cgullin skrev: ↑10 sep 2023 09:32
Legato skrev: ↑10 sep 2023 09:18
Jasså finishen
är mycket bättre på en EX90? Jag som trodde att den inte ens hade börjat levereras ännu...
Den står i Stockholm, bara gå dit och öppna dörren
Plus-paketet kommer nog göra gott för EX90. Nu hamnar den mycket närmare Kia EV9 och blir ett alternativ för dom som tyckte 1,1m var för mycket och valde Kian istället samtidigt som dom också lägger sig en bra bit under Tesla Model X. Problemet är ju leveranstiden men det spelar ju ingen roll om man väljer Plus eller Ultra där.
Hur det ser ut i
ett visningsexemplar är för mig helt ointressant. Vi får se hur det blir när den börjar levereras. Personligen hade jag aldrig valt Volvo om det var byggkvalitet jag tyckte var allra viktigast.
Bra bit under Model X om man väljer snikpaketet japp. Men samtidigt mycket dyrare än Model Y om man nu nöjer sig med stålfjädring...
Men visst, får de ordning på leveranser så kommer den säkert sälja bra
i Sverige. Det är ju en Volvo...
Jag tycker för övrigt bilen i sig verkar rätt trevlig men skulle jag köpa den så hade det inte funnits på kartan att försöka spara ca 10% och utelämna aktiv luftfjädring, aktivt chassi, Pixel-LED, 360-kamera, massagefunktion och dubbelglas.
Jag tror dock man är helt ute och cyklar om man köper bilen för dess körglädje. Det får man imo tyvärr aldrig ur den här biltypen... Här vill man imo ha de praktiska egenskaperna samt bekvämlighet.
Sen blir ju tyvärr hela diskussionen ytterst hypotetisk när leveranstiderna är så extrema. Hur konkurrenternas priser och utbud ser ut när EX90 väl levereras återstår att se.