och dammig bil.
Svaret från Tesla är att ärendet avskrivs då det gått mer än 24h elker 16 mil.
Jag är relativt upprörd. Får se om min kontakt i Umeå kan mildra irritationen något.
En multilagerlack är ju svårt omöjligt att lacka om till samma kulör så jag är inte säker på att jag ens vill att de ska försöka, men det här sättet från Teslas sida kan jag bara inte acceptera. Inte överhuvudtaget. Svaret från tesla dröjde precis så att det antagligen inte går ångra köpet med 14 dagar. Är 14 dagar idag…