Vad normal Elon verkar vara.
Moderator: Redaktion
- jimhalpert
- Teslaägare
Re: Vad normal Elon verkar vara.
Tate har inte blivit dömd än och då bör man inte heller behandla honom som det.
Jag har nog aldrig tittat på Tate, mer än 5 sekunder en gång för länge sedan, men har läst väldigt många åsikter om honom och mycket om honom i tidningarna.
Men jag har inte försökt undvika honom eller leta efter honom, så ni som tycker han är så förfärlig, låt bli att lyssna på honom bara, måste vara jättenkelt att låta bli det.
Varför detta sjuka behov av att hindra andra människor?
Elon är en av få människor som ogillar cancelkulturen, vilket jag tycker han verkar sköta bra.
Har inte Twitter och det är för oss väldigt besvärligt att se nåt på Twitter, så det försöker jag väldigt sällan.
Tittade på att skaffa det, men man skulle visst använda telefonnummer eller nåt och sånt försöker jag undvika.
Men jag har inte försökt undvika honom eller leta efter honom, så ni som tycker han är så förfärlig, låt bli att lyssna på honom bara, måste vara jättenkelt att låta bli det.
Elon är en av få människor som ogillar cancelkulturen, vilket jag tycker han verkar sköta bra.
Har inte Twitter och det är för oss väldigt besvärligt att se nåt på Twitter, så det försöker jag väldigt sällan.
Tittade på att skaffa det, men man skulle visst använda telefonnummer eller nåt och sånt försöker jag undvika.
Vad menar du med att Elon ogillar cancelkulturen? Han brukar ju tysta meningsmotståndare genom att slänga ut dem från Twitter så uppenbarligen är han helt för att cancelera folk..wannabee skrev: ↑15 jul 2023 12:21Jag har nog aldrig tittat på Tate, mer än 5 sekunder en gång för länge sedan, men har läst väldigt många åsikter om honom och mycket om honom i tidningarna.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
För att styrka det påståendet tycker jag att några exempel måste fram.Maw skrev: ↑15 jul 2023 13:36Vad menar du med att Elon ogillar cancelkulturen? Han brukar ju tysta meningsmotståndare genom att slänga ut dem från Twitter så uppenbarligen är han helt för att cancelera folk..wannabee skrev: ↑15 jul 2023 12:21Jag har nog aldrig tittat på Tate, mer än 5 sekunder en gång för länge sedan, men har läst väldigt många åsikter om honom och mycket om honom i tidningarna.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Håller med dig helt.jimhalpert skrev: ↑15 jul 2023 12:10Tate har inte blivit dömd än och då bör man inte heller behandla honom som det.
Att vara anklagad är inte detsamma som att det är verklighet.
Kolla bara på fallet Benjamin Mendy, hans karriär blev förstörd minst i 2 år. Längre om han inte lyckas få ett nytt kontrakt.
"Den snart 29-årige fotbollsspelaren har nu friats från totalt sju fall av våldtäkt, ett försök till våldtäkt och ett fall av sexuellt ofredande."
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
Det var en hel del journalister som blev avstängda i samband med att Elon köpte Twitter. Jag har inga länkar sparade men det får nog ses som allmän kunskapCollin87 skrev: ↑15 jul 2023 14:12För att styrka det påståendet tycker jag att några exempel måste fram.Maw skrev: ↑15 jul 2023 13:36Vad menar du med att Elon ogillar cancelkulturen? Han brukar ju tysta meningsmotståndare genom att slänga ut dem från Twitter så uppenbarligen är han helt för att cancelera folk..wannabee skrev: ↑15 jul 2023 12:21Jag har nog aldrig tittat på Tate, mer än 5 sekunder en gång för länge sedan, men har läst väldigt många åsikter om honom och mycket om honom i tidningarna.

Edit: ett exempel men det är inget ovanligt: https://www.reuters.com/technology/twit ... 022-12-16/
VW ID.7 GTX Tourer -25
Några exempel:
Linette Lopez på BI som har reporterat om konstigheter på Tesla med visselblåsare blev av med sitt konto (nu tillbaka).
Aaron Greenspan's Plainsite är blocked: https://www.cnbc.com/2023/06/15/elon-mu ... ritic.html
Allt Greenspan har gjort är att publicera FOIA-dokument.
FSD-kritikern Dan O'Dowd blev nekad att promota sina Tweets nyligen.
https://www.express.co.uk/news/science/ ... sla-critic
Det finns massor av exempel. Elons modus operandi är att skrämma folk till tystnad. Han är knappast någon förkämpe för yttrandefrihet.
https://edition.cnn.com/2022/12/15/medi ... index.html
https://gizmodo.com/10-times-elon-musk- ... 1850570720
Han har sagt typ att han nu tar bort de på yttersta vänsterkanten och på yttersta högerkanten.Maw skrev: ↑15 jul 2023 13:36Vad menar du med att Elon ogillar cancelkulturen? Han brukar ju tysta meningsmotståndare genom att slänga ut dem från Twitter så uppenbarligen är han helt för att cancelera folk..wannabee skrev: ↑15 jul 2023 12:21Jag har nog aldrig tittat på Tate, mer än 5 sekunder en gång för länge sedan, men har läst väldigt många åsikter om honom och mycket om honom i tidningarna.
Tidigare togs ju tex Trump och Jordan Peterson bort på Twitter. Så tidigare togs ju helt normala folk bort på Twitter.
Jag har inte Twitter så ingen större koll på det..
Men jag förutsätter att inte pressen ljugit om Trump och Peterson..
Sen har han väl tagit bort en del som länkar till Twitters konkurrenter, eller vad det var, men det vet jag inte detaljerna kring.
Men Musk har ju väldigt många motståndare bland Woke folket (globalister vänstern och vänsterliberala) och de ljuger och förvränger verkligheten i väldigt hög grad, så deras påståenden tar jag med ett billass salt.
Twitter var ju tidigare dessas egna tummelplats, där de ohämmat kunde sprida sin skit.
Tidigare sa ju just dessa personer att Twitter var ju privatägt så de hade rätt att stänga av vilka personer de ville.. Nu är ju Twitter ännu mer privatägt men nu plötsligt gäller inte alls det de tidigare sa. Otroliga hycklare är dessa personer, tyvärr har de pressen och TV på sin sida.
Ja, de länkade väl på Twitter till konkurrenter till Twitter har jag för mig, när de tog bort länkarna så kunde de använda kontot igen.Maw skrev: ↑15 jul 2023 14:33Det var en hel del journalister som blev avstängda i samband med att Elon köpte Twitter. Jag har inga länkar sparade men det får nog ses som allmän kunskapCollin87 skrev: ↑15 jul 2023 14:12För att styrka det påståendet tycker jag att några exempel måste fram.Maw skrev: ↑15 jul 2023 13:36Vad menar du med att Elon ogillar cancelkulturen? Han brukar ju tysta meningsmotståndare genom att slänga ut dem från Twitter så uppenbarligen är han helt för att cancelera folk..wannabee skrev: ↑15 jul 2023 12:21Jag har nog aldrig tittat på Tate, mer än 5 sekunder en gång för länge sedan, men har läst väldigt många åsikter om honom och mycket om honom i tidningarna.
Edit: ett exempel men det är inget ovanligt: https://www.reuters.com/technology/twit ... 022-12-16/