Massor av fel vid leverans av ny MS

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Unia
Inlägg: 69
Blev medlem: 20 mar 2023 16:36

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Unia »

En möjlighet kan vara att de tekniska problemen inte är något som Tesla betraktar som fel utan snarare normala variationer i produktionen.
Hahaha, tänk om det defacto så det ligger till! :lol:

" normala variationer i produktionen " som Tesla kunder får finna sig i helt enkelt.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Unia skrev: 17 jun 2023 16:08
En möjlighet kan vara att de tekniska problemen inte är något som Tesla betraktar som fel utan snarare normala variationer i produktionen.
Hahaha, tänk om det defacto så det ligger till! :lol:

" normala variationer i produktionen " som Tesla kunder får finna sig i helt enkelt.
Det är ju precis så det ligger till.
Läser man om motsvarande i USA så har bilarna oftast många brister. Man lovar att fixa så kunden tar emot bilen. När kunden tagit emot bilen blir nästan alla problem ”within limits” och ska inte åtgärdas. Eller, de kan göra det mot $. Var det på riktigt within limits finns det ju troligen ingen fix som behöver göras.

Som det verkar behöver man inte betala bilen en vecka innan i US, så man har betydligt mer power genom att få se den först.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av vampyren »

Honkan skrev: 17 jun 2023 08:59
Lämna tillbaka skiten, jag hoppas på tillverkning av model S/X i Europa på sikt med bättre kvalitet…
Jag vill och kanske gör det också...kollar på vad man kan köpa istället.
Det finns en hel del olika bilar att välja mellan men än så länge har jag inte hittat något som har samma speed, infotainment och laddningsnätverk :/
Och mitt dilemma är också att jag betalar 1milj istället för 1.3m. Sitter i en svår sits. Det är först den 27:e jag vet hur service människorna gör.
Undrar om man kan fortfarande Reklamera bilen om det visar sig att de inte vill fixa vissa saker.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av taliz »

Unia skrev: 17 jun 2023 16:08
En möjlighet kan vara att de tekniska problemen inte är något som Tesla betraktar som fel utan snarare normala variationer i produktionen.
Hahaha, tänk om det defacto så det ligger till! :lol:

" normala variationer i produktionen " som Tesla kunder får finna sig i helt enkelt.
Rent krasst är det faktiskt så. Samma hos många mindre tillverkare med lägre volymer.
Köp en Lotus eller McLaren etc så kommer du hitta massvis med defekter som du inte hittar på en Toyota Corolla.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5628
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av SwedishAdvocate »

vampyren skrev: 18 jun 2023 15:51
Honkan skrev: 17 jun 2023 08:59
Lämna tillbaka skiten, jag hoppas på tillverkning av model S/X i Europa på sikt med bättre kvalitet…
Jag vill och kanske gör det också...kollar på vad man kan köpa istället.
Det finns en hel del olika bilar att välja mellan men [1] än så länge har jag inte hittat något som har samma speed, infotainment och laddningsnätverk :/
[2] Och mitt dilemma är också att jag betalar 1milj istället för 1.3m. Sitter i en svår sits. Det är först den 27:e jag vet hur service människorna gör. [...
[1] Är det egentligen så stor skillnad på laddningsnätverket nu när Tesla öppnat upp sitt nätverk? Nästan alla Teslas stationer är väl tillgängliga oavsett märke...

Och speed och infotainment kan man kanske kompromissa med?...

Samma eller liknande baklucka som Model S har Merca EQS, BMW i4 och Taycan Sport Turismo

Kan man kompromissa med bakluckan finns ju även vanliga Taycan, Merca EQE och Audi e-tron GT.

Ett alternativ kan kanske vara att köpa en annan bil än Model S så länge. Kanske ett bättre beg ex av någon av de ovanstående. Då har du en (annan) bil och kan kanske leta efter ett annat riktigt fint ex av en Model S ifall du fortfarande helst vill ha den bilen.

[2] I övrigt så har du ju skrivit om det här med att du fått bilen till ett lägre pris. Om det är så att du allra helst skulle vilja ha en ny Model S – vad skulle det kosta att själv åtgärda det som Tesla inte är beredda att åtgärda – förutsatt att du lämnar in bilen till riktigt bra verkstäder som kan göra ett bra jobb?... Det tillvägagångssättet kanske skulle kunna resultera i en bil du kan vara nöjd med... Det skulle såklart kosta mer, men hur mycket mer?... Skulle det kanske fortf. kunna bli ett 'jämförelsevis relativt bra pris'?... Fast om du skulle kunna tänka dig att gå den vägen ska du kanske inte skriva ut det här ifall nu Tesla är inne och läser i det här forumet... Det skulle väl i så fall kanske kunna påverka din förhandlingssituation negativt.

Fast även om du skulle betala bra verkstäder för att åtgärda saker som Tesla inte är beredda att göra så är ju det här tyvärr inte ngn garanti för att slutresultatet ska bli till en nivå som du anser är acceptabel...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av vampyren »

SwedishAdvocate skrev: 18 jun 2023 16:46
vampyren skrev: 18 jun 2023 15:51
Honkan skrev: 17 jun 2023 08:59
Lämna tillbaka skiten, jag hoppas på tillverkning av model S/X i Europa på sikt med bättre kvalitet…
Jag vill och kanske gör det också...kollar på vad man kan köpa istället.
Det finns en hel del olika bilar att välja mellan men [1] än så länge har jag inte hittat något som har samma speed, infotainment och laddningsnätverk :/
[2] Och mitt dilemma är också att jag betalar 1milj istället för 1.3m. Sitter i en svår sits. Det är först den 27:e jag vet hur service människorna gör. [...
[1] Är det egentligen så stor skillnad på laddningsnätverket nu när Tesla öppnat upp sitt nätverk? Nästan alla Teslas stationer är väl tillgängliga oavsett märke...

Och speed och infotainment kan man kanske kompromissa med?...

Samma eller liknande baklucka som Model S har Merca EQS, BMW i4 och Taycan Sport Turismo

Kan man kompromissa med bakluckan finns ju även vanliga Taycan, Merca EQE och Audi e-tron GT.

Ett alternativ kan kanske vara att köpa en annan bil än Model S så länge. Kanske ett bättre beg ex av någon av de ovanstående. Då har du en (annan) bil och kan kanske leta efter ett annat riktigt fint ex av en Model S ifall du fortfarande helst vill ha den bilen.

[2] I övrigt så har du ju skrivit om det här med att du fått bilen till ett lägre pris. Om det är så att du allra helst skulle vilja ha en ny Model S – vad skulle det kosta att själv åtgärda det som Tesla inte är beredda att åtgärda – förutsatt att du lämnar in bilen till riktigt bra verkstäder som kan göra ett bra jobb?... Det tillvägagångssättet kanske skulle kunna resultera i en bil du kan vara nöjd med... Det skulle såklart kosta mer, men hur mycket mer?... Skulle det kanske fortf. kunna bli ett 'jämförelsevis relativt bra pris'?... Fast om du skulle kunna tänka dig att gå den vägen ska du kanske inte skriva ut det här ifall nu Tesla är inne och läser i det här forumet... Det skulle väl i så fall kanske kunna påverka din förhandlingssituation negativt.

Fast även om du skulle betala bra verkstäder för att åtgärda saker som Tesla inte är beredda att göra så är ju det här tyvärr inte ngn garanti för att slutresultatet ska bli till en nivå som du anser är acceptabel...
Bra tankar som jag själv sitter med. Inser också att Tesla anställda kanske läser här....
Jag ska prata med en konsumentrådgivare på måndag som kan reglerna bättre än de andra. Sist fick jag rådet att företaget bestämmer själva om de lagar eller byter men samtidigt måste de leverera en "nybil" utan defekter.
Annars kan jag reklamera men detta ska jag dubbelkolla som sagt.
Läser man här så så låter det ju bra:
https://www.konsumentverket.se/for-fore ... tkoplagen/

Vad räknas som fel på en vara eller digitalt innehåll?
->Den på något sätt avviker från vad konsumenten har haft anledning att räkna med.
->Den inte stämmer överens med vad du och konsumenten har avtalat om, till exempel vad gäller mängd eller kvalitet.

Också intressant vad det säger under "Detta gäller vid felaktig vara" ....

Om jag inte lämnar tillbaka kommer de att få en kund som inte ger sig tills alla de saker jag skickat är fixat, det kan jag lova :)
Förresten fick denna artikel av en kompis som vet om min situation..
https://sputnikglobe.com/20230617/belgi ... 47725.html
BRUSSELS (Sputnik) - A Belgian resident has won a 158,600-euro ($174,000) cash settlement from Tesla over quality issues with the Model S P100D he bought four years ago, Belgian media reported on Saturday.
Konsumentlagen.png
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 943
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Honkan »

Skulle jag lägga en miljon idag så är det nog på en Polestar 3 Performance ;) lite väntetid men tror man blir sjukt nöjd med finish och så är den något nytt med allt man vill ha…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av vampyren »

Var hos Service idag (de flyttade fram tiden eftersom jag skulle annars lämnat tillbaks bilen) och visade upp bilen. Blev ändå glad överraskad att hon höll med om de större sakerna som jag mest retar mig på. Färgen lovade hon de ska fixa också. Sen kommer de att polera och lämna det som en ny bil skall lovade hon.
Dags att bestämma sig :?: .....
vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av vampyren »

Honkan skrev: 18 jun 2023 22:24
Skulle jag lägga en miljon idag så är det nog på en Polestar 3 Performance ;) lite väntetid men tror man blir sjukt nöjd med finish och så är den något nytt med allt man vill ha…
Definitivt en bra bil men S är så mycket snyggare :)
Men tanken har slått mig, även deras 4 som jag tycker är snyggare (kommer nästa år tror jag)...
Användarvisningsbild
Vindens
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 10 dec 2022 23:43

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Vindens »

vampyren skrev: 20 jun 2023 19:53
Var hos Service idag (de flyttade fram tiden eftersom jag skulle annars lämnat tillbaks bilen) och visade upp bilen. Blev ändå glad överraskad att hon höll med om de större sakerna som jag mest retar mig på. Färgen lovade hon de ska fixa också. Sen kommer de att polera och lämna det som en ny bil skall lovade hon.
Dags att bestämma sig :?: .....
Fick du det skriftligt? I värsta fall blir det inte tillfredsställande och du har förbrukat din ångerrätt. Då blir det svårt och jobbigt att driva en process av det hela.
vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av vampyren »

Vindens skrev: 20 jun 2023 20:11
vampyren skrev: 20 jun 2023 19:53
Var hos Service idag (de flyttade fram tiden eftersom jag skulle annars lämnat tillbaks bilen) och visade upp bilen. Blev ändå glad överraskad att hon höll med om de större sakerna som jag mest retar mig på. Färgen lovade hon de ska fixa också. Sen kommer de att polera och lämna det som en ny bil skall lovade hon.
Dags att bestämma sig :?: .....
Fick du det skriftligt? I värsta fall blir det inte tillfredsställande och du har förbrukat din ångerrätt. Då blir det svårt och jobbigt att driva en process av det hela.
Yes, fick arbetsorder på de punkter vi gick igenom att de ska fixas! Hade annars inte ens tänkt tanken att gå vidare annars.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Hade väldigt kort om tid att besikta bilen före hemresa. Skulle på en åttadagars utlandsresa som slutade i morse. Hann bara hem och packa och iväg.

Tvättade precis bilen och såklart är det en buckla på framskärmen. (Bilen har stått helt själv i låst/larmat garage under tiden, ingen har vart inne där sen jag parkerade.)
Vi hade uppsikt över bilen under hemfärden. Bucklan ser ut att ha funnits före lack, alternativt att någon tryckt med ngt mjukt som inte repat lacken alls.

Utlämningsttälket i Haninge var en byggarbetsplats med grusbilar sol passerade någon meter från min bil, så att Tesla sa att de skulle tvätta bilen på morgonen hjälpte inte, bucklan var nog inte upptäckbar under dammet.

Det finns även ett kulspetsstreck (bedömt) på förardörrens klädsel.
Har inte grundbesiktat med upptäckt vid tvätt.
Det låg en lös plastbit under förarstolen.

Hur [censur] svårt ska det vara ett bygga och leverera en bil som inte är sönder?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Appen fungerade sådär när jag knappade in bucklan (utvändiga detaljer).

När jag skulle bekräfta Umeå som serviceställe kom ett meddelande att analysen är klar ”Det är inget fel med ditt fordons räckvidd”
Enda valet var att avboka service. :cry:

Löste det genom att göra om det tre ggr
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2798
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av NEO »

Generellt nöjd med min S, men Tesla ska byta framrutan och bakrutan för andra gången.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

NEO skrev: 09 jul 2023 20:14
Generellt nöjd med min S, men Tesla ska byta framrutan och bakrutan för andra gången.
Varför?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2798
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av NEO »

AAKEE skrev: 09 jul 2023 20:31
NEO skrev: 09 jul 2023 20:14
Generellt nöjd med min S, men Tesla ska byta framrutan och bakrutan för andra gången.
Varför?
Rutan fram hade ”bubblor” i synfältet, typ som ”distorted glass”, två runda cirklar på vardera 5-10cm. Förvrängde sikten märkligt. Bakrutan var elen trasig på.

Tesla Uppsala bytte bägge, nu har framrutan en ”distorted” linje mitt i synfältet på 20-25cm. Hela bakrutans nedre kant har samma.

Tesla mobile tekniker bekräftade att bägge rutor måste bytas, igen.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3633
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Tellus »

Trodde min plaid gick sönder idag.

Åkte på flerfilig motorväg, ca 120km/t
Såg en bil i backspegeln som närmade sig rätt snabbt, som uppskattningsvis körde 170km/t.

Jag blev lite sugen på att stämpla och tänkte att jag får väl stenskott när bilen kör förbi annars.

Så tryckte plattan i mattan och höll hårt i ratten, det var lite guppigt.
Plötsligt bromsade bilen in rättså abrupt, jag släppte pedalen och kollade mot instrumentpanelen om något felmeddelande dök upp, då fick jag se att jag körde 265km/t !, hade spontant gissat på 210km/t

Så det var att bilen stöp accelerationen pga fartspärren :lol:
Pga accelerationen så kändes det som bilen bromsade, trots bara 47% i batteriet.
Det tog inte många sekunder från 120-265, därför blev jag överrumplad.

Nu blev man mer sugen på bromspaketet, så spärren höjs till 320km/t.
Men hoppar nog det, så man inte blir sugen på fler dumheter.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Tesla visar sin riktiga sida?

Jag var sugen på en Plaid men orolig för att skicket skulle vara ett problem.

När jag hittade en lagerbil kontaktade jag närmaste säljställe, som enligt uppgift fick bilder på bilen. Säljaren jag hade kontakt med garanterade att bilen skulle ha det skick som en ny bil ska ha. Enligt uppgift lovade personalen på Tesla delivery i Huddinge samma sak.

Vid utleverans på Huddinge var bilen täckt med ett ganska rejält lager damm då platsen är en byggarbetsplats. Jag var tvungen att flytta mig pga en backande gruslastbil när vi försökte se skicket på bilen.
Det gick ju inte upptäcka skador på kaross/ytskickt så lätt med dammlagret.

Körde hem bilen, 95 mil ish.
Åkte på utlandresa direkt.
Bilen stod i larmat, låst garage.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att tvätta av bilen. Då upptäckte jag en buckla eller ojämnhet i framskärmen på ovansidan. Ser ut som den funnits före lack.
Vid närmare granskning av en av bilderna från leverans, innan vi rört bilen syns bucklan.
Det är alktså helt klart att den fanns när vi tog emot bilen.
BF956EC8-4744-48C4-BE58-E0F1B1D0C4A3.jpeg
Här är bilden från leverans, har dock zoomat in lite:
DC4314FF-FEDE-45F9-921F-B7A9CBB77621.png
Gjorde en anmälan i appen, med beskriving på hemresa, låst garage och dammig bil.

Svaret från Tesla är att ärendet avskrivs då det gått mer än 24h elker 16 mil.
3964ACEE-16C8-49F9-95F1-2D2917D2DC77.png
Jag är relativt upprörd. Får se om min kontakt i Umeå kan mildra irritationen något.
En multilagerlack är ju svårt omöjligt att lacka om till samma kulör så jag är inte säker på att jag ens vill att de ska försöka, men det här sättet från Teslas sida kan jag bara inte acceptera. Inte överhuvudtaget. Svaret från tesla dröjde precis så att det antagligen inte går ångra köpet med 14 dagar. Är 14 dagar idag…
Senast redigerad av AAKEE, redigerad totalt 1 gånger.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 767
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Trevlig »

vampyren skrev: 18 jun 2023 15:51
Honkan skrev: 17 jun 2023 08:59
Lämna tillbaka skiten, jag hoppas på tillverkning av model S/X i Europa på sikt med bättre kvalitet…
Jag vill och kanske gör det också...kollar på vad man kan köpa istället.
Det finns en hel del olika bilar att välja mellan men än så länge har jag inte hittat något som har samma speed, infotainment och laddningsnätverk :/
Och mitt dilemma är också att jag betalar 1milj istället för 1.3m. Sitter i en svår sits. Det är först den 27:e jag vet hur service människorna gör.
Undrar om man kan fortfarande Reklamera bilen om det visar sig att de inte vill fixa vissa saker.
Mitt tips är att testa Xpeng G9
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Det finns givetvis fler saker med bilen som jag inte tagit upp i serviceärendet det än.

Det är borta en flisa färg på vänster bakdörr, undertill. Den upptäckte vi på plats, med bild.
(”Lägg det bara i appen så löser vi det” var svaret).
8955F162-AC1C-4083-BB61-DF45AD6743A1.jpeg
Troligen enklast lösa med bättringsfärg, men det är inte det skick en bil för 1.5M ska ha.
Inte heller det Tesla lovade.

Det är en repa på vänster bakskärm som är i klarlacken (polerbart): (upptäcktes på plats)
EC134404-39BB-4107-BCAD-57A0BD068498.jpeg
Det är ett märke av en kulspetspenna på klädseln på förardörren: (upptäcktes vid laddning på vägen hem. Vi hade inte själva haft någon kulspetspenna framme, överhuvudtaget:
6717B77D-E021-4F51-B9F9-4046E524A897.jpeg
Det finns fler grejer att anmärka på…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 767
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Trevlig »

AAKEE skrev: 14 jul 2023 12:46
Är 14 dagar idag…
Räcker med att det är dag 14 idag, ångra köpet, de kommer nog vilja ta betalt av dig för bucklan så dra det via ARN och visa visningsbilderna.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Trevlig skrev: 14 jul 2023 13:01
AAKEE skrev: 14 jul 2023 12:46
Är 14 dagar idag…
Räcker med att det är dag 14 idag, ångra köpet, de kommer nog vilja ta betalt av dig för bucklan så dra det via ARN och visa visningsbilderna.
Jag vill ju ha kvar bilen. Men jag vill ha en mycket mycket mycket bättre relation till Tesla än det här.

Räknade. Det är fortom dagar idag, så det är ju möjligt.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 767
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Trevlig »

AAKEE skrev: 14 jul 2023 13:10
Trevlig skrev: 14 jul 2023 13:01
AAKEE skrev: 14 jul 2023 12:46
Är 14 dagar idag…
Räcker med att det är dag 14 idag, ångra köpet, de kommer nog vilja ta betalt av dig för bucklan så dra det via ARN och visa visningsbilderna.
Jag vill ju ha kvar bilen. Men jag vill ha en mycket mycket mycket bättre relation till Tesla än det här.

Räknade. Det är fortom dagar idag, så det är ju möjligt.
Förstår verkligen din känsla. Min erfarenhet av min förra bil jag hade leveransfel på var att jag fick tillbaka bilen med mer fel än innan.

Tex kofångaren bak hade lack som runnit, det blev omlackat men de förstörde fästena till kofångaren så den satt löst...
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3884
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Kontakten i Umeå går då absolut prata med.
Förhoppningsvis löser sig det mesta, däremot är jag skeptisk till att det går lacka om en multilagerlack så kulören blir rätt.

Det som stör mig mest är att de lovade att de hade kollat bilen och att den var i ett skick som en ny bil ska ha, vilket den inte hade.
Tesla Stockholms ord är nog inte vatten värt.

Jag får antingen leva med en buckla eller en omlack som man inte vet hur det blir, färgrinn inte ens inräknat :shock:

Vad jag sett hittills är lacken rätt bra i övrigt, frånsett skador.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 767
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Trevlig »

AAKEE skrev: 14 jul 2023 13:23
Kontakten i Umeå går då absolut prata med.
Förhoppningsvis löser sig det mesta, däremot är jag skeptisk till att det går lacka om en multilagerlack så kulören blir rätt.

Det som stör mig mest är att de lovade att de hade kollat bilen och att den var i ett skick som en ny bil ska ha, vilket den inte hade.
Tesla Stockholms ord är nog inte vatten värt.

Jag får antingen leva med en buckla eller en omlack som man inte vet hur det blir, färgrinn inte ens inräknat :shock:

Vad jag sett hittills är lacken rätt bra i övrigt, frånsett skador.
Det jag stör mig mest på när man läser sånt här är att det är ju inget fel på bilen det är fel på personalen hos Tesla som är slarviga. Fattar inte att Elon inte tar tag i detta....
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Skriv svar