Kostar det inte $12000 att köpa, dvs 121 ggr månadskostnaden vid prenumeration??
Med den prissättningen så verkar det nästan som att de inte längre vill sälja FSD till engångsbelopp
Moderator: Redaktion
Kostar det inte $12000 att köpa, dvs 121 ggr månadskostnaden vid prenumeration??
Du tänker att de sänker det ytterligare snart?
Har de redan betat av orderstocken på CT?spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 11:08Det är som att jag har en spåkula:
"Tesla tells Cybertruck employees that shifts will be shorter at the Austin Gigafactory"
https://www.businessinsider.com/tesla-t ... ory-2024-4
Nej, det har dom förstås inte gjort.Maw skrev: ↑14 apr 2024 18:40Har de redan betat av orderstocken på CT?spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 11:08Det är som att jag har en spåkula:
"Tesla tells Cybertruck employees that shifts will be shorter at the Austin Gigafactory"
https://www.businessinsider.com/tesla-t ... ory-2024-4
Det gick fort..
Översättning: dom är kritiska mot Tesla och Elon.fth skrev: ↑14 apr 2024 19:13Nej, det har dom förstås inte gjort.Maw skrev: ↑14 apr 2024 18:40Har de redan betat av orderstocken på CT?spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 11:08Det är som att jag har en spåkula:
"Tesla tells Cybertruck employees that shifts will be shorter at the Austin Gigafactory"
https://www.businessinsider.com/tesla-t ... ory-2024-4
Det gick fort..
Business Insider är i allmänhet en tämligen dålig källa till information om Tesla, dom är nog en av dom värsta clickbait-siterna när det gäller detta ämne, något som har gällt i många år.
/fth
Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
I det här fallet är rapporteringen troligen bara en logisk konsekvens av marknaden för bilar i allmänhet, och dyra elbilar i synnerhet i rådande högräntemiljö och skakig outlook i USA.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:31Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
Business Insider har definitivt historiskt haft fel betydligt mer än dom har haft rätt.
Dom har t.ex på fullt allvar påstått att vätgasbilar inom kort skulle ruinera Tesla.
Jag är lika kritisk till dom som haussar Tesla till varje pris.
Det jag reagerade på var tolkningen att alla utestående ordrar på CT skulle vara fyllda, det stämmer förstås inte.spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 20:39I det här fallet är rapporteringen troligen bara en logisk konsekvens av marknaden för bilar i allmänhet, och dyra elbilar i synnerhet i rådande högräntemiljö och skakig outlook i USA.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:31Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
Business Insider har definitivt historiskt haft fel betydligt mer än dom har haft rätt.
Dom har t.ex på fullt allvar påstått att vätgasbilar inom kort skulle ruinera Tesla.
Jag är lika kritisk till dom som haussar Tesla till varje pris.
Att kalla den här artikeln för, eller antyda att den är nog är "click-bait" tycker jag är högst tveksamt. Varför liksom? Vad menar du ens? Att den inte stämmer? Att man har skruvat till det? Hur?
Argumentera emot rapporteringen istället?
Jag förstår inte. Ni diskuterar källans opartiskhet.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:49Det jag reagerade på var tolkningen att alla utestående ordrar på CT skulle vara fyllda, det stämmer förstås inte.spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 20:39I det här fallet är rapporteringen troligen bara en logisk konsekvens av marknaden för bilar i allmänhet, och dyra elbilar i synnerhet i rådande högräntemiljö och skakig outlook i USA.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:31Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
Business Insider har definitivt historiskt haft fel betydligt mer än dom har haft rätt.
Dom har t.ex på fullt allvar påstått att vätgasbilar inom kort skulle ruinera Tesla.
Jag är lika kritisk till dom som haussar Tesla till varje pris.
Att kalla den här artikeln för, eller antyda att den är nog är "click-bait" tycker jag är högst tveksamt. Varför liksom? Vad menar du ens? Att den inte stämmer? Att man har skruvat till det? Hur?
Argumentera emot rapporteringen istället?
/fth
Var skriver dem det? Jag måste läsa slarvigt för jag såg inte det.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:49Det jag reagerade på var tolkningen att alla utestående ordrar på CT skulle vara fyllda, det stämmer förstås inte.spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 20:39I det här fallet är rapporteringen troligen bara en logisk konsekvens av marknaden för bilar i allmänhet, och dyra elbilar i synnerhet i rådande högräntemiljö och skakig outlook i USA.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:31Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
Business Insider har definitivt historiskt haft fel betydligt mer än dom har haft rätt.
Dom har t.ex på fullt allvar påstått att vätgasbilar inom kort skulle ruinera Tesla.
Jag är lika kritisk till dom som haussar Tesla till varje pris.
Att kalla den här artikeln för, eller antyda att den är nog är "click-bait" tycker jag är högst tveksamt. Varför liksom? Vad menar du ens? Att den inte stämmer? Att man har skruvat till det? Hur?
Argumentera emot rapporteringen istället?
/fth
Jag svarade alltså specifikt på @Maw:s fråga om ”Har de redan betat av orderstocken på CT?”, och kommenterade i största allmänhet om BI:s trovärdighet och historik för aktuellt ämne.spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 21:22Var skriver dem det? Jag måste läsa slarvigt för jag såg inte det.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:49Det jag reagerade på var tolkningen att alla utestående ordrar på CT skulle vara fyllda, det stämmer förstås inte.spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 20:39I det här fallet är rapporteringen troligen bara en logisk konsekvens av marknaden för bilar i allmänhet, och dyra elbilar i synnerhet i rådande högräntemiljö och skakig outlook i USA.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:31Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
Business Insider har definitivt historiskt haft fel betydligt mer än dom har haft rätt.
Dom har t.ex på fullt allvar påstått att vätgasbilar inom kort skulle ruinera Tesla.
Jag är lika kritisk till dom som haussar Tesla till varje pris.
Att kalla den här artikeln för, eller antyda att den är nog är "click-bait" tycker jag är högst tveksamt. Varför liksom? Vad menar du ens? Att den inte stämmer? Att man har skruvat till det? Hur?
Argumentera emot rapporteringen istället?
/fth
Fredrik j skrev: ↑14 apr 2024 21:21Jag förstår inte. Ni diskuterar källans opartiskhet.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:49Det jag reagerade på var tolkningen att alla utestående ordrar på CT skulle vara fyllda, det stämmer förstås inte.spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 20:39I det här fallet är rapporteringen troligen bara en logisk konsekvens av marknaden för bilar i allmänhet, och dyra elbilar i synnerhet i rådande högräntemiljö och skakig outlook i USA.fth skrev: ↑14 apr 2024 20:31Rätt orättvist, jag är kritisk till alla clickbaitare, oavsett åt vilket håll dom lutar.
Business Insider har definitivt historiskt haft fel betydligt mer än dom har haft rätt.
Dom har t.ex på fullt allvar påstått att vätgasbilar inom kort skulle ruinera Tesla.
Jag är lika kritisk till dom som haussar Tesla till varje pris.
Att kalla den här artikeln för, eller antyda att den är nog är "click-bait" tycker jag är högst tveksamt. Varför liksom? Vad menar du ens? Att den inte stämmer? Att man har skruvat till det? Hur?
Argumentera emot rapporteringen istället?
/fth
Är det alltså inte sant att tesla planerar att dra ner produktionskapacitet trots att man har en stor orderstock på CT som man fortfarande inte levererat?
Har man kanske produktionsproblem som gör att man inte kan producera i den takt kunderna efterfrågar?
Mmm, och det kanske inte stannar där?spacecoin skrev: ↑14 apr 2024 11:08Det är som att jag har en spåkula:
"Tesla tells Cybertruck employees that shifts will be shorter at the Austin Gigafactory"
https://www.businessinsider.com/tesla-t ... ory-2024-4
Det där är väl inte en särskilt rättvis beskrivning?
Tesla gör sig av med cirka 10% av arbetsstyrkan ungefär varannat år så inget nytt. Men tittar man över tid så anställer de betydligt fler än vad de gör sig av med. Nödvändigt för att ha de allra bästa och mest motiverade medarbetarna.roffe_s skrev: ↑15 apr 2024 12:40Blev tydligen 10% av den globala arbetsstyrkan enligt DI. https://www.di.se/live/tesla-sager-upp- ... tsstyrkan/
Ska vara bekräftat av Tesla.
TESLA SENIOR VP DREW BAGLINO IS SAID TO LEAVE THE COMPANYSabbe skrev: ↑15 apr 2024 15:14Tesla gör sig av med cirka 10% av arbetsstyrkan ungefär varannat år så inget nytt. Men tittar man över tid så anställer de betydligt fler än vad de gör sig av med. Nödvändigt för att ha de allra bästa och mest motiverade medarbetarna.roffe_s skrev: ↑15 apr 2024 12:40Blev tydligen 10% av den globala arbetsstyrkan enligt DI. https://www.di.se/live/tesla-sager-upp- ... tsstyrkan/
Ska vara bekräftat av Tesla.
Kan man inte ta bort alla som inte är bra och omotiverade direkt, istället för att ta dom vartannat år?Sabbe skrev: ↑15 apr 2024 15:14Tesla gör sig av med cirka 10% av arbetsstyrkan ungefär varannat år så inget nytt. Men tittar man över tid så anställer de betydligt fler än vad de gör sig av med. Nödvändigt för att ha de allra bästa och mest motiverade medarbetarna.roffe_s skrev: ↑15 apr 2024 12:40Blev tydligen 10% av den globala arbetsstyrkan enligt DI. https://www.di.se/live/tesla-sager-upp- ... tsstyrkan/
Ska vara bekräftat av Tesla.