Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!
En miljon reservationer inom ett och ett halvt år? Pfft.
Det har ju redan på två dagar reserverats en kvarts miljon!
Akta med vad du säger
Märk väl att jag skriver "sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras"... Tror jag sitter rätt säkert ändå men det är klart att Model 3 kanske drar ut på tiden och blir 5-6 år försenad så att de hinner sälja så många Model S+X...
Ja menar du en miljon Model S och X sitter du rätt säker.
Bra undanflykt/förklarning
Han menar alla Teslas modeller men än så länge har ingen Model III sålts vilket han har rätt i inte kommer göras innan lansering. Om du har tur Tibor så väljer Tesla att lansera Model Y före och börja sälja den i stora mängder innan Model III lanseras
Jag vet att jag var lite pessimistisk om antalet reservationer men om Tesla skulle lyckas sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras så lovar jag att jag kommer ge bort min Model X till Tibor!
Akta med vad du säger
Märk väl att jag skriver "sälja 1 miljon bilar innan Model 3 lanseras"... Tror jag sitter rätt säkert ändå men det är klart att Model 3 kanske drar ut på tiden och blir 5-6 år försenad så att de hinner sälja så många Model S+X...
Efterfabricering!!! El angels kommer och hämtar din soccermomkärra till vår överstepräst!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Akta med vad du säger
Efterfabricering!!! El angels kommer och hämtar din soccermomkärra till vår överstepräst!!!
Kan man kanske tro men det var ju ett svar på Feddans "10 gånger antalet bilar men bara dubbelt med Superchargers?" Superchargers skall ju dubblas till och med 2017 vilket med största sannolikhet är innan Model 3 lanseras eller åtminstone hinner sälja i några större kvantiteter. Idag finns ca 100 000 bilar vilket gånger 10 är 1 miljon. Känns inte särskilt sannolikt att det kommer säljas så många Teslor innan Model 3. Man vet dock inte, det skapas nya ungar hela tiden så jag tror nog att även Hybris kommer att skaffa sig en X när nästa unge kommer!