Exakt.Lau skrev: ↑25 okt 2023 15:45Teslas svar är att däcken påfrestas mycket pga vikt och hästkrafter och att det i mitt fall är normalt att däcken slits på insidan.
Finns väl en viss sanning i det, men som du är inne på så kommer jag göra en hjulinställning i låg vilket bilen oavsett ställer in sig på vid motorvägshastighet om man inte redan satt det som default.
Summa summarum har tesla slängt ihop bilen snabbt i Fremont och hjulinställningarna från fabriken känns inte rätt i mitt fall.
Grejen är att med korrekt hjulinställning (som inte ens går få 100% perfekt med en S utan att bytta delar) så skulle såklart däcken nötas mer om man kör som en Plaid-tjyv, men då på hela ytan. Inte nöta sönder däcket på innerkanten.
Bilen är ju till del felkonstruerad för att gå i low. Mycket negativ camber är nog bra på Nurburgring om man ska slå rekord men inte till vardags.