![Bild](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20231106/d7b39b379fdab7413003fed36987ac33.jpg)
![Bild](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20231106/425d6b8ee5e03d3509d8aca8407cb7a1.jpg)
Moderator: Redaktion
Kan bekräfta att det blir SuC Härnösand, ska försöka tan en bild som bevisar det
Kul, och "rätt" placerade stolpar dessutom (med tanke på tidigare diskussion om Tesla "bryr sig" eller ej
woo, coolt! Undra om det blir riktiga V4 eller om det bara är "förpackningen" som är V4 som hittils på andra ställen.
Vad innebär det? Har Tesla ställt upp v4-stolpar som matas från v3-kabinett på andra ställen?
Var får du det ifrån?
Tror fortfarande inte de brydde sig när de byggde i Norge, men det var kanske istället totalt inkompetens, och att de nu lärt sig något. Eller så är det bara ren tur att det blir rätt i Härnösand, och att de fortfarande inte bryr sig.
Verkar som grejen är att kraftskåpen fortfarande inte är v4, dvs klarar ingen högre spänning osv än tidigare.
Instämmer, dock bara laddat där en gång under första långtrippen. Det är nog slöaste SuC jag testat så numera toppar vi alltid i Söderhamn för att ta oss hela vägen till Sälen och slippa ladda i Mora. Men Orsa löser ju den biten...
På sportlovet och andra typiska resdagar så laddar vi i Malung så vi klarar oss till Sveg. Men vid andra tillfällen har vi laddat i Mora och det är sjukt segt. 63 kW har vi fått som mest eftersom vi alltid behövt dela laddare.Arctic Drifter skrev: ↑08 nov 2023 13:14Instämmer, dock bara laddat där en gång under första långtrippen. Det är nog slöaste SuC jag testat så numera toppar vi alltid i Söderhamn för att ta oss hela vägen till Sälen och slippa ladda i Mora. Men Orsa löser ju den biten...
Ser ut som det blir v4 när jag var förbi. De har satt upp skåpen och håller på att koppla in dem. Undrar om platsen komer vara öppen för andra märken. (det är ju strax intill e4). Go Tesla!wector skrev: ↑22 okt 2023 08:00Fundamenten är på plats i backen. Var en elektriker där i fredags. Men har inte sett några stall ännu. Borde komma under veckan om vi har tur.jonasl skrev:Några nyheter om Härnösand? Jag ska uppåt landet om några veckor, vore ju kul om den var klar till dess.
Men egentligen är ju kusten rätt väl täckt redan nu - ska till Ulvön och vill komma fram med 50% laddning men det verkar ändå gå bra med ett lite längre (40 min) stopp eller två korta.
Skickar en bild på när dom fixade med fundamenten i onsdags.
Edit: Det finns snabbladdare i Ullånger och Docksta nu så ska du till Ulvön kan du ladda där. Inga SuC såklart men är det kris så funkar det ju. Har för mig att det ska finnas AC-laddning vid färjeläget i Köpmanholmen också.
Åkte förbi häromdagen då var det asfalt iallafall så såg inte så långt bort
V3 eller V4?
Jag ser att BMS_Max charge som är en av de data jag loggar når 280 kW eller så med varmt batteri och lite lägre SOC. Har inte haft ideala förhållanden vid en SuC V3 än, hade singla procent i måndags vid en V2 så där finns data loggade som jag inte kollat.
18650 i sig är mest sannolikt inte en begränsning. Det är lättare att kyla en cell med mindre diameter. 18650 innehåller mer kobolt vilket är bra för batteriprestanda.tslaqqq skrev: ↑08 nov 2023 09:43Fortfarande 18650 batterier o de har väl en fysisk begränsning i sig om man får tro div förståsigpåare.
Men florerar ju många rykten för samtliga batterier Tesla använder och deras ev sandbagging så ja vi får väl se.
350kW känns ju närmast att "lanseras" i samband med Cybertruck lanseringen.
Enda fördelen för Teslaägare är väl att alla ID4:or kan få "en egen" ruta med "rätt" laddare. Dvs. bättre verkningsgrad för laddstationen vid hög last.BrooklynS skrev: ↑25 nov 2023 20:00Laddade i Härnösand häromdagen. V4 är inget uppköp från V3 än så länge iaf.
Två av laddhandskarna låg på marken när jag kom. Det talar för att de kommer att gå sönder i betydligt högre utsträckning än V2/V3.
Oerhört styv kabel vid kyla, jag var rädd att den skulle bryta sönder laddkontakten i bilen då det inte gick att ansluta utan att den spände.
Tummen ned för V4 hittills - åtminstone om du är Teslaägare.