Fel med adapter då, kallade det så för att man byter ut anslutningen, det är 3-fas 16A. Bilen klarar visst 32A verkar det som så det måste jag pröva när jag byggt ut mina solceller.kenjon skrev: ↑19 maj 2023 15:53Är den röda bara en adapter, så får du ju inte snabbare laddning för det, det ger dej bara möjlighet att utnyttja ett rött uttag. Dock kan du ju (utan problem) köra på med max 16 A då....Dafro skrev: ↑17 maj 2023 11:21Trodde dom flesta skickade med typ 2 och en kabel för hemmaladdning, vet inte vad umc står för man antar att det är det. Ofta är det nog tyvärr bara schucko och så öven till min ix50 men när jag fråga hur dom tänkte när dom skicka med en laddare som max kan ge 2.3 kW till en bil med ett batteri på 106 kWh, så låg det en röd trefasadapter i bilen när jag hämta den.taliz skrev: ↑17 maj 2023 10:43Ja så länge UMC och typ2-kabel ingår så får man ju faktiskt med laddare som den överväldigande majoriteten klarar sig bra med.
Hos många andra får man ju betala extra för sådant.
Att ladda med 3-fas med en riktig 3-faskabel ger betydligt mer.
Frågor från en "nybörjare"
Moderator: Redaktion
Re: Frågor från en "nybörjare"
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
-
- Inlägg: 7406
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Frågor från en "nybörjare"
Här är en tråd med en bild som visar en Model 3 efter en kollision med älg. Det framgår dock inte hur stor älgen var eller vilken hastighet bilen hade vid kollisionen...Sixtenblixten skrev: ↑16 maj 2023 19:01Inte helt enkelt att få svar på alla frågor genom att söka i forumet, så jag testar att fresta ert tålamod.
Jag är medveten om att Model Y kanske är en bättre affär men jag är sugen på en bakhjulsdriven Model 3 som jag tycker är en snyggare bil och undrar om ni kan bidra med lite svar på mina frågor. [...]
5. Torpedväggen dvs väggen ut mot frunken verkar låg jämfört med många andra bilar. Har någon info om hur bilen klarar en krock med älg? [...
viewtopic.php?p=730227#p730227
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting