Ja, vit med svarta säten. Beställt 7/10 och har fått VIN och uppmaning att betala handpenningen. EDD 23/8 - 6/9.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
-
- Referralkod: ts.la/daniel279835
Ni som har lev mellan slutet av aug/sep, har ni kollat med tesla/banken ang räntekampanjen?
Är dom stenhårda på siste aug, eller kan dom säga okej?
Jag har leverans 2sep så känns ju surt
Är dom stenhårda på siste aug, eller kan dom säga okej?
Jag har leverans 2sep så känns ju surt
Tesla Model Y RWD vit/svart
Beställd 2023-07-29
29 jul: EDD 11 sep - 25 sep
3 aug: VIN, EDD 2 sep
Beställd 2023-07-29
Har VIN, slutfaktura och godkänna vision i regel inneburit att man är hyfsat nära leverans? Har läst ikapp en del av sidorna i tråden och tolkar det som så. Jag har nämligen fått alla tre på en lagerbil men med beräknad leverans mitten/slutet av september och enligt kundtjänst på telefon trodde de ej att bilen ens var redo att skeppas från Shanghai.
-
Ingen av de nya bilarna som har HW4? Uppdaterade kameror?
Beställde via leasingbolag maj/juni och ska hämta på tisdag i Malmö.
Beställde via leasingbolag maj/juni och ska hämta på tisdag i Malmö.
Fick precis mail från nån Senior Sales Advisor på Tesla om att räntekampanjen är förlängd kvartalet ut, till 30 september.
Tesla Model Y Performance vit/svart
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge
21 jun: EDD 17 jul - 8 aug
18 jul: EDD 1 - 12 aug
2 aug: EDD 6 - 17 aug
3 aug: VIN, EDD 31 aug - 14 sep
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
Beställd 2023-06-21 -> Huddinge
15 aug: REGNR, Hämtning 23 aug
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Nu fick jag boknings-SMS. Hämtning i Huddinge Tis 8 augusti 13.10. Lite nojjig över regnr. Inget än, och han kunde inte se något på Tesla Umeå som jag pratade med heller. Åker från Östersund så vill inte ha någon avbokning av leverans när jag är på nattåget 

Tesla Model Y LR blå/svart
Beställd 2023-07-24 -> Huddinge
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
4 aug: Hämtning
Är det sant?
Det hade vart guld om de nu förlängde den då många av oss ej får bilen nu i augusti tyvärr..
29 juli - beställning av model y rwd (lager bil)
12-26 sep EDD
8 augusti - slutfaktura (21 sep EDD på slutfakturan)
24 aug - VIN i app samt betalningsavi
12-26 sep EDD
Samma här med svarta säten.
Beställde 8:e juni, dock så är allt via Autoplan så man går ingen info förrän leverans sms:et.
Det enda jag fått är Leveransfönster från 18:e augusti.
Inget VIN ännu….
Tesla MYP vit/svart
8/6-2023 beställd
18/8-1/9 Leveransfönster
15/8 Levererad
8/6-2023 beställd
18/8-1/9 Leveransfönster
15/8 Levererad
Har också fått mail från min säljare där han skriver att räntekampanjen är förlängd
kontaktade du de själv eller hörde de bara av sig med den informationen?
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Mailade min säljare att jag läst på ett forum att kampanjen var förlängd och frågade om han kunde bekräfta detta vilket han gjorde.
Åh fan riktig nice att höra!
12-26 sep EDD
12-26 sep EDD
Nu är det även uppdaterat på hemsidan. Dock inte på förstasidan där det fortfarande står sista augusti. Trycker man däremot på beställ och sedan väljer privatavbetalning får man upp sista september.
Hämtar bilen från Gbg hamn på torsdag, vet någon om bilarna står utomhus eller under tak? Tvättas dem innan leverans?
Hämtar också bilen i Gbg:s Hamn fast på fredag. Säljer nuvarande bilen på torsdag så hoppas att inget strular med leveransen på fredag... 

- Cahlenstein
- Teslaägare
När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
Min uppskattade leveransdag i appen är 8de -17de aug.
Fick sms i onsdags med bokad leverans på fredag 11/8. Fick inte välja något, det dök bara upp med datum och tid. Får inga träffar på VIN heller så det skulle jag inte tro säger så mycket men vem vet.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
När gjorde du din beställning? Gjorde min 20 Juli och har inte fått något sms. Har EDD 9-23 augusti och upphämtning i Göteborgs hamnanliom skrev: ↑06 aug 2023 20:39Fick sms i onsdags med bokad leverans på fredag 11/8. Fick inte välja något, det dök bara upp med datum och tid. Får inga träffar på VIN heller så det skulle jag inte tro säger så mycket men vem vet.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
Fick sms i onsdags gällande bokning av hämtning, kunde tidigast hämta bilen onsdag men de tiderna försvann på några sekunder så det fick bli torsdag.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
(Beställde 17 juli).
Jag får inte heller någon träff med VIN på car.info men fick regnr på SMS (DNB) samma dag som sms om leverans. Jag tror att car.info uppdateras varje torsdag.
Beställde i början av juni. Tror den lite längre väntan beror på att jag inte kom loss innan kvartalsbrytet.Grimberg skrev: ↑06 aug 2023 20:41När gjorde du din beställning? Gjorde min 20 Juli och har inte fått något sms. Har EDD 9-23 augusti och upphämtning i Göteborgs hamnanliom skrev: ↑06 aug 2023 20:39Fick sms i onsdags med bokad leverans på fredag 11/8. Fick inte välja något, det dök bara upp med datum och tid. Får inga träffar på VIN heller så det skulle jag inte tro säger så mycket men vem vet.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
- Cahlenstein
- Teslaägare
Jag gjorde min beställning 31a juli. Alltså mindre än en vecka sedan. Känns märkligt om jag skulle få möjlighet att hämta upp bilen redan nu till veckan. Men vi får väl se - min EDD säger som sagt 8de -17de aug så vi borde hamna på samma batch tänker jag.Grimberg skrev: ↑06 aug 2023 20:41När gjorde du din beställning? Gjorde min 20 Juli och har inte fått något sms. Har EDD 9-23 augusti och upphämtning i Göteborgs hamnanliom skrev: ↑06 aug 2023 20:39Fick sms i onsdags med bokad leverans på fredag 11/8. Fick inte välja något, det dök bara upp med datum och tid. Får inga träffar på VIN heller så det skulle jag inte tro säger så mycket men vem vet.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
-
- Referralkod: ts.la/daniel279835
Intressant, beställde min 29 juli (”lagerbil”) till gbg men har 2sep som EDD.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 21:07Jag gjorde min beställning 31a juli. Alltså mindre än en vecka sedan. Känns märkligt om jag skulle få möjlighet att hämta upp bilen redan nu till veckan. Men vi får väl se - min EDD säger som sagt 8de -17de aug så vi borde hamna på samma batch tänker jag.Grimberg skrev: ↑06 aug 2023 20:41När gjorde du din beställning? Gjorde min 20 Juli och har inte fått något sms. Har EDD 9-23 augusti och upphämtning i Göteborgs hamnanliom skrev: ↑06 aug 2023 20:39Fick sms i onsdags med bokad leverans på fredag 11/8. Fick inte välja något, det dök bara upp med datum och tid. Får inga träffar på VIN heller så det skulle jag inte tro säger så mycket men vem vet.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
Beställde ni ”lagerbilar” eller anpassade beställningar?
Tesla Model Y RWD vit/svart
Beställd 2023-07-29
Beställd 2023-07-29
-
- Referralkod: ts.la/sami934995
Jag fick leverans-SMS i fredags (för Huddinge), men har inte fått något regnr än. Så att du inte har regnr betyder nog inte så mycket. Hämtar ut på tisdag.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
Tesla Model Y LR blå/svart
24 juli: EDD 17-31 aug
2 aug: EDD 10-24 aug
4 aug: Hämtning8 aug 11 aug
4 aug: Hämtning
Jag gjorde en anpassad beställning. Hade initialt EDD på 31 Juli - 17 Aug. Men flyttades till 9-23 för ett par dagar sedan. Får nog vänta på nästa batch.
- Cahlenstein
- Teslaägare
Jag beställde en lagerbil! Vit RWD utan dragkrok.DMML skrev:Intressant, beställde min 29 juli (”lagerbil”) till gbg men har 2sep som EDD.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 21:07Jag gjorde min beställning 31a juli. Alltså mindre än en vecka sedan. Känns märkligt om jag skulle få möjlighet att hämta upp bilen redan nu till veckan. Men vi får väl se - min EDD säger som sagt 8de -17de aug så vi borde hamna på samma batch tänker jag.Grimberg skrev: ↑06 aug 2023 20:41När gjorde du din beställning? Gjorde min 20 Juli och har inte fått något sms. Har EDD 9-23 augusti och upphämtning i Göteborgs hamnanliom skrev: ↑06 aug 2023 20:39Fick sms i onsdags med bokad leverans på fredag 11/8. Fick inte välja något, det dök bara upp med datum och tid. Får inga träffar på VIN heller så det skulle jag inte tro säger så mycket men vem vet.Cahlenstein skrev: ↑06 aug 2023 20:20När fick ni som hämtar bilen på torsdag & fredag sms om att välja leveransdag? Jag tror min beställda Tesla Model Y va på fartyget Auto Achieve som kom in till Göteborg hamn i fredags. Får dock inte upp något regnr när jag söker på VIN så kanske är längre ifrån leverans än vad jag hoppas på…
Beställde ni ”lagerbilar” eller anpassade beställningar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk