Så är det nog då, den ska vara vit för att kunna manövreras. Kan möjligen bara vara en lägesgivare som strular och inte registrerar att kroken är helt infälld. Tur i oturen att dragkroken monteras i Götelaborg, så det borde gå att fixa snabbtdm4 skrev: ↑14 jan 2024 21:00Yep, har provat. Skillnaden hos mig är knappen är orange och kroken är ej ute, efter en stund slocknar lampan helt. Står faktiskt om dragkroken i appens manual. Får väl anta att den är trasig i mitt fall.roffe_s skrev: ↑14 jan 2024 17:32Jag var precis ute vid bilen och provade - öppnade bakluckan, tryckte på knappen, kroken fälldes ut medan knappen blir orange. När den blev vit igen väntade jag ett par sekunder och tryckte igen, då fälldes den in igen. Det finns en säkringsgrupp under huven på förarsidan och en grupp på passagerarsidan. Har inte öppnat och kollat i vilken dosa säkring för draget finns.
I praktiken har Du väl då två alternativ (om Du inte redan provat dessa):
1 - Starta om mjukvaran genom att hålla volymknappen intryckt i minst 10 sekunder och vrid sedan, utan att släppa trycket nedåt, volymknappen lugnt fem klick medurs (höja volymen). Jag har provat det några gånger, det går bra att vrida några klick extra till dess skärmarna slocknar (man ser på volymkontrollen att den ibland missar något klick).
2 - avvakta Zeekrs återkommande så får de berätta vilken säkringsgrupp och säkring Du kan kolla eller helt enkelt boka en tid för kontroll.

Jag får lära mig läsa lite bättre i manualen…